jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Halo hallo folkens. Vel nå er jeg i uke 33 pluss noen dager over. Åssen er formen deres nå da? jeg synes at tida har begynt å gå så sakte nå. det er enda 6 uker og 4 dager igjen til min termin.....føles som evighet.....men men man må vente med tålmodighet som alle sier. Hva gjør dere nå fortida? jeg driver og kjøper det jeg mangler av barneutstyr og ting til meg ellers. har tenkt å bruke tida på det nå framover,.....da vil sikkert tida gå litt fortere når jeg gjør noe. så jeg skal holde på det....til alt er ferdig. også har jeg tenkt å pakke sykehus bagen etterhvert. Lurer på om jeg kanskje også skal begyne å hekle en babyteppe eller to. formen min er ok. Er mye plaget av urinveisinfeksjoner og soppinfeksjoner nå....går på antibiotika kur nå. har hørt at det er ganske vanlig i de siste ukene. men det er ikke noe gøy.sover dårlig i nettene. hvordan er det med dere andre? ellers så tenker jeg mye på hvordan fødselen vil bli. gruer meg veldig innimellom. Da håper jeg at noen kan joine....så vi kan følge opp hverandre fram til fødselen. klem
jente Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Hei,, Jeg er 32 uker på vei i morgen,, Jeg venter barn nr 3, fra før av har jeg en gutt på 10 år og en jente på 6 år.. Det er skolefri, så dagene går greit,, Men, jeg har nedtelling jeg og... Vi på en måte få det overstått,, Tror at barnet kommer i begynnelsen av august jeg da.. Termin er 30.08.08, ok kanskje den 14-15 august da.. Første barnet kom 9 dager før termin og andre kom 12 dager før termin, så derfor tar jeg det som en "selvfølge" at detter barnet også kommer før terminen... Jeg er plaget med sopp, synes i løpet av de siste dagene at det har kommet mye.. Jeg har brukt truseinnlegg gjennom hele svangerskapet og det må jeg nok fortsette med ut svangerskapet.. Ellers sover jeg fint om nettene, de tre siste dagene har jeg måtte gå på wc en gang i løpet av natten, før det sov jeg natten gjennom.. Er vel så sliten av alt som skjer om dagen, at når natten kommer sovner jeg før hode treffer på puten,, He he,, Hvor skal du føde?? Jeg skal føde på UL, post A.. Hvis det ikke blir keisersnitt da.. Ellers merker jeg at det blir mer og mer tanker rundt fødsel eller keisersnitt,,, Har du fått vekstestimert barnet ditt?? BPD 83 MAD 90 FL 58 Er målene barnet vårt hadde når jeg var 31 + 6 dager på vei,,,
Kjærlighet <3 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Heisann! Jeg er 33+1, har termin 20.august. jeg jobber enn så lenge. Tar 3 uker ferie fom fredag, deretter er det permisjon etter to dager på jobb.. har to barn fra før, som er 3,5år og 2 år. eldste er jente og yngste gutt. Så har egentlig nok å henge fingrene i :-) Formen er ok, mye sliten og trøtt.Kunne sovet døgnet rundt om jeg hadde hatt sjansen! Og så plager bekkenet mitt meg veldig mye. Er en del svimmel og små kvalm og.. men det går seg vel til etterhvert. alle prøver er ok, så dqa er det ingenting å tenke på. (eneste litt lavt blodtrykk, men det er det ingenting å gjøre noe med:-) vi har en del utstyr etter de andre barna, men det blir vel litt nytt denne gangen også. Blir ikke å kjøpe noe før vi er hjemme fra ferie, får bruke begynnelsen av permisjonen på åforberede til babyen kommer. Skal på 3D ul i Oslo i neste uke, gleder oss veldig. Har ikke vært på det med de andre, så dette blir noe nytt :-) blir spennende å se om vi får noen fine bilder siden jeg er så langt på vei:-) Håper på å få vite om det er gutt eller jente... Vi har store problemer med å finne navn som vi begge er enige i ! :-) Spesielt stort "problem" har vi om det er en gutt, for det er der vi er mest uenig, så det bør være ei lita jente, hehe:-D gleder meg til fødselen, ingenting er som å få babyen opp på magen for første gang!!!! *mimremimre*
C@milla *EMIL* Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Runder uke33 på fredag jeg, så jeg joiner her:o) Har følt meg i veldig god form i det siste. Har et vondt kne som jeg hinker på krykker for, men det begynner å bli ganske bra nå, så jeg bruker bare krykkene i trapper(som jeg har et par av i huset) og når jeg skal ut å gå. Sover også ganske bra, har også vært på do en gang til natten, men har de siste nettene vært litt urolig merker jeg. Derav litt trettere om dagene..men håper det skal gå over igjen. *Keep the faith*.. Har handla inn mye ting sist uke, men må male barnerommet før jeg kan pakke ut noe, så det står på lista.. blir sikkert gjort på torsdag tenker jeg. Skal bare kjøpe maling først.. Så fortsatt alt vel.. skal på ul neste uke, og er spent på om mini har snudd seg..han hadde jammen meg lagt seg i seteleie sist mnd.. rare unge ;o)
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Hallo alle sammen. takk og velkommen inn. nå det blir det gøy å snakke framover. Vel jeg er førstegangsfødende og skal føde på Ahus. Terminen er 16 august. Håper at jeg ikke må gå for mye på overtid. men man må jo være forberedt på det. Idag drev jeg og lagde en liste over ting jeg har og ting som må kjøpes. også har jeg lagd en liste over ting jeg vil ha med på sykehuset. så nå skal jeg begynne å krysse av ting etterhvert. Jeg har vært på 3-d ultralyd i uke 28 tror jeg. det var i Sandvika. det er jeg kjempe fornøyd med. man ser barnet så godt. også ser man de ulike grimasene den lager. Begge ultralydene jeg har vært på tyder på at blir en jente. Så det gleder jeg meg til...... ......nå jeg tenker jeg mye på når babyen er født og når jeg skal få holde henne og kose masse med henne..åååå gleder meg. håper alt går vel på fødselen og at er vel med babyen framover også. Men dere hvordan er det med babyen og bevegelse? kjenner dere mye liv? jeg synes det er litt forskjellig. jeg kjenner hver dag. det kommer liksom innimellom i dagen. nå fortida merker jeg mest at hun strekker veldig på seg eller noe sånt....fordi jeg kjenner at magen strekker seg skikkelig. Har dere noe forslag til kløe på magen? jeg har klør masse og veldig plaget av tørr hud ihvertfall.....nå er det ikke noe å gjøre med strekkmerkene for det har jeg masse av på magen. hva med dere andre? bruker dere noe spes lotion eller kremer som holder lenge. fordi jeg føler at det blir så fort tørt igjen. ja ja.......vi får bare skrive erfaringene framover nå. ha en fin kveld da. klem
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2008 Lurer på en ting: Hvilken vogn skal dere kjøpe eller har kjøpt? Hvilke serie har dere tenkt å kjøpe til babyen? (Natusan osv) I begynnelsen holder det sikkert med badeolje, zink salve.
jente Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Vi har bestilt en vakker mørkebrun Tautonia Spirit 3, vogn med 3 hjul og det foreste er bevegelig, Samme i stellebag. Babyshop.... Jeg brukte før Natusan men så så jeg her inne at Natusan baby olje ikke var bra,, Snakket med en farmasøyt og han sa at Natusan hadde kommer dårlig ut at forskjellige målinger, men at dem hadde forbedret seg på flere områder.. Så jeg tror jeg kommer til å bruk Natusan, men jeg velger babyolje i et annet merke,,,
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2008 hallo jenter. følte at innlegget bare forsvant. hvordan har dere det? Jeg har greit.....blir bare tyngre og tyngre framover nå. Hvordan er det med dere da?
jente Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Hei igjen,,, Jeg er 33 uker på vei til onsdag,, Og jeg føler meg i fin form, men jeg tar en dag av gangen og gjør det som faller meg inn.. Nå er det skolefri så dagene går liksom i ett... Jeg har slitt litt med høytblodtrykk, men det er plustselig fint igjen,, Jeg var to ganger på UL i forrige uke, men alt står bra til med barnet,, Ellers skal jeg til legen i morgen, og da får jeg se jenta vår igjen,, Jeg gleder meg:)
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2008 så bra at formen er bedre. Jeg er i uke 34....kommer til å gå over i uke 35 i denne uka. Hva er det du studerer da? Jeg gjorde ferdig min sykepleierutdanning nå i juni......så nå er jeg nyutdannet sykepleier. har ikke begynt å jobbe enda.....tar det etter permisjonen tror....nå er jeg ihvertfall ferdig med utdanningen min. har du ultralyd ofte? I går var jeg på sykehuset.....siden jeg ikka hadde kjent noe liv på en dag.....da kontrollerte de alt sammen....og alt var normalt.....så da ble jeg lettet. Blodtrykket mitt var noe lavt..... jeg driver med nedtelling nå.....har lyst til at disse dagene skal gå fortere slik at jeg kan få se lille prinsessen min På onsdag har mamma arangert sånn magefest(Baby shower) for meg......da kommer det masse venner og noe familier....gleder meg til det....blir sikkert slitsomt også. Ha fortsatt en fin dag da. klem
C@milla *EMIL* Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Vet du, jeg har det forbausende bra for tida ) Synes ikke det er så veldig tungt enda, heldigvis, for det kommer vel tidsnok! Idag har jeg endelig startet å male barnerommet. Har tatt det et strøk nå, og håper å bli ferdig i ettermiddag eller i kveld.. hadde vært deilig! Tungt å bøye seg, men rullingen går strålende ) Sitter å strikker dette mor signe babyteppet. Har valgt blått jeg da, siden jeg tror det er gutt. Jordmor sa så på ul, så får håpe hun har rett da ) SYnes det var vanvittig deilig at det supervarme været gikk over jeg.. nøyt faktisk søndagen igår, da var det 22 grader. Satt under parasollen på terrassen og strikka, var deilig. Men 30 grader var ALT for varmt.. puh.. Han lille ligger å strekker seg inne i magen. MYe romstering og mindre spark. Er så spent på om det er stumpen eller hodet jeg kjenner under ribbeinet.. får se i morgen,så det gleder jeg meg til!
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2008 ja det er også lite sparking her nå.....det er mer at babyen strekker mye på seg og sånt. Også er jeg skikkelig plaget av kløe rundt på kroppen. det er ikke godt. blir så fort tørr igjen. jeg driver også og strikker et babyteppe, men i baby rosa da....siden jordmor sa at det var en jente. vet ikke om jeg vil bli ferdig med teppet før fødselen, har ikke kommet så langt. men det er ihvertfall litt greit å gjøre noe..så tida går fortere.
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Hei:-) Jeg runder 33 uker på fredag. Formen varirerer fra dag til dag egentlig. Noen dager føler jeg meg utrolig sliten, andre dager er jeg ganske aktiv.... Synes det virker lenge til termin, men vet at tiden kommer til å fly. Skal før den tid bli ferdig med å pusse såpass opp at vi kan bo i huset vi har kjøpt, pakke ut av det gamle huset og flytte!!!!! Puh, blir sliten av å tenke på det.. Har vært endel plaget med kløe over hele kroppen, spesielt brystene og, kribling i bena og halsbrann. Synes det har røynet på litt siste uke, alt har liksom blitt tyngre og kynnerne har kommer hyppigere. Jeg handler også inn utstyr, mangler litt ennå og strikker teppe. Sover ofte lite om nettene, er oppe ca 2 timer hver natt, uten at det er noe spes. Da sitter jeg på netttet, strikker eller hekler..... Tenker endel på fødselen selvfølgelig, denne jenta ligger ennå i sete/tverrleie, så er usikker hvordan fødselen blir, om det evt blir keisersnitt.... vi får se nærmere termin. Ha en fin dag, jeg skal vel sitte ute på stranda, med den ynste datteren min, siden sola skinner:-)))
TobarnsTurbo Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Hei! Kaster meg inn i denne tråden jeg, Arti å høre hvordan dere andre har det. Jeg er 33 uker på vei, termin 24. aug. Jeg synes også tiden begynner å bli lang, nesten så jeg lengter etter å føde nå, selv om jeg egentlig ikke vil det enda. Jeg er hjemmeværende med en gutt på snart 2 år og føler jeg har mer enn nok å henge fingrene i. Han er veldig aktiv og jeg merker at han fort blir mer grinete når jeg ikke klarer å være med på alt. Så det hadde vært deilig å bli fri fra bekkenløsning, kynnere og stooor mage...! Jeg har kjøpt titanuim søskenvogn, så skal babyen ligge i softbag. Ville ikke bruke alt for mye penger på søskenvogna siden jeg regner med at den ikke blir brukt så lenge, gutten min blir fort stor og vil sikkert gå mye selv etterhvert. Jeg merker jeg tenker mer og mer på fødselen nå som det nærmer seg. Er litt nervøs, hadde en skikkleig tøff fødsel sist gang, men jeg tenker positive tanker om at denne gangen går det lettere. Vi har en del klær fra forrige gang som vi skal bruke, men jeg har enda ikke vasket dem opp eller kjøpt ny kommode. Så sånt må ordnes. Babyen skal ligge i bag den første tiden tenkte vi, dumt å kjøpe enda en sprinkelseng når eldstemann snart skal få ny seng alikevel. Tror det vil fungere utmerket med bag den første tiden, gutten vår sovnet ofte i den på kveldene han også. Ellers har jeg masse kynnere og mensmurringer, så håper jeg holder på å modnes nå. Vil for alt i verden ikke gå over tiden... Håper flere kommer med oppdateringer!
Trulte76 Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er 33 fulgåtte uker idag Jeg synes tiden går fort, men så driver jeg å pendler til sykehuset hver uke på kontroll..så kan være derfor det går fort. Har svangerskapdiabetes. Men kjenner jeg begynner å bli mere sliten, at magen er mere i veien nå enn før. Får veldig ofte kynnere når jeg reiser meg eller bøyer meg. Min samboer dro på sjøen nå, så nå blir jeg alene med mine to jenter på 6år og 9 år i 5 uker. Han kommer hjem ca 2 uker før terminen min Jeg har snart alt i boks, har noe småting igjenn, som stellebord og badebalje. Har vasket opp en del klær, men har litt tepper , sengklær osv å vaske også. Men jeg har bekkenløsning så jeg synes det er tungt å dra på shopping og ellers styre med ting. Gleder meg til ungen er ute Og gruer meg overhodet ikke til fødselen..vært igjennom det 2 ganger før..
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. juli 2008 Hallo hallo. Velkommen til dere nye. så bra at dere slenger dere på.....det blir koselig å høre alle erfaringene. Jeg har greit. føler at det går så langsomt. er i min 35 uke nå....så 5 uker er igjen å gå. jeg klør skikkelig....føler at ingenting hjelper.....har smørt meg med masse rart men det blir så fort tørt igjen. veldig vanskelig om nettene ihvertfall. I går hadde jeg sånn Baby shower(Magefest). det var mange venniner som kom og familie og sånt. det var så koselig. den lille babyen fikk masse gaver da nå for tida tenker jeg mest på å gjøre ferdig de gjenværende tingene. gjøre ferdig barenrommet....fylle på ting osv. når alt det er gjort.....det er da jeg vil bli lettet har noen av dere tenkt på modningsakupunktur? jeg vet ikke helt.... innemellom tenker jeg om jeg kanskje skal prøve det...men er ik sikker. ha en fin dag da folkens. ta godt vare på dere. klem
Trulte76 Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 er det vanlig med sånn magefest her til lands altså? Det har jeg aldri hatt eller vært i, men hørtes jo veldig koselig ut da Jeg har 7 uker igjenn..men satser på de ukene går fort nå Går på kontroll hver uke på sykehuset, og synes det går fort mellom hver time. Så vil tru ukene går fort ja
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 11. juli 2008 Lille meg venter nr 3: det er ikke så vanlig med magefest tror jeg. Jeg har hørt mye om det, så da fikk jeg også lyst til å ha det. ja tida går sikkert fortere når du er på kontroll så ofte. ellers da hvor skal dere føde? jeg skal føde på Ahus og har termin 16 aug.
tjommis Skrevet 11. juli 2008 #19 Skrevet 11. juli 2008 Hei! Jeg er 34+2 og formen er super! Går nå hjemme i svangerskapspermisjon pga at jeg jobber med voldelig ungdom... så jeg kjeder meg litt. Men jeg har ikke hatt noen plager i det hele tatt (altså, ting som hemmoroider osv. har jo kommet men noe må man jo regne med...) så jeg er stooorfornøyd! Tror det er en musiker jeg har i magen, var på Springsteen-konsert på mandag og da var han storfornøyd inne i magen. Merker at bevegelsene har blitt annerledes de siste to dagene, sitter mye og kjenner etter at han beveger seg og regner med alt er normalt:-) Er vel litt trangere i magen nå. Skal begynne litt forberedelser etter helga har jeg tenkt. Skal hente hjem seng ++ som vi har lånt av en venninne og vaske klær vi har arvet. Må vel få rydda ut barnerommet (som har fungert som bod siden vi flytta hit) så det blir klart til han kommer. Har kjøpt en Emmaljunga City Cross med hardbag som står i gangen, stas å se på ja! Lykke til videre alle sammen:-)
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #20 Skrevet 11. juli 2008 heisann:) er 33+1 i dag,har termin 30 august,men har blitt spådd av 3 stk her inne at jeg kommer til å få 4 sept hehe ,,blir artig å se.. ellers har jeg hatt mye plager med bekkenløsning,men etter jeg har begynnt hos fysio,så har jeg blitt mye bedre..sover bedre om nettene og. har hatt myyye voksesmerter i livmoren,så d har tatt en del på..men i d siste har kynnerne ekommet,mensmurringer ..veldig ubehagelig.. ellers har jeg en gutt på 7 å ei jente på 4.5 år så jeg har egentlig nok å holde fingrene i om dagene.)men d begynner jo å bli tungt..har lagt på meg en del uhh..15 kg til nå..så d ender vel opp med 20 kg denne gangen og..jaija..får ta i et tak etterpå mangen her som er plaget m murringer i d siste eller?d er helt normalt ikke sant?
C@milla *EMIL* Skrevet 14. juli 2008 #22 Skrevet 14. juli 2008 Er nå over i uke 34+3 jeg ) Går bra her. Har fått mye mer kynnere den siste uka, som jeg egentlig tror kommer av at jeg falt her en dag...men siden det er vanlig også, så tenker jeg ikke så mye på det. Var også på konsert her på torsdag, og den lille i magen spente i takt med bassen.. er ikke sikker på om han likte det eller ei ;o) Formen er upåklagelig foruten den dumme foten(som jeg syter og klager for så snart jeg får sjans) og humøret er egentlig på topp! Vet ikke om jeg fortalte tidligere, men gikk ned et par kilo da jeg fikk konstatert svangerskapsdiabetes. Nå har jeg gått ned ytterlige noen kilo, og har da tilsammen gått ned 5 kilo.. synes det var mye jeg.. sammenlagt har jeg da bare gått opp 10 kilo, så blir spennende å se hva vekta sier når babyen kommer.. Har litt ekstra fra før, så er jo ikke imot å gå opp minst mulig ) Nå er barnerommet ferdig malt og står å lufter seg. Skal montere seng og kommode denne uka, og gleder meg til det. Må snart tenke på å vaske barneklær også, men vil jo første ha opp kommoden! )
jente Skrevet 14. juli 2008 #23 Skrevet 14. juli 2008 Jeg er nå 33 + 5 dager på vei,, Så jeg synes dagene må gå raskere,,,
TobarnsTurbo Skrevet 14. juli 2008 #24 Skrevet 14. juli 2008 Jeg er kommet over i uke 34 nå, og kjenner mer og mer til kynnere og mensmurringer. Tenkte jeg skulle begynne med modningsakupunktur på fredag, da går jeg over i uke 35. Vil ikke gå så lenge med rier som jeg gjorde forrige gang, gikk da i 5 døgn uten nesten noe søvn... Ellers er formen ganske bra! Har fått kjøpt kommode så nå er det bare å vaske oppalle klærne vi har kjøpt inn og har fra før. Jeg synes godt tiden kan gå litt fortere nå altså! Gleder meg til å møte tulla:)
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #25 Skrevet 14. juli 2008 jeg er 33+4 i dag,å har bekkenløsning,men har hatt d veldig bra siden jeg har gått til fysio ,har hjelp kjempemye..men nå i 3-4 uker har hu hatt ferie så jeg har begynnt å få skikkelig vondt igjen:( skal til hu på tor heldigvis så får jeg se om hu setter noen nåler og for å se om d kan hjelpe.. skal ta modningsakupunktur,men hu satt ikke d før i uke 37..hvorfor så seint?når jeg hører andre begynner i uke 34 -35? c@milla:hva har du gjordt anderledes siden du har tatt av?spiser du bare sunnere å ikke sukker eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå