C@milla *EMIL* Skrevet 14. juli 2008 #26 Skrevet 14. juli 2008 redorkide: Ja vet du, nå er jeg blitt sunnheten selv ;o) Spiser egentlig helt annen mat nå, to knekkebrød til frokost(bare et halvt glass melk - visste du at et glass melk inneholder tilsvarende 5 sukkerbiter?) små og lette måltider, minst mulig karbohydrater(sukkeret i blodet øker av karbohydratene - ikke bare av vanlig sukker) Heller kylling og salat til middag enn potetmåltider.. lite frukt, ikke snop og chips og ALT SOM ER GODT! hihihi... får spise litt popcorn og nøtter om jeg blir veldig "trengt" da og dipper en del gulrotstaver. Gikk jo en del i skiver med nugatti Air tidlig i svangerskapet ... og masse smågodt.. (hm...,må si jeg savner det..)
C@milla *EMIL* Skrevet 14. juli 2008 #27 Skrevet 14. juli 2008 redorkide: ....kanskje musklene mine svinner og går over til fett ;o) fett er jo lettere enn muskler.. hehe.. snakk om optimist!
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #28 Skrevet 14. juli 2008 c@milla:åååh d høres så lett ut hehe..men hva gjør en når en ikke har lyst på annet enn skive med søtt pålegg da hehe d med melka ble jeg litt sjokka over..drikker litt melk ja ehh.. må si du er flink så har klart å gå ned 5 kg..misunner deg:)
C@milla *EMIL* Skrevet 14. juli 2008 #29 Skrevet 14. juli 2008 Jeg hadde heller INGEN anelse om at melk var sååå søt.. mannen har fått litt melkerestriksjoner etter dette ;o) Han er som ein kalv! Uff ja, må en så må en... neida, ofte går søtbehovet over når ein unngår å spise det som er søtt.. som når en slanker seg. ) Ellers kan ein jo spisa litt jordbær eller ta litt frukt(søtt det og, men bedre enn sjokolade Om ein må ha litt søtt, så er det best å spise det i kombinasjon med måltidet, eks ta ein sjokoladebit etter middag sammen med kaffi eller sånn.. då stig ikkje blodsukkeret så enormt.. Ein lære så lenge ein leve! (blir litt dialekt, litt bokmål og litt nynorsk detta )
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #30 Skrevet 14. juli 2008 heheh kjenner meg igjen ja..lett blandet av dialekt å diverse;) eg gjekk på herbalife før eg blei gravid,å fortsatte litt etter d og..men så sa d stopp..å alt eg hadde tatt av å vel så d ,la eg på meg ganske fort ehh..det er jo sånn så skjer når en plutselig bare slutter..uten å trappe ned..klassisk feil ja men vet at eg ska begynne med d igjen etter fødslen..liker ikje veien vektnålen peiker for tiden..
C@milla *EMIL* Skrevet 14. juli 2008 #31 Skrevet 14. juli 2008 Eg har holdt på å sykla meg ned i vekt eg:o) Trimsykkel i stuå og sunne mat - bare helgå eg kan skeia ut. Eg har faktisk sykla meg ned 20 kilo, og holdt de der i snart...2 år? Kjempedeilig, og det besta av alt er vel egentlig å væra i gode form(ikkje nå då ) Fint med den sykkelen, for eg sko jo sjå på tv om kvelden likavel, så då satte eg meg opp der, bare ti min i starten og auka på til ein time(eller to viss eg blei veldig opphengt i ein film!) Har jo fremdeles hatt någen kilo for møkje(vog 84 før graviditet og e 162 høge..) men har trivst møkje bedre med meg sjøl. og har kunna gått på vanlige butikkar og kjøpt VANLIGE størrelsar )
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #32 Skrevet 15. juli 2008 c@milla: me e nok ganske like i kroppsform me då..eg e 1.66 å vegte 81 før svangerskapet,men trivselsvektå mi e jo å komma ner t 70 tallet t å begynna med..å d sko visa seg å ikje var så lett hehe men trim sykkel i stuå ja..den va kje dumme..kanskje eg o må innvistera i d..for eg går mye turar,men når d e dritt ver så e d ikje alltid lika lett å komma seg ut..men eg komme t å gå mye tur med barnavognå nå ittepå så eg håpe ,siden eg ikje har klart å var aktiv dei siste mnd ,at når eg beg å går så går dei første kgane fort av..ehh håpe eg hehe ,har jaffal skjedd med de to andre..
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #33 Skrevet 15. juli 2008 c@milla foressten..drit bra at du har sykkla vekk 20 kg da..hjelpe meg..d e kje verst..å 2 timar med sykkling..herlighet..bånn gass då elle? eg føle liksom at hvis eg ska sykkla så må eg ta skikkeligt i for å få resultat..men stemme d elle?
C@milla *EMIL* Skrevet 15. juli 2008 #34 Skrevet 15. juli 2008 ja jøss, me har nok vore ganske like å sjå te då ja:o) Håpe og å få gått av meg ein del altså, krysse og fingrane for at eg e så resten av damene i slektå.. de har visst hatt så tjukke melk at de har hatt litt av et problem å holda vektå sjøl..øva seg på å eta mellom ammepausane liksom ;o) Nei det e sånt med sykling, at du trenge egentlig ikkje någe bånn gass heila tidå. Å ikkje tru at du må skru opp på tyngden heller, for så lenge beinå går rundt så får du trening. I starten så hadde eg møkje musikk med god rytme i å hørra på, då kan ein bli godt inspirerte te å legga litt trøkk i det altså! SYkle så ein gal då ;o) Kjekt og altså!! Men starten syns eg e litt tunge, altså når du ska begynna å sykla. Bedre om du har litt form fra før trur eg. Eg va heilt på bærtur.. hadde vel ikkje brukt beinå på åravis(sånn såg eg ut;o) Men glede meg te å trilla tur, viss eg barre får føttene i gange igjen.. ska inn på kirurgisk poliklinikk på mandag og hørra om det virke som om kneet blir bedre, eller om de må gjera någe, har liksom ikkje lyst te å fø med kneet i gips heller... *hm... ser ikkje det for meg* VÅge ikkje å testa kneet skikkelig ut sjøl heller, i tilfelle det blir heilt gale igjen då..(de trudde det konne væra mnisken eller leddbåndet så va gale..) Men den syklingå, når du fyssta har komt deg i gong godt, så sykla gjerna over ein halve time i slengen, det seie de e mest effektivt. Så viss du e tilhengar av hotell Cæsar eller like nyhetene, så slenge du deg oppå kl sju å ser til cæsar e ferdigt! Då har du trimma fint om kvelden og har resten te å kosa deg på;o)
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #35 Skrevet 15. juli 2008 hehe ok ska huska på d:)takk for gode sykkel tips;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå