Gå til innhold

Ville du vært egnet som dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i at noen slenger ut forslag om å være barnevakt helt ukritisk. Slik er det med jobber på sykehjem også.

Slike jobber er IKKE for hvem som helst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare for voksne, tror jeg

(trives utmerket som lærer på voksenopplæring)

Skrevet

Ja. Jeg trivdes med å jobbe i barnehager da jeg gjorde det, og kunne gladelig gjort det en stund til om ikke lønnen sugde såpass som den gjør. Det samme gjelder vel egentlig dagmammatilværelsen.

Men jeg har problemer med å se hvordan man skal kunne ha et forsvarlig antall barn og samtidig tjene noenlunde akseptabelt som dagmamma.

Skrevet

Nei! Jeg har ikke evne eller interesse av å innvolvere meg sånn i andres barn. Jeg er glad i andres barn det er ikke det, men.. nei jeg vet ikke, har på en måte aldri vært unge-gal slik som alle venninnnene mine var når vi var små..

Skrevet

Spørs jo litt det regnestykket der da. Slik jeg har forstått det er det ikke uvanlig å betale en dagmamma 5000 kr svart pr mnd i f.eks Oslo. Hvis man da har 3 barn samt sin egen 1 åring har man 18 000 kr i mnd netto. Man har ikke reiseutgifter min 500 kr pr mnd spart.

Skrevet

Samme her. Skal aldri jobbe som dagmamma/i bhg. Har ikke tålmodighet nok til andres unger. Kan god passe andres barn en dag eller to, ei helg eller ovenatting, men hver dag, der fortjener unga noe bedre :-)

Skrevet

Det ville være uaktuelt for meg å jobbe svart, og jeg synes fire barn per voksen er for mye når de alle er i det som defineres som småbarn i barnehagesammenheng. De fleste dagmammaer er jo uenige med meg i dette, og det er vel en av grunnene til at vi ikke ville vurdert å benytte oss av dagmamma. =)

Skrevet

Jeg kunne nok vært det (er pedagog). Men tror kanskje det kan være litt ensomt. Mye av det jeg gleder meg til nå når jeg skal ut i jobb igjen er voksenkontakt.. :-)

Skrevet

Kunne ikke fat meg inn å jobbe som dagmamma, jeg er rett og slett ikke dagmamma materiale...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...