Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #26 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har lang erfaring med angst jeg. IKKE ALLE ANGSTLIDELSER KAN KALLES NERVER. MAN KAN IKKE SETTE LIKHETSTEGN MELLOM NERVER OG ANGST. Skulle tro det var enklere å se nyanser enn det tydeligvis er for enkelte. Jeg har sett og erfart flere angstanfall og slett ikke alle ser ut som i noe i nærheten av et epilepsianfall. Og jeg har sett mange epilepsianfall også. At det skal være så forbannet vanskelig å være litt nyansert her da?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #27 Skrevet 1. juli 2008 Næmmen! Herreminhatt! Jeg har og laaaaaaaaaaang erfaring med angst, og vil spørre deg anonym 13:14. Hvordan får du et angstanfall da? Lurer utroooolig på hvordan du beskriver et angstanfall om du mener det ikke har noe med nerver å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #29 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har mye angst og har hatt det i mange år. Dog ikke panikkanfall. Poenget er vel at ofte er det angstanfallet som får nervene til å reagere, for å si det på en litt teit måte. Ikke nervene som gir deg et angstanfall. Det er nyanser. Store variasjoner når det kommer til angst. Angst og nervesystem henger sammen, men man kan ikke sette likhetstegn. Men sånn som man vil si det i dag, er nerveproblemer nettopp det -problemer med nervene rent fysisk sett (noe som kan gi psykiske utslag ja). men da mener man noe fysisk. Man sier ikke lengre nerveproblemer når man snakker om angst -som er en psykisk lidelse. Håper det var et svar på spørsmålet ditt HI.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #30 Skrevet 1. juli 2008 Det jeg og skulle skrive var at når jeg får sterk angst, spennes alle nerver og jeg blir skikkelig på vakt og hjertet slår fortere og musklene strammes og kroppen blir stiv. Svette kan jeg og gjøre. Men det vil ikke si at jeg har "muskel-problemer" eller hjerte-problemer eller svatte-problemer. Men det er angsten som gir fysiske utslag! Skjønner du? Når man blir redd blir jo også "nervene frynsete" som man kan si -men man har ikke nerveproblemer fordet, ikke sant? Man er bare redd! (Jeg som skrev over her).
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #31 Skrevet 1. juli 2008 den som sliter med nervene går til en psykiater for hjelp, ikke til en nevrolog.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #32 Skrevet 2. juli 2008 Dummeste jeg har hørt. Sliter du med nervene går du til nevrolog. Som i MS, hjerneslag, parkinson, isjas osv. Men man har en klar forbinding mellom nerver og angst. Ligger i "samme båt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå