Gå til innhold

Da er bhg stengt for sommeren.. i en mnd:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De aller fleste som går i barnehage må ta ut tre uker sammenhengende ferie om sommeren. Det er såklart slik at personalet skal få tatt ut ferie, men også for at barna skal sikres ferie!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann har gått i park frem til nå, de har stengt like lenge som skolene, altså fra juni til august... Minsten har vært hjemme med meg siden han ble født. Nå har jeg 2 små under 3 år hjemme alene, kan tro det er hektiske dager! Til høsten begynner begge i barenhage, den er stengt de 2 siste ukene i juli, og bare det.

Skrevet

Det gjelder ikke i vår kommunale bhg, at alle må ta 3 uker ferie og jeg tviler litt på at bhg har noen lov som sier at alle må ta 3 uker sammenhengende, men 3 uker ferie i bhg året og den 4 uken er når bhg har planleggingsdager.

Skrevet

barnehagen har ikke stengt, men hun må ha 3-4 ukers ferie. SFO har derimot stengt fra uke 29 i 1 mnd tror jeg, men eldstemann slutter på SFO da, så det gjør ikke noe for oss.

Skrevet

Barnehagen til snupp er ikke stengt. De samler bare de få barna som er på hver avdeling på en, men man må ha 4 uker ferie til sammen på et år..

Skrevet

Vår bhg er ikke stengt, men ungene må ha 3 ukers sammenhengende ferie i perioden mai-august.

Skrevet

For det første så trenger barna litt ferie de også, skulle bare mangle. Alle i norge har rett på fem ukers ferie, skjønner de som har starta i ny jobb eller ikke har råd til og ta ut ferie. Men dere andre, ikke klag. her er det en måneds betalingsfri også nettopp på grunn av at barna skal ha ferie. Trodde det var sånn i alle kommunale barnehager jeg??? barnehagen vår er ikke stengt men de oppmuntrer til å la barna ha tre ukes ferie.

Skrevet

Hallo, skjønner dere ingenting? Vi snakker om bhg som STENGER hele sommeren, ikke om de som nedbemanner men som likevel er åpne. Jeg kan ikke ta feire hele juli. Jeg er heldig om jeg får en uke eller to. Hva faen skal man gjøre da? Barna skal selvfølgelig få ferie, men MÅ det være hele juli?? Når foreldrene ikke får fri, må man få inn familie til å stille opp. Ikke alle har det. Koselig sommer å være på jobb mens barna er hjemme med praktikant. Eller kanskje jeg må skaffe meg au pair for sommeren? Eller hva med å la dem være alene hjemme?

Nei, steng heller flyplassene, butikkene osv så alle barn får sommerferie i juli;-p

Skrevet

3 uker er det stengt.

Men lille vampyrs avdeling blir helt stengt nå og etter fredag skal han aldri dit mer. Siste dagen hans med de barna også:( snufs snufs

Skrevet

Her er det sommerbarnehage i en annen barnehage i bydelen, så etter de tre ukene med ferie vi kan ta så må våre være der i 2 uker.

Ikke alle som kan ta fri i en mnd, heller, hvordan gjør man det når man jobber??

Skrevet

Nei alle har ikke rett på 5 ukers ferie i Norge, det er kun de som har tariffavtale eller de som har forhandlet seg frem til den femte ferie uken.

Men alle har rett på 25 virkedager.

Skrevet

Ja, men har ikke rett på å få fri hele juli uansett. Jeg får ferie når arbeidsplassen min mener at jeg kan ha ferie, en eller annen gang mellom mai og september. Ingen på min arbeidsplass som får fri hele juli.

Skrevet

akkurat sånn er det på flyplassen også dum!! :D Men det er nok mange her som setter pris på om vi stenger flyplassen så de ikke får dratt på ferien sin med de høyt elskede heldige barna sine som så klart for ferie hele juli! fnis.

Skrevet

Of course;-p hehehe. Hvorfor dra på en billig sydentur ellers i året når man kan betale 50 000 for den i fellesferien istedenfor? Wohoooo!! ;-p

Skrevet

3 uker er snuppa sin barnehage stengt... men siden det er en kommunal barnehagen så har de ikke lov å stenge egentlig. men vi fikk ut skriv om det gikk greit for oss foreldre.. var to stk som egentlig hadde tenkt å sende barna da.. men det endte med at de ordnet det slik at de fikk fri alikavel. så da kunne de stenge...

når de stenger en mnd, hvordan er det med betalingen da?her er det slik at vi ikke betaler for juli... det er de tre ukene med fri + fem dager med planleggingsdag...

snuppa her skal ha minst 4 uker fri da.. hun får fri uken etterpå..så skal hun ha fri en del neste uke og blir nok noen dager denne uken og..;) kjekt å ha permisjon...;)

Skrevet

Den var til rødhette38 eller var det 36, at alle har rett til 25 virkedager og ikke 5 uker.

Alle jeg kjenner kan ikke ta ferie 25 dager sammenhengende og ikke i juli, nei noen må jo jobbe også, så Norge går rundt i "fellesferien". Fellesferie er noe tull mener nå jeg, det slik jeg ser det, kun mannsdominerte yrker som praktiserer fellesferie.

Skrevet

Oki:o)

Er enig med deg at fellesferie er noe tull. Ikke alle som har familiemedlemmer som kan steppe inn å passe. Værre er det når skolen begynner, da er det gjerne 6-8 uker barna har fri...

Skrevet

Her har ikke bhg stengt og de trenger ikke ha 3 uker sammenhengende.. Men, de slår seg sammen med en bhg litt nedi i gaten da, for de er så få.

Hadde ikke mannen min vært lærer hadde vi ikke kunne hatt ham i en annen bhg. Som en sier lenger opp her, skal alle arbeidsgivere gi sine ansatte fri hele juli da??

Søskenbarnet mitt får en uke ferie sammen med hele familien, fordi de må bytte på å være hjemme fra en juli stengt bhg. med ungene.

Det går jo i de andre bhg mener jeg..

Skrevet

Jeg trodde bhg skulle være stengt hele juli for vi har betalingsfri mnd da.

Men sambo hadde fått beskjed i dag om at de skulle ha åpent hele neste uke og uka etter før de tok ferie..

Da er det stengt i 3 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...