Gå til innhold

Ville du vært egnet som dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare kom til å tenke på det når jeg leste svar i et annet innlegg her hvor en skrev noe alla: "kan du ikke bare være dagmamma da?" som om det er den største selvfølge at det er noe en hver mamma kan være.

Vel, jeg vet med meg selv at jeg ikke ville vært egnet til dette. Ikke i det hele tatt. Jeg elsker mine egne barn og ka synes andre sine barn er søte og gode, men jeg er generelt sett ikke noe gald i små barn og føler meg alltid tafatt og utilpass sammen med småbarn som ikke er mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg måtte, ja, men jeg har ikke lyst - og tror nok det fins plenty folk som egner seg bedre enn meg :)

Skrevet

Ja det kunne jeg, men jeg burde ikke. Lunta mi blir bare kortere og kortere med årene.... He, he. Neida. Ikke så ille. Kunne fint vært dagmamma jeg!

Skrevet

Er utdanna førskolelærer, så håper da det :-))

Skrevet

Hvis jeg hadde giddet, hadde jeg vært egnet. Men jeg hadde ikke giddet :-)

Skrevet

nei, jeg ville ikke trivdes med det.

Skrevet

Ja, men jeg har ikke lyst =P

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke egnet meg som. I en uke eller to, ja, men ikke som min faste jobb.

Skrevet

Nei absolutt ikke

Skrevet

Jeg håper jeg hadde gjort en god jobb hvis jeg av en eller annen grunn måtte være det, men det er ikke en jobb jeg ville trives med og i utgangspunktet vil jeg si jeg ikke er egnet som det pga det...

Skrevet

Jeg hadde nok vært flink, men jeg hadde også hatet det. Så svaret må bli nei. (er litt pedagog, så her teorien inne, men aldri om det hadde passa meg som person)

Skrevet

Ja, det kunne jeg.

Har jobbet i bhg, og vet mye hva det innebærer å passe andres barn, selv om det ikke kan sammenlignes helt med å være dagmamma. Men ville hatt max 3-4 barn inkl. mine egne. Ser klart begrensninger der.

Tror forøvrig det er mange som ikke er egnet til å være dagmammaer, selv om de er gode mammaer. Det krever litt å ha så mye ansvar for andres barn, og man bør gjerne ha ett opplegg som er tilpasset alderen på barna (utover ddet som tilbys i hjemmet) og det krever jo gjerne litt ekstra kunnskap og/eller innsatsvilje =)

Skrevet

Ja samme her, jeg er pedagog (ikke småbarnspedagog riktignok)og vet jeg ville gjort en god jobb sånn rent teknisk sett, men jeg har så stor motvilje mot dette atjeg derfor ikke ville taklet det likevel.

Skrevet

Enkelt: NEI!

Jeg er en super mamma for de jeg har bårest inni magen min, de kunne ikke fått en bedre mamma.

Men jeg rett og slett stinker med andres barn. Kan ta meg i nakken og få til noe, men jeg er drit dårlig ellers.

Skrevet

Nei, hadde vært en utrolig dårlig dagmamma,men anser meg som en god mamma til min egen.

Skrevet

Presis. Er barne- og ungdomsarbeider. Men ved endt utdannelse innså jeg ÈN ting: jeg skal aldri livnære meg på å oppdra andres barn. :-p

Skrevet

Nei, ikke nå. Jeg er drittlei unger ( ja, jeg ER det akkurat nå for tida, elsker dem men flyr snart på veggene av å gå hjemme) og ville ikke vært noen god dagmamma slik situasjonen er nå. Hadde ikke had overskudd til det siden jeg har nok med de jeg har.

Skrevet

Ja det hadde eg. Eg går godt sammen med unger og dei liker meg som regel. Fornuftig er eg og til tider. Men eg hadde ikkje likt å hatt det som jobb. Så kanskje eg hadde blitt utbrent etter ei uke.

Skrevet

Nix og atter nix.......

Skrevet

Niks, å ha ansvar for en eller to ja, men ikke fire barn.Og ja, veldig mange har faktisk så mange hos seg.

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke det. Stakkars barn i såfall ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...