Gå til innhold

DERE MED TO TETTE:(!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tette er de?

Er bare nysjerrig da vi satser på to tette, og nøler kanskje om det enda er litt for tidlig å slutte på pillen.. hehe, har så lyst på en liten til snart..:=)

(om jeg skulle være så heldig å bli gravid igjenn da...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 2 år og 6 dager mellom mine.

Var en god del søskensjalusi i begynnelsen og er fortsatt litt, men går bra nå :o)

Skrevet

13 mnd. mellom mine jenter :-)

Skrevet

16 mnd mellom jenta og gutten min :-)

Skrevet

vi har 18 mnd mellom våre to.

ble gravid med nr to da eldste var akkurat 9 mnd.

tok to mnd fra pilleslutt til spira satt begge gangene..

Skrevet

Det er 1,5 år mellom mine.

De er nå 3 og 4,5 år.

Skrevet

er 2 år og 13 dager mellom mine. Var endel småsjalusi i begynnelsen, men går utrolig bra sammen nå som de snakker mer sammen osv:)

Skrevet

2 år og 1 mnd mellom mine.. slitsomt..

Skrevet

Glemte å si at det var VELDIG slitsomt! Og hadde ikke gjort det engang til!

Skrevet

Vi har to barn, tredje er på vei =). Det blir 22 mnd mellom alle tre - akkurat passe syns jeg. Den eldste klarer en del selv (spising, gå i trapper, ute) slik at en ikke føler seg som en jojo når man er alene med barna.

Følte meg litt "bundet" når minste jenta sov to ganger pr dag og eldste gutt sov en gang pr dag. Kom meg ikke særlig langt avgårde fordi det alltid var en unge som skulle sove...

Vi håper og tror at barna får mye glede av hverandre - de to vi har koser seg sammen, men krangler selvfølgelig også... Det hører til blant søsken ;)

Skrevet

Det blir 1 år og 5 mnd imellom, og det er virkelig ikke mer enn det trenger å være. Det er ekstra tungt å være gravid med en liten krabat som trenger hjelp til absolutt alt.

Og når jeg blir hundre ganger fortere sliten enn ellers så er det ikke mye suring som skal til før jeg er så sliten at jeg må sove noen timer!

Men, jeg tror nok det har mye med innstilling å gjøre. Jeg har aldri ønsket meg to tette (minste er ønsket nå når h*n er påveg, men var absolutt ikke påtenkt). Dersom det er det du vil, og er villig til å ha noen tøffe mnd (og år etter fødselen) så er det bare å la pillene ligge. Men husk at det blir ikke bare enkelt ;-)

Håper jeg ikke tok motet fra deg fullstendig.

Hvor gammel er din?

Skrevet

"USAmamma" :

hørtes veldig hektisk ut med 13 mnd skille ja:) Uansett er den "grensa" passert da tulla er 8 1\2 mnd nå.

Har en samboer som er godt eldre enn meg, noe som er en av grunnene til av vi ønsker en til snart, og ikke minst at klør etter alt fra å gå gravid til å få et lite nurk igjen.. (alt det hektiske med tøff fødsel og kolikk blir utrolig raskt glemt:))

Skrevet

Du gjorde ikke det nei. Godt å få realitetene;) Er hektisk med bare en i huset som er full fart rundt hele dagen.

Tulla mi er 8 mnd. Har snakket om å prøve utover høsten igjen, er vell mest jeg som er så klar at jeg glatt hadde sluttet på pillen med en gang;)

Skrevet

Mine er ikke såå tette. Det er 2 år og 3 mnd mellom dem. Egentlig skulle vi vente litt lenger før jeg slutta på pillen, men bestemte oss for å sette i gang.

Jeg var veldig opptatt av at storesøster skulle kunne gå selv når jeg blr gravid. Med tanke på bekkenløsning og slikt.

Det var ikke så slitsomt når jeg var gravid, og heller ikke rett etterpå. Men fra lillebror var 6 mnd og (vertfall frem til nå) har det vært slitsomt og det blir bare verre.

Storesøster krever masse oppmerksomhet og jeg kan ikke ta blikket fra henne 1 min uten at hun finner på noe tull.

Men slik er det vel uansett hvor gamle barna er. Alle skal gjennom trassen.

Men nå tenker jeg liksom at hva tenker folk når de lager en til når 1. er midt i trassen he he =)

Men det er som nevnt over her at mye går når man er innstillt på det. Jeg er veldig fornøyd med aldersforkjellen mellom mine og ville gjort det igjen. Men ikke med flere alså!!

Skrevet

2 år og 20 dager mellom. Helt supert, men slitsomt.

Glad jeg har bhg-plass til eldste...

Skrevet

Hei! Ja, det er jo så koselig med bitte små babyer men jeg følte at jeg gikk glipp av den opplevelsen med to så tett! Var bestandig sliten og lei! Nå er jentene 7.5 og 8.5 år og de er veldig gode venninner....så det var nok verdt det! Vi fikk en liten attpåklatt ifjor og nå er han 10mnd. og det er jo så koselig med *bare* en baby i huset! Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har tre relativt tett jeg, mellom nr.1 og nr.2 er det 2 år og 4 mndr, nr. 3 kom 10 dager før midterste fylte 2 år!! Syns det gikk greit med to tette, men med tre tette ble det hektisk. Spesielt når lillesøster begynte å kreve mer en pupp å kos. Har blitt litt bedre nå når de har blitt litt eldre, nå er de 2,5 år, 4,5 år og snart 7 (blir i august).

Skrevet

20 mnd mellom mine.

Største er nå 21 mnd og minste er 4 uker.

Så jeg vet jo ikke hvordan det blir fremover, men så langt kan jeg berette at søutten på svangerskapet sørget for mye dårlig samvittighet for min del, med en superaktiv liten jente som gjerne ville leke med mamma, og en mamma som ikke orket all bæringen, hoppingen g sprettingen osv.

Riktignok var gleden fra veslas side når babyen var ute og jeg kunne herje litt med henne igjen enorm:)

Hun er foreløpig ikke så veldg sjalu, men littegranne.

Og det krever jo litt en hel dag alene med de to, siden minsta er et puppedyr og storesøster en propell:)

Skrevet

Er snart i mål og får vite hvordan det er med 16 mnd mellom våre. Absolutt ikke planlagt og så langt har svangerskapet vært tøft. Har vært mye dårlig samvittighet spesielt nå på slutten fordi jeg ikke orker å gå lange turer, bære, leke fysisk med gutten vår. Nå i det siste har jeg mest lyst til å bare ligge i sengen hele dagen ,-)Men gleder meg til å få ut lillesøster så jeg ikke lenger er så fysisk hemmet. Men det blir nok en veldig tøff overgang for gutten vår, han er jo solstrålen og midtpunktet vårt. Vi har prøvd å forberede ham men det er jo umulig når han er så liten, han vet hva babyer er og koser masse med lillesøster i magen til mamma. Men sjokkartet blir det nok...

Skrevet

23 mnd mellom de to eldste så det er jo ikke kjempetett da, men litt tett. Synes det gikk veldig greit egentlig, tungt å gå gravid og tøft i starten, men gikk seg fort til. Nå er de snart 6og 4 år og bestevenner, utrolig kjekt at de alltid har hverandre :-) Har også en liten knott på 1 år.

Skrevet

Hei! Vi har 18 mnd mellom våre, ikke helt planlagt så tett, men vi hadde tenkt et par år mellom, så det va jo ikke så langt ifra.

Det gikk utrolig greit med oss!! Det var lite krangling, men så har vi hatt en meget fornuftig liten gutt(eldstemann), som fikk sin 3 års trass på samme tid som søsteren(da hun var 3). Litt slitsomt da, men da er de såpass store, at det ikke gjør noe liksom.

Hadde gjerne gjort det igjen med to tette, men det holder med to. Nå er minstemann 3,5, og vi håper å bli gravide igjen neste år, men har ikke vært klar for en til før nå.

Skrevet

Veeeel.....det er gode sider ved det..og mindre gode... Faren er at det er veldig slitsomt til tider og faktisk er jeg i perioder drittlei unger og hjemmetilværelsen i permisjon....

Jeg var i babytåka selv da jeg lot meg overtale til to tette og ble gravid med nr 3....og det ble ikke likekos som da jeg hadde baby med nr 1 og 2 siden jeg rett og slett ikke fikk tid til å nyte det. Ungen fikk plenty kos og nærhet, det er ikke det, men jeg klarte ikke å få fullt utbytte av det siden jeg hadde ei lita ei til som også skulle ha sitt og følte det gikk litt utover henne. Heldigvis har vi besteforeldre også som stepper inn....resultatet er nå at hun på snart 3år foretrekker bbesteforeldrene sine framfor oss til tider virker det nesten...hehe

Jeg er litt sjalu nesten..hehe....ungene har det utrolig godt....ikke noe galt der...men jeg holder på å bli litt "kokkeligmonke" av å vase hjemme...

Skrevet

legger til at jeg hadde et helvete av et svangerskap også med nr 3 og var i perioder ikke i stand til å ta meg av ungene i det hele tatt....innlegt på sjukehus og sengeliggende mye ellers...ha sånt i bakhodet. Vi hadde familie som kunne og ville hjelpe oss da det ble som det ble....uten dem aner vi ikke hvordan det skulle gått..

Skrevet

2 år og 3 dager mellom mine:)

var veldig mye søskensjalusi i starten på størstemann,men nå har minstemann blitt sjalu å. åsså krangler de en del,storebror slår,sparker,dytter osv. men de leker godt sammen innimellom da:)

føler at jeg har mistet litt babytid med minstemann siden 2 åringen har vært hjemme me oss hele tiden. så han har jo måtte fått oppmerksomhet og aktivisering han oxo.sambo jobber på sjøen så har liksom vært meg og ungene alene stort sett. Men angrer ikke for at jeg har 2 tette i d hele tatt. blir jo bedre når de begynner å klare litt selv. elste har heldigvis sluttet me bleie da:)

Skrevet

16 mnd mellom mine 2, og merker sjalusien ja. Men så herlig når de leker sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...