Gå til innhold

Hvilken "type" er de forskjellige vognene? F eks hve\ilken er hipp, hvilken er kjerringvogn....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fy fader så mange latterlige meninger det er her inne. Skulle tro at mange av dere gikk på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, det er ikke lett her i verden da. Vi har alle babyer, og har av den grunn vogner, ok? Nye eller brukte. Så har vi her en tråd hvor vi har det litt gøy på en useriøs måte.

 

Er ikke det greit da? Er det såå galt? Tror ikke ungene tar skade av det.

 

Og dere som hevder at dere er glad for å være over 30 og slippe å bry seg om hva andre mener:

 

Da har dere har jammen brukt anonymknappen flittig!!!!!!!!!!! Anonyme nesten alle sammen jo! For å fortelle hva dere mener om andres meninger om noe så bagatellmessig som barnevogner.

Jøss, voks opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig si at det var mange interessante innlegg her =)

 

Er selv "bare" 21 år, og har kjøpt en brukt emmaljunga city cross. Er kjempefornøyd med valget, og vi gleder oss til å ta den i bruk. Synes forresten den ser stilig ut, ikke noen kjerringvogn i mine øyne... Dessuten er det jo ikke utseendet på vognen som teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Visste du at Quinny Zapp er det kuleste du kan trille uten om Bee?

Speedi er også tøff i designen. Om enn et par minus.

Men som sagt..ikke Freestyle. Den er avleggs.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

He, he, elsker slike seriøse diskusjoner.

Til deg over her som liksom har vokst fra det hele...Som om ikke brukt, helst litt retro, klassisk Emmaljunga og bebisklær fra Fretex er det mest trendy av alt?! ;>

 

Min sosiologiske vognanalyse er som følger:

 

Frogner/Bogstadveien-vogna: Teutonia Spirit S3

Løkka-vogna: Easywalker, OTH og Bugaboo

St.hanshaugen: OTH & TFK og dels Bugaboo og Stokke

Gamlebyen/Grønland: Brukt Brio, Basson, OTH og Quinny

Tåsen/Nordbergvogna: Emmaljunga, TFK eller annen sportspreget joggevogn

 

Andre? Suppler gjerne listen med bydels/regionale observasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjente jeg ble litt fornærmet jeg, siden jeg er 20! det er da ikke bare unge som bryr seg om ting er trendy eller ikke..

 

Forøvrig bryr jeg meg midt bak om det.. Kall meg gjerne kjerring heller, for vi har kjøpt en helt klassisk, sort emmaljunga mondial, finest synes vi, og mest praktisk for vårt bruk..

 

Viste ikke om det hadde betydning om den var trendy eller ikke jeg? snakker jo bare for meg her, men tror det er like mange fjasete eldre som yngre, sånn, måtte bare si det!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart her og svaret mitt ang. hva jeg anser som trendy eller ikke har ikke noe med vogna jeg faktisk har kjøpt... Jeg hadde også en Emmaljunga, men syntes ikke den var fin eller kul -praktisk var den.

 

(Og jeg har inntrykk av at det er de eldre mødrene som er mest opptatt av hva som er trendy...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder å hisse dere opp damer.

Kan man ikke være litt overfladisk på en harmløs måte av og til? Dere leser sikkert Se & Hør..

 

Personlig synst jeg samspillet mellom trilleren og vogna har mye å si.

 

Jeg har en jobb der jeg ofte går fra dør til dør og ringer på til folk. Og jeg har lært meg å noen ganger forutse personen som kommer ut, ut i fra f.eks vogna som er parkert utenfor.

Og det lekreste hus jeg har sett stod det en nydelig buggis i svart og sand. Og ganske riktig. Ut kom en nydelig og søt jente :)

 

Men en trendy og søt jente kan heve en Emmaljunga til et eksklusivt nivå. Uten at det er en typisk trend vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er om å gjøre å kjøpe dyrest mulig vogn, jeg. Har jobba i barnehage, og de kjipeste vognene folk kommer med er de dyre trendy vognene. Er så deilig å legge ungene i en stor, romslig og dyp bag, uten masse fancy detaljer som er i veien. Og en av vognene, husker ikke om det var Phil & Teds eller OTH, hadde åpning i kalesjen, så det blåste rett inn. Det er jo helt idiotisk.

 

Ser det er mange som sier at Quinny er dårlig og billig. Synes det er helt greit å bruke 3-4000 på en vogn som kun skal brukes en liten stund. Har brukt Quinny til ett barn, og den virker ikke brukt i det hele tatt. Ser ny ut, ikke noe rust, funker som bare det. Deilig å trille både på asfalt og i skogen. Jeg driter jo i hva som er trendy, da, men kjenner jo folk som betaler 7-8000 for å se kul ut. Er galskap, spør du meg. Og de samme folka klager over bensinprisene, haha. Perspektiv, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok en Easy Walker Sky som hadde åpen kalesj. Men den kan være helt lukket og. Man kan velge.

 

Jeg har prøvd maaaange vogner. Og jeg vil si mange av de dyre merkene er bedre enn mange av de billige.

Men det sier jo seg selv atei som bor på landet med mye skogsvei bør styre unna Stokke.

Alt til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken..

 

Jeg hadde Quinny freestyle til snuppa, men det var en real drittvogn. Byttet den i en Casualplay S4 som jeg heller ikke likte totalt sett, så solgte den også. Nå bruker jeg en trille Peg Perego Pliko P3 som jeg elsker, og til han i magen har jeg bestilt Teutonia Spirit S3, og OTH Urban Jungle søskenvogn til jeg skal til og fra barnehagen. Vet ikke om jeg blir fornøyd da jeg er superkresen, men jeg prøver så godt jeg kan.. Men må innrømme at disse emmaljungavognene ikke appellerer til meg..

 

Stokkevognen synes jeg ser helt for jævlig ut, den desidert styggeste av alle vogner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne gang har jeg kjøpt oth vogn med bag, men ikke for att den er trendy men fordi den er superlett og knall og kjøre.

 

sist jeg fikk barn kjøpte jeg en simo kombi, drittung vogn, og har man simo så går man bare og drømmer om den lette sportsvogna man skal kjøpe seg etter hvert!

 

jeg er jo bare 20 så i følge dere så følger jeg vell trenden som andre unge damer;)

 

men har enkelt og greit lært av sist kjøp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, dette var jo litt morsomt. så mange forskjellige meninger om vogner som florerer.

 

jeg er kjerringa mot strømmen som synes simo-vogna er fin :) vi bor i finnmark, og må ha ei god, romslig og solid vogn som kan holde vinteren ute :)

vi har en sønn på ett og et halvt og da kjøpte vi en eldre simo-vogn. den var litt tung, men gode lufthjul gjorde at vi ikke la særlig merke til det før vi fikk ny vogn.

så nå blir det ny simo på oss.

 

synes de nye trehjulingene ser fine ut, men man må ta boplass og bruk i betrakning, så det er mere byvogn.

men stokke vogna synes jeg ser tåpelig ut. ser ut som en ombygd kontorstol som kan velte bare man stirrer på den litt for hardt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, haha, ser for meg Stokke på grusvei og på skogstur - som den ungen skal bli rista;)

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men min erfaring er at du får det du betaler for, en Quinny har ikke samme kvalitet som en OTH. Og jeg kjøpte den ikke for å være trendy eller kul - men fordi jeg syntes det virket som en god vogn. Og det er det jammen meg!

 

Men altså - en Disney-trille kunne ikke falt meg inn å kjøpe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Tenker ikke på Simo og Emmaljunga som kjerringvogner, men ja - kanskje litt typisk førstegangs som ønsker seg en god og stødig vogn. Hva gjør at folk velger 4 hjul fremfor 3 - og motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte 4 faste hjul fremfor 3 fordi jeg vil ha en vendbar og lun vogn. De få 3 hjulingene som er vendbare syns jeg av ulike grunner ikke er noe gode. De 4 hjulingene med svingbare hjul har rar liggestilling og for små hjul. Så her ble det en lett 4 hjuling i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippe vogner : Buggabo, Oth, Easy Walker, Phil & Ted og Emmaljunga faktisk ( Men da kun som bagvogn ) En veldig kul 4 hjuling i forhold til simo...

 

 

Kjerring : Teutonia prestige og Simo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...