annie74 Skrevet 29. juni 2008 #26 Skrevet 29. juni 2008 Jeg blander meg inn her. Jeg er helt enig i deg, melkekua, at stress umulig kan ha så mye å si for om vi blir gravide eller ikke. Befruktningen er jo en fysisk greie som skjer, og jeg tror det skal veldig mye stresshormoner til for å forstyrre den prosessen. SÅ stressa er vi vel ikke....Blir litt irritert på alle som velmenende sier at vi ikke må tenke så mye på det, og heller slappe av, så går det nok skal vi se. Sannsynligheten for at befruktningen og eggfestingen skal skje er vel like stor om vi tenker på det eller ikke?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #27 Skrevet 29. juni 2008 hm sant de.... men er ikke mye man kan gjøre... jeg har datoer for alt eggløsninger, sex. osv men ser ikke ut som de hjelper...
annie74 Skrevet 29. juni 2008 #28 Skrevet 29. juni 2008 Nei, men jeg tror ikke det hadde vært bedre om du ikke holdt styr på alt heller. Lykke til uansett! Jeg er også veeeeldig klar for å bli gravid. Har prøvd i 2 år nå uten hell.
Arytai Skrevet 29. juni 2008 #29 Skrevet 29. juni 2008 Joda, er enig med deg annie 74. Jeg blir irritert jeg og når folk sier at man skal stresse ned å blablabla så blir man gravid. Men, man kan jo faktisk miste mensen fordi man trener for mye, man går ned i vekt og fordi man stresser så jeg tror nok at det kan ha en medvirkende årsak til at man ikke blir gravid. Jeg forstår at det er delte meninger om akkurat det.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #30 Skrevet 29. juni 2008 hm jeg tror jeg prøver en stund til på min måte og fører de hjelper de ikke får jeg evt prøve likegyldig behandlig... vist dere skjønner... men de er sant er arytai sier man kan miste mensen pga trening. man har jo fått utsatt mens pga stress.... men håper alle klarer de snart:)
annie74 Skrevet 29. juni 2008 #31 Skrevet 29. juni 2008 Det er klart at stress i form av overdreven trening og slanking kan virke negativt, men det er noe annet med det "stresset" vi har for å bli gravide, som er mer et ønske, en lengsel, som gjør at vi tenker på det støtt og følger med på når vi har eggløsning og kjenner etter symptomer. Tror ikke dette sistnevne stresset kan ha så stor påvirkning på kjønnshormonene som skal til for å gjøre oss gravide.
Arytai Skrevet 29. juni 2008 #32 Skrevet 29. juni 2008 Men da kan vi jo heller være enige i at vi er uenige:) Lykke til alle som prøver å bli gravid:)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #33 Skrevet 29. juni 2008 he he ja lettest de:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå