Gå til innhold

Elitistiske drittkjerringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere beleste, fisefine flinkisjenter ikke vet hva elitistisk betyr, så slå det opp!

Jeg er helt sikkert blant dem her inne med flest studiepoeng, og jeg ser også mye feilskriving her. Men det DRITER jeg i, for jeg vil at dette skal være et sted for ALLE småbarnsforeldre - ikke bare dem som er flinke til å skrive = har god utdannelse. Jeg er her inne for å utveksle erfaringer med andre småbarneforeldre, ikke for å utveksle erfaringer med andre høyt utdannede, skrivedyktige småbarnsforeldre. Jeg har nok av høyt utdannede folk rundt meg ellers, på jobb og privat, om jeg ikke bare skal omgås høyt utdannede her inne også! Her vil jeg omgås ALLE typer mammaer og pappaer. Det er noe av det som er bra med et slikt forum; man treffer andre typer folk enn dem man omgås til daglig.

Argh... jeg blir så forbanna når jeg ser sånn gjennomført elititiske holdninger. Det er DERE som ikke hører hjemme her, spør du meg. Hvis dere ikke liker at noen ikke har et perfekt skriftspråk, så kan dere bare se å hute dere ut herfra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke antall skrivefeil har noe med utdanningsnivå å gjøre.

Mennesker som tyr til å komentere skrivefeil i en debatt viser i bunn og grunn bare at de har sluppet opp for argumenter for det de faktisk diskuterer.

Skrevet

Har du akkurat lært deg hva elitistisk betyr?

Syns du ikke det er litt ironisk at du klager over folk her inne, når du samtidig sverger til disse sidene pga mangfoldet? Virker som du sliter litt med mangfoldet..

Personlig omgir jeg meg med mennesker fra forskjellige samfunnslag og miljøer i det virkelige liv. Det betyr ikke at jeg er en kamelon som tilpasser meg de forskjellige situasjoner og mennesker. Ser ikke hvorfor jeg skal gjøre det her inne heller. Men nå vet jeg ikke helt om jeg representerer de du henvendte deg til, siden jeg neppe kan båssettes inn under kategorien "elite".

Skrevet

Forsåvidt enig. Forumet bør vere for alle uansett skriveferdigheter. Difor deltar eg lite i språkdebattane.

MEN det vrenger seg i meg over radbrekkinga av språket eg jevnlig ser her inne, og eg har vel tenkt at mange kunne skrive litt betre om dei hadde gidda.

Skrevet

Dypt uenig. Noen innlegg er så gørre at det eneste interessante å si noe på er evt skrivefeil. I andre tilfeller er det så mye skrivefeil at det ikke er mulig å forstå budskapet. Og selvfølgelig, det er sikkert noen som går tom for argumenter også, men jeg tviler på at det er mesteparten.

Jeg poengterer ikke selv skrivefeil så ofte, i hvert fall ikke her inne, men det skjærer meg faktisk i øynene å lese en del av de tingene som blir skrevet her inne, og det er ikke fordi jeg har behov for å hovere, føle meg bedre eller hva nå det blir insinuert er grunnen. Det er utelukkende fordi jeg er vant til å lese og jeg syns det er irriterende med mye skrivefeil. Det samme skjer om jeg leser plakater, flyers, aviser og generell info osv, som er offentlig tilgjengelig.

Skrevet

Om jeg nettopp har lært ordet elitistisk? He he, nei, jeg er sosiolog, og da er det er ord man bør kunne. Jeg bruker det i denne sammenhengen fordi det ser ut til at mange her har godt av at dette ordet blir brukt.

Jeg forstår ikke argumentet ditt om at jeg ikke kan klage over folk her inne siden jeg selv forsvarer mangfoldet. Hvorfor skal jeg ikke kunne ha meninger av den grunn? Dette henger ikke logisk sammen. Når jeg verdsetter mangfoldet, må jeg vel få lov til å forsvare det når jeg ser at det er truet?

Skrevet

Men kjære deg, KaMa, hvis du synes innlegg er "gørre", kan du vel bare la være å svare på dem? Eller har du veldig sterkt behov for å sjikanere folk som ikke tenker som deg eller som ikke er interessert i de samme tingene som deg?

Jeg irriterer meg også over skrivefeil, men hos meg går folkeskikken og hensynet til andre langt foran!

Si meg, retter du på folk du prater med på samme måte også, hvis de i dine øyne prater feil? F.eks. folk med talefeil?

HI

Skrevet

Du briefer med et ord som du tar for gitt at folk ikke kan. Det gjør vel neppe folk som er fortolig med språket de bruker?

Gøy med internett, her kan man være sosiolog, forsker, lege og advokat sånn helt ut av det blå og litt sånn etter hva man føler for, så hva du skriver sånn sett spiller virkelig ingen rolle.

Et mangfold innebærer strengt tatt mange typer, også de menneskene som du åpenbart setter mindre pris på enn andre.

Joda, meninger kan du selvsagt ha, men poenget mitt var at du klager over visse brukere her inne, men de representerer da mangfoldet de også? Eller skal det bare være dibbere av typen lavere sosial klasse med ukritisk språk som skal få boltre seg her inne, for sidene skal tilfredstille dine krav?

Forøvrig syns jeg du er ekkelt arrogant, som påpeker at du er akademiker som utelukkende forholder deg til likesinnede/samme sosiale sjikt i rl, men du tar deg en tur inn hit for å få tilfredsstillt behovet ditt for å menge deg med folk fra andre sosiale klasser når det passer sånn.

Og da er vi vel inne på svaret ditt lenger oppe, jeg bruker disse sidene slik jeg ønsker og du slik du ønsker. Det gjør nok stort sett alle de som gidder å bruke tid her inne. Du sitter neppe med hverken fasit eller korrekte retningslinjer for bruk av dib/bim sine sider?

For å svare på spørsmålene dine, nei, jeg retter ikke på folks talefeil, men uttrykker de seg uforståelig så ber jeg dem gjerne utdype slik at en kommunikasjonsfeil kan forebygges.

Jeg er ikke så nedlatende som du åpenbart er, så jeg er like lite overbærende med alle, siden jeg er for et likestillt samfunn.

Skrevet

yeeeeeeeeeeees :)

heeeeeeeeelt enig med HI..godt innlegg..håper disse kjerringene får noe å tenke på..de er bare opptatt med å slenge drit..å sur stemning her..d gjelder å overse litt ..å gå å belære i et klasserom heller!!!!

Skrevet

Javel, så hvis man sier at man er for mangfold, så setter man seg i en posisjon der man ikke kan være imot noenting? En skikkelig god hersketeknikk du bruker der!

Når jeg sier at jeg setter pris på å omgås folk jeg ikke omgås til daglig, bruker du det imot meg at jeg ikke omgås alle mulige typer folk til daglig. Det blir m.a.o. feil samme hva jeg sier. Enda en effektiv hersketeknikk - en gankske kjent en faktisk.

Du vrir diskusjonen over til å dreie seg om helt andre ting enn den opprinnelige saken; hvorvidt JEG er fortrolig med de ordene som JEG bruker! Sannelig enda en god hersketeknikk!

Må si du er dreven på det å sjikanere andre!

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Omatt og omatt og omattatt. Og til anus 2115, klasserommene har tydeligvis ikke hjulpet på folk, tvert i mot har den hellige norske allmennantimobbeskole gjort dem som ikke kan skrive STOLTE av det, du snakker om feilslått satsing.

Skrevet

Signerer Hi på denne.

Skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal slenge drittkommentarer om rettskrivning i stedet for å svare folk på det de spør om i innleggene sine.

Har ofte lurt på om de har et enormt behov for å gjøre seg bemerket disse som slenger ekle kommentarer i tide og utide.

Stakkars mennesker hvis noe hvirkelig butter mot i den virkelige verden., hvis de har så dårlig selvkontroll at de ikke klarer å overse noen skrivefeiler i et innlegg på et forum.

Eller kanskje de egentlig ikke tør si stort "in real life" og tar det ut på stakkarne her inne ;-)

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Stakkarer er det nok av her, ja. Og plenty av innlegg som ikke fortjener annet enn hånlatter, evt generell rødblyant på både form og innhold.

Skrevet

Jeg har mange skrive feil. Men jeg har fortsatt en 6 årig og en 4 årig universitetsgrad. Så lenge skrive feil trådene kommer som egne tråder og ikke filtrerer seg inn i andre tråder er de ok for meg.

Skrevet

Signerer MM

Jeg er så lei av at folk blander seg inn i gode tråder med skrivefeil problemstillinger. Men på egne tråder kan de gjøre hva de vil, for de klikker jeg ikke på. Jeg har også lang utdannelse og dessverre er ikke akademia kjent for å være uten skrivefeil.

Skrevet

'KREMT* Det er snakk om basic norskkunnskap, ikke utdannelse og studiepoeng.

Jeg har kun fullført vgs, men har da peiling på mitt eget språk. Er hårreisende hvor elementære ord som skrives feil her inne. Og spørreordene er det mange som ikke aner hvordan man skal bruke!

Jeg synes faktisk det er sjokkerende at norsken er så dårlig hos voksne mennesker i dag! (selvfølgelig er dyslektikere utenfor denne gruppen).

Hilsen 75-modell, som lærte å snakke og skrive korrekt på skolen og hjemme :-)

Skrevet

Jeg er enig i at slike innlegg bør figurere i egne språktråder - og leser dem gjerne. Vi har bare godt av å bli obs på og diskutere skriftspråket vårt. Det er et felles ansvar.

Skrevet

Triste greier at du ikke klarer å diskutere en sak, som du selv åpner for, uten å konkludere med at den motsatte part utelukkende bruker hersketeknikker (litt usikker på om du i det hele tatt vet hva hersketeknikker er, siden du mener vanlige diskusjonsteknikker er hersketeknikker..)

Og sjikane..?

Skrevet

Jeg er veldig enig i at dette forumet bør være for alle. Samtidig synes jeg det lukter litt svidd når dere snakker om utdannelse i forbindelse med skrivefeil. Det minner litt om en sånn "ovenfra og ned"-holdning hvor man synes synd på de som ikke har utdannelse som ikke kan skrive skikkelig.

Jeg synes ikke man skal senke kravene til skriveferdighet til folk som ikke har gått på universitet, og de som ikke har høyere utdannelse bør heller ikke senke kravene til seg selv. Det kan bli en måte å holde folk nede på.

Når det er sagt så finnes det skikkelig måter å gi tilbakemeldinger på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...