Gå til innhold

spørsmål....ang. eggløsning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

første el testene ble positive mandag-onsdag morgen..

onsdag ettermiddag gikk den over til negativ betyr de egget har løsnet?? er de da størst muliget for egget å feste seg?? hadde sex da mandag og onsdag... mulig de er håp??:) noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er når test-streken på el-testen er sterkere enn kontrollstreken så er det rundt et døgn til egget slipper.

Vil tro du har store sjanser for at egget fester seg.

Skrevet

ja de var de jeg trodde men er ikke lett... på el testen kon resultatet før kontroll streken og den var veldig sterk... har du prøvd tester? evt hvilke??:)

Skrevet

Jeg har prøvd billig-tester og clearblue sin digitale. Har god erfaring med begge:)

Enn du?

Skrevet

jeg har bare de billige... men de var tydelig utslag.... en dame sa de ikke trengte bety at egget var løsnet... skjønner ikke noe jeg... har du barn fra før?

Skrevet

Egget løsner 24-48 (noen sier 24-36) timer etter positiv el-test.

Nei har ingen barn:)

Skrevet

hm høres jo bra ut testet positivt halv 4 mandag hadde sex i sex tiden og spermen lever jo en stund.. fortsatt positiv tirsdag og onsdag til kl 3 onsdag... hadde sex i halv 5 tiden onsdag og hadde sex i går kveld, men de er nok for sent den i går... når hadde du el?

Skrevet

sex i seks tiden... skrev vist litt feil...he he

Skrevet

Hehe

Venter el de nærmeste dagene. Har el slim så det er nok ikke så lenge til positiv el test.

Men vi er ikke prøvere lenger. Har bestemt oss for å vente til sambo er ferdig med etterutdannelse 1-2 år:)

Skrevet

åh huff da.... er synd de å måtte vente siden de kan gå lang tid før spiren sitter....vil du vente?

Skrevet

Jeg vil jo helst fortsette å prøve siden det gikk nesten to år før jeg ble gravid første gang men vi er jo to om et så det er greit å vente:)

Skrevet

forstår:) håper de klaffer med en gang når dere begynner prøvingen:)

Skrevet

Selv om EL testen til slutt viser neg betyr ikke det med 100% at EL har skjedd. EL testen måler bare stigning i det hormonet som øker for at EL skal skje.Mest sannsylig løsner vel egget om du ikke har PCO el lign. Men er ingen garanti at man har EL selv om man får pos test.

sa hun damen... skjønner du noe? ikke jeg...

Skrevet

Sånn som ejg har forstått det så trenger ikke egget å slippe selv om man får pos el test. Man må bare håpe og på at det gjør det:)

Skrevet

åh oi skjønner så de er bare tilfeldig vist den løsner å man blir gravid....

Skrevet

Helt riktig det, at egget ikke nødvendigvis slippes ved pos.eltest...men da vil man sannsynlig få pos. el.test noen dager senere igjen....og da slippes egget.

Skrevet

men de er jo veldig vanskelig å treffe da... man må jo teste hele tiden da fra 10 - til mensen nesten da... hm ante ikke de var så mye å tenke på.....

Skrevet

Tror ikke du skal tenke på det :o) det er ikke ofte det skjer for å si det sånn. Når du får pos.eltest slippes som regel egget innen 48 timer :o) Gå ut ifra det du ;o)

Skrevet

For å svare på ditt spm oppe i innlegget ditt så er egget trolig sluppet :o) Du har vel gode sjanser for at det er befruktet og at det fester seg.

Skrevet

takker for svaret... blir bare litt sjokkert over hvor vanskelig de er.. men folk bommer på en pille så er de på tjukka liksom... de er heldige.. men da er de ikke altid de de skulle ønske... huff ble mye rot dette... men takker uannsett:)

Skrevet

Når man vil ha egget befruktet og festa er de som regel vanskelige å ha med å gjøre ja...hehe...

I mange av tilfellene blir egget befruktet, men klarer ikke feste seg.

Skrevet

Tror nok også at det kan ha med at man stresser kroppen når man planlegger å bli gravid. De som glemmer pillen eller for en gangs skyld ikke bruker kondom har sikkert ikke i tankene at de skal prøve å bli gravid men så skjer det fordi kroppen ikke er under stress.

Vet ikke helt om jeg formulerte meg forståelig nok men håper det:)

Skrevet

Men så er det jo none som har veldig lett for å bli gravid. Jeg har en venninne som glemte pilla si en dag og hun ble gravid...Og dette skjedde to ganger...

Skrevet

Vet du hva! Det tror jeg ikke noe på! Hvis det skulle vært noe i det så burde vi strengt tatt ikke fått mensen heller...siden vi stresser sånn.

Skrevet

mhm... skjønner alt sammen... best å ikke plannlegge eller tenke på de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...