Holly❄️ Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Utrolig slitsomt, at det er stengt så lenge. "Heldigvis" er mannen min permitert fra jobben for øyeblikket, så han kan ha ungene. Jaja, ikke verdens undergang, men når jeg hører om bhg som holder stengt max en uke, så blir jeg litt oppgitt over at bhg vår har stengt en hel mnd.. :S Hvor lenge har deres bhg stengt i sommer?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 småens barnehage er ikke stengt, men barna må ha sammenhengende 3 ukers fri.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 her er også bhg stengt i en mnd. jeg har nettopp begynt i på jobb igjen så skal bli litt av en kabal å få noen til å ta barna, men det går vel:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Våres er stengt i hele juli, med start fom fredag. Snuppa skal til pappaen sin på onsdag da. Snakket med svigers, og de tar med ungene hjem i slutten av neste uke, så henter vi de etter et par dager. Og så skal snuppa 2 uker til pappaen sin... så ingen krise her i gården!
nicknavn Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Her har bhg stengt i 2 uker, vi må ikke ta poden vår ut i 3 uker sammenhengende, men ta ut 3 uker i bhg året.
Snuppa! Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Her må barna ha fri 4 uker sammenhengende.. Flott når jeg får kun 3 uker fra jobb og er alenemor:(
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Skjønner ikke helt-har du ikke ferie selv og nå da? Da er det vel ikke så stort problem tenker jeg... Her er ikke barnehagen stengt, men jeg har 4 uker ferie nå-og har selvsagt tatt ungene fri fra bhg og da...
Lille Kolibri Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Trudde ein måtte ha ute barna tre veker i strekk på sommaren, eg? Her er det stengt i juli, men det går bra.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Tenk på barna da, de trenger vel saktens en skikkelig sommerferie? og du har vel 5ukers ferie som andre, så dette går da vel opp?
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 her er det heller ikke stengt,men barna må ha 3 uker sammenhengende ferie-og 4 uker tilsammen i året!Men,men-sånn er det-må jo få ferie dem små og:)
bente69;) Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Snuppa er i kommunal barnehage, den har åpent i hele sommer. Det kan nevnes at SU i barnehagen har jobbet masse forde at barnehagen ville egentlig ha stengt to uker. Husker ikke hvem uker det var snakk. Personlig syns jeg at en skulle ha et tilbud hele sommeren, om det betyr at en kanskje må levere barnet/barna i en annen barnehage (sommerbarnehage 3 uker er det i nabokommunen her). Hvertfall når det står i vedtaktene til barnehagen. Jeg kjenner ingen andre en enkelte voksne i suppa sin barnehage som har både 4 og 5 ukers ferie. Ja, de fleste har 4 ukers sommerferie i strekk. Skjønner ikke hva de klager over, når foreldrene ønsker sommer åpen barnehage. Er det kommunal eller privat barnehage dere har?
Holly❄️ Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. juni 2008 Har akkurat begynt i ny jobb,så er vel ikke så populært om det første jeg gjør er og ta 4 ukers ferie:P
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 Her er det stengt hele juli. Men, han skal bytte bhg, og han har ikke plass før i midten av august. Jeg er høygravid i tillegg og har en sambo som må jobbe ekstremt mye i juli for å få ferie i august. Blir tøft, men er innstilt på at det skal bli så kooooooos så.....hehe. Er bare kos med 2-års trassen vel : )
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 Har steng fra fredag 4 juli og åpner 9 august.
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 30. juni 2008 #15 Skrevet 30. juni 2008 Ja, skjønner jo det...men det må de bare regne med når det er småbarnsforeldre. Du gjør vel en så god jobb at de er glad for å ha deg der uansett
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 Vi hadde siste dag i dag, og åpner igjen 1. august. "sees til høsten da" sa jeg til personalet og innså at det er HØST om en mnd!! *Grøss* hehehehe. Litt slitsomt ja, da kabalen må gå opp med både besteforeldre, bonuspapaper, min jobb, onkler og tanter, naboer og annet stasj! hehe.
bente69;) Skrevet 30. juni 2008 #18 Skrevet 30. juni 2008 Er jo faktisk noen som tar feie på andre tidspunkt i året enn på sommeren da. Mange med små reiser til utlandet utenom høysensongen for å spare penger, det må da være en skikkelig ferie nok! Noen har faktisk kun 4 uker og 1 dag. Å de fleste har vel 3 ukers sommerferie sammenhengende, ingen som har krav på mer.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #19 Skrevet 30. juni 2008 Vet du hva, om man velger å reise bort utenom "ferien", da er jo det ditt valg! Da vet du jo at du får et problem når barnehagen stenger for sommeren? Oppgitt jeg, over de som klager over at det er så vanskelig, når mor i huset var på jentetur en uke i Barcelona og far var på skiferie i alpene med gutta....ferien bør brukes med barna mens de er små!
*dum&deiLig*™ Skrevet 30. juni 2008 #20 Skrevet 30. juni 2008 Må bare spørre: dere som mener at 4 ukers sommerferie i juli ikke er noe problem, er dere lærere eller lignende? Har dere overhodet forståelse for at mange jobber i yrker hvor ferie i hele juli faktisk ikke er et alternativ? Man har rett på 3 uker sammenhengende fri mellom mai og september. Man kan ønske når ferien skal være, men det er opp til arbeidsgiver å bestemme når det passer for arbeidsplassen. Hva skal arbeidsgiver gjøre dersom alle ansatte skal ha ferie hele juli? Stenge?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juni 2008 #21 Skrevet 30. juni 2008 hehehe..jeg jobber deltid og har ikke helt råd til å ta 4 uker ferie gitt! ;D Men lillemor fortjener ferien sin hun, og jaggu har hun ikke mange fridager i det vanlige barnehageåret også. Og 2 uker ferie til skal hun ha i august! Så meg får du ikke gitt dårlig samvittighet. Likevel litt vanskelig å få kabalen til å gå opp de dagene jeg jobber, besteforeldre jobber/er på ferie, eller andre ting!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juni 2008 #22 Skrevet 30. juni 2008 Og du tror kanskje alle får velge ferien sin helt selv i fellesferien du, bare lurer? På jobben min får vi max ta 2 uker sammenhengende ferie, samt at vi får tildelt uker fra mai til august.... DA kan det være litt vanskelig når barnehagen er stengt i hele juli.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juni 2008 #23 Skrevet 30. juni 2008 dum hehe, ja, om det er greit så stenger vi flyplassen i juli fordi barnehagen er stengt!!!!!
Kjel-Tring Skrevet 30. juni 2008 #24 Skrevet 30. juni 2008 Vi som jobber i barnehage har jo og lyst og krav på ferie om sommeren da!!! Vi slår sammen 3bhg til en sommerbarnehage 3uker om sommeren,da blir det nok bemanning.Alle må ha 3uker ferie i skolen sin sommerferie,selv om de har vært på 2ukers sydentur i mai....Det er jo for at vi som jobber der skal få ta ut vår ferie når det er mindre barn og vi kan ha mindre bemanning.Men her stenger sfo hele juli,så det problemet møter de fleste når ungene begynner på skolen.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 30. juni 2008 #25 Skrevet 30. juni 2008 Så rart...gjelder det mange barnehager?? Snuppi sin barnehage er åpen hele sommeren..men vi må ta 2 ukers sammenhengende ferie da...men jeg skal ha en ute i nesten 4 uker...jeg er hjemme uansett:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå