Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hersens rød/grønne idioter!! http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article2031488.ece
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Hva som er "hersens" og idioti med dette da? Vil nå heller kalle det sunn fornuft å se litt på hvem som faktisk trenger ekstra penger og ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Hva er problemet? Det er da helt rart at en familie som tjener 900.000 skal ha samme barnetrygden som en familie som tjener 300.000.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor i svarte skal jeg betale for en familie som velger å ikke ta utdanning, studielån oppover ørene, der mor heller velger å gå arbeidsledig hjemme? Systemet blir nok missbrukt som det er, og jeg er i hvertfall ikke villig til at mine skattepenger skal gå til å dekke dette!!! Skal vi ha barnetrygd, så må alle må det, og ikke bare "latsekkene"! Håper og tror at det kommunistiske regimet faller i 09!!! Har jo allerede gått i oppløsning!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Alle kan ta seg utdanning, og velge å prioritere karriere. For de som velger dette, går det ofte på bekostning av andre ting. Blant annet tid! Synes du det er riktig at de som tjener 900.000 skal forsørge de som velger å ikke jobbe, utdanne seg osv?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Latsekkene? Herremin, du er kunnskapsløs.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Ja, anonym 11:34, en familie som tjener 900.000 betaler ganske så mye mer skatt enn en familie som tjener 300.000. Så da kan vi jo stemme for flat skatt også da! Håper denne idiot-regjeringa som sitter nå flakser dit nissen bor!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Jeg mener den bør behovsprøves, og dermed kanskje økes for de som får da, slik at kanskje noen barn slipper fattigdomsstempelet. Grei måte å bekjempe fattigdom på, slik regjeringene har snakket om i mange år. Og jeg mener at de som kan sette den av til sparing, ikke trenger den. Jeg har både vært det en kaller fattig, og har nå en bedre økonomi, men er langt fra snittet i årsintekt enda. Jeg trenger den til det daglige, ikke for luksus, men for f eks mat, husleie osv. Har enda ikke råd til ferie, slik mange andre gjør det, men telt i noen dager er blitt vår form for ferie. Min bror og svigerinne har langt bedre økonomi, og setter den av til sparing, De sier det er så lite at de ikke merker den kommer inn. Da mener jeg at de ikke trenger den, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Det finnes faktisk folk som tar lang utdannelse og likevel tjener dårlig. Barnetrygden skal være forsørging av barna. Familier som tjener 900.000 klarer fint å forsørge sine barn uten støtte fra staten. Synes du det er riktig at noen barn skal være dårligere stilt økonomisk fordi deres foreldre velger yrker samfunnet er avhengig av, men ikke lønner godt nok?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Egosentriske kapitalister kan jo flytte til USA. Der er det et system som burde passe dere mye bedre.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Tja, ofte såt levesett i forhold til inntekten og da. Tjener man bra har man somregel større hus og mer lån som igjen er lik lavere skatt igjen fordi høyt lån gir lavere skatt. Det finnes så klart endel som er late og ikke gidder, men tror de fleste som ikke jobber enten ikke kan, velger å unngå det i et par år mens barna er små eller ikke får jobb. Ikke alle har evner eller lyst til en lenger høyere utdannelse og husk på at vi trenger mennesker i alle typer jobber. samfunnet vårt hadde faktisk stoppet litt opp uten de som kjører søppelbiler, vasker, sitter i kassen på Rema, steller de eldre osv. Så få heller de med høy inntekt prøve å føle seg så priviligert som en faktisk er som både har hatt evner, tid og mulihget til å komme seg dit de er og kan klare seg selv på egenhånd og uten støtte. Ulykker kan ramme alle og plutselig er det en selv som sitter der og ikke har noe annet valg enn å "snylte på staten" som så mange pent liker å kalle det. Tror mange her inne glememr å tenke litt lenger enn til sin egen nesetipp, det er seg selv, seg selv og helst enda mer til seg selv....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Dere som tror man er garantert en godt betalt jobb hvis man har mange års utdannelse må sette dere litt bedre inn i virkligheten altså! Skulle tro dere var godt utdanna mennesker - siden dere ikke vil ha denne ordningen. Og en skulle da kunne trekke en slutning om at dere var litt mer informert om verden!? Men neida. Man kan faktisk ha en master i en eller annen form og allikevel ikke få en godt betalt jobb. Og man kan faktisk tjene gode penger selv om man ikke har gått på universitetet! Når altfor mange har den samme kompetansen er det ikke like lett å få en jobb som det man er utdannet til. Og da er det heller ikke sikkert man får en så godt betalt jobb som man hadde trodd. Mye vil ha mer sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Alle kan ikke det, skjønner du. Ser at du har lite grep om den virkelige verden. Det er fåtallet som har råd til å gå hjemme og late seg fordi de får barnetrygd, du. Noen er uføretrygdet, andre alene, kanskje en kombinasjon? Eller de ha handicapet barn, som krever enormt mye, og kan ikke tenke karriere. Dette er min situasjon, ikke uføretrygd, men resten.... Og jeg har studielån og utdannelse, men kan ikke bruke det. OG jeg sparer staten(dermed dine skattepenger) for MYE. Da er det snakk om i millionklassen i sparing for staten. På grunn av dette har vi mye dårligere økonomi enn det hadde trengt å være. Er det da ikke bedre å "lønne" meg i form av økt og behovsprøvd barnetrygd, enn å måtte la staten ta "støyten"? Dette er ofte situasjonen for de du mener er late.......... Så kom ikke med at "jammen, jeg mente ikke slike som du". For det er faktisk det du gjør.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er ikke interessert i å betale for de som er alene og uføre. Det finnes uføreforsikringer! 50 % av alle par går jo i oppløsning en eller annen gang. Skal vi andre skattebetalere med høy utdannig og stor innsatsvilje sitte og forsørge disse som går inn og ut av turbulente forhold da? Blir så provosert!!!! Ja vurderer faktisk sterkt å endre statsborgerskap, men allikevel bo her det meste av året, og heller ha forsikringene mine i orden!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Det er mulig innsatsviljen din er stor, empati og kunnskap skorter det mer på. Synes synd på mennesker som deg som er så unyanserte og blinde for hvordan verden er.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Har det noensinne falt seg inn at du selv kan bli alene og ufør? At barna dine kan bli det? Synes du virkelig det er et sympatisk trekk å bare tenke på seg selv?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #18 Skrevet 27. juni 2008 Signerer Alva, så slapp jeg å skrive det selv:)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #19 Skrevet 27. juni 2008 Ja det har falt meg inn, og nettopp derfor har jeg tatt høyde for det ved forsikringer! Man kan forsikre seg mot alt, og jeg ønsker ikke at andre skal være nødt til å betale for meg om det skulle skje noe!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #20 Skrevet 27. juni 2008 Jeg synes holdningene dine er forkastelige
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #21 Skrevet 27. juni 2008 At folk er ansvarlige for seg selv og sine egne liv? Skulle vel bare mangle!!! Det er vel bare Norge som har et så naivt system som det vi har her, at vi tror at det er opp til andre å plukke oss opp dersom det skulle skje noe. Vi ligger også på verdenstoppen i å få minst mulig ut av fellespotten. Hvor blir det av alle pengene? Jo de forsvinner fordi systemet blir missbrukt som det er! Nei, nå må folk selv ta ansvar, og ikke sitte og forlange, kreve, forvente osv...!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #22 Skrevet 27. juni 2008 Ja, mye bedre å sende alle pengene ut av landet!!! Er vel en grunn til at vi betaler skatt? At vi skal få noe igjen også liksom...
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #23 Skrevet 27. juni 2008 I løpet av din lange utdannelse tror jeg muligens du gikk glipp av to viktige ting du burde lært deg. Dette kalles for empati og solidaritet. Jeg håper bare inderlig du ikke overfører dine holdinger til barna dine. Jeg har selv 5 år lang høyere utdannelse får en helt greit betalt jobb og er gift med en som har en godt betalt jobb, vi har råd til å kjøpe oss dyre forsikringer, råd til å betale skatt og dermed gi tilbake til samfunnet som har fostret oss og jeg synes det er en glede at vi kan bidra til at flere mennesker kan ha det godt og føler meg priviligert som nå kan ha det godt og trygt økonomisk selv. For det er ikke alle forundt. Jeg innbilder meg at en porsjon ydmykhet ikke er så dumt å ha jeg da, noe du muligens burde jobbe litt med du som har så stor innsatsvilje?
Miss Misantrop Skrevet 27. juni 2008 #24 Skrevet 27. juni 2008 Sosialismen står høyt ser jeg. Tenker de fleste er glade for at de kan ta en sykedag og at de kan få svangerskapspenger osv.Dette får vi takket være sosialismen. Men får naboen en krone mere enn oss HYLER vi.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #25 Skrevet 27. juni 2008 Jeg syns ikke staten skal betale ut barnetrygd til noen i det hele tatt! Hvorfor skal man få penger for å ha barn?Hvis ikke folk klaer å betale det nødvendige for barna får de heller droppe å sette unger til verden. Hvis det står og faller på en tusenlapp i måneden for å klare seg eller ikke så får det heller være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå