Gå til innhold

Det måtte jo komme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig! Foreldrene må selv forsørge barna sine om de setter barn til verden! Det er som mye annet, ikke staten sitt ansvar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NN12:02:

Og den dagen din forsikring IKKE dekker det du evt får av sykdom/skade(de dekker nemlig ikke alt, mange forbehold om det meste i liten skrift), og du blir hindret i å jobbe, men likevel har barn å ta deg av.... Hva skal du gjøre da? Si det samme som nå? En ønsker seg faktisk ikke dårlig økonomi, og på statens regning så blir den det uansett. Av og til blir det slik at en får barn en ikke helt var forberedt på, og FØR en hadde sjansen til å gjøre karriere.......

Gå noen mil i andres sko, FØR du uttaler deg så bastant. Jeg har også sagt at den dagen jeg ser at min økonomi ikke er avhengig av barnetrygden, så er det vel unt andre med små barn og dårlig økonomi å få den likevel:)

Empati er en fin ting:)

Og jeg har ikke vært i forhold siden ungen var liten og barnefar gikk(det kan skje hos deg også, vær ikke for trygg), så det er ikke noen grunn her i gården...... har ikke tid til slikt, faktisk. Høyskoleutdannelse har jeg også..... Det var karriere og mulighet/tid til å ordne gode nok forsikringer det skortet på for min del......

Skrevet

Helt enig....etter å ha lest på disse sidene i noen år virker det som mange presser ut en unge for så å ringe NAV og spørre "hva nå? hvordan skal vi klare oss?"

Skrevet

Så barna skal lide for at foreldrene ikke har god nok økonomi da? For noen kan den tusenlappen utgjøre den store forskjellen. Det er ikke foreldrene som blir straffet, men barna. Tenk litt da dere!

Skrevet

Man velger ikke sine foreldre, dessverre. Saken er at folk må skjønne at de må ha ordnet økonomi FØR de setter igang med å befolke verden!

Skrevet

Der kom det jeg mener: har du råd til å la være å få den "1000-lappen", så trenger du ikke barnetrygden.

Da kan vi like godt lage et system hvor alle får det samme i lønn, uansett jobb og utdannelse, dersom det er slik at de med lave inntekter som ikke klarer seg uten barnetrgden ikke bør få barn, engang.

Skrevet

Thats life.... Det vil alltid være forskjeller! Og staten kan ikke betale det økonomiske forbruket til et barn fra det er født til det er 18!

Skrevet

Faktisk så er det idioti. Et system som behovsprøver barnetrygden vil koste langt mer enn hva de kan klare å spare. Så da vil det i bunn og grunn koste staten mer enn det gjør i dag.

Skrevet

Er det ikke akkurat det de gjør da? ;-) Nå mottar jo alle barnetrygd og en tusenlapp kan dekke mye den om den bare blir forvaltet rett.

Skrevet

Makan til holdninger. Håper du blir både arbeidsløs og ufør en dag.

Så kan vi sitte å håne deg for disse valgene.

Skrevet

Si meg anonym med de lite empatiske holdningene. Mottar du barnetrygd idag? Har du fått fødselspenger? Sykepenger? Du vil jo klare deg selv, så hvis du mottar eller har mottat noen av disse stønadene er du en hykler.

Skrevet

til anonym 12:22 + de som var enige

Så om man blir ufrivillig gravid før man har klart å få se en utdannelse så burde man tvinges til abort mener du da eller??

Det er ikke alle som velger når de får barn.

Eller skal man kanskje være helt avholden til man er i en trygg øknomisk situasjon? Var du det? For det kunne hendt deg og.

Fordi vi bor i land som Norge så kan de fleste klare seg fint, selv med trang økonomi, men ikke om sånne trangsynte mennesker som deg fikk bestemme.

Hilsen oss som trengte barnetrygden veldig i begynnelsen, mens som selv med barn osv osv nå har skaffet oss utdannelse og tjener mer enn bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...