Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #26 Skrevet 26. juni 2008 Da barnet satt bak frem; sørget dere for at barnet hadde utsikt ut bak? Slik at barnet ikke ble svimmel/kvalm av å titte ut av sidevinduet? Forsøkte dere å sette opp speil, slik at barnet kunne ha en viss kontakt med dere som satt foran? Bare lurer, fordi det finnes også metoder for barn som blir kvalme....
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #27 Skrevet 26. juni 2008 FAKTISK HELT ENIG MED DEG! Eller så hadde jeg kjøpt ny bil.... (bilsyke er veldig bilavhengig. Høye vinduer hvor man ikke får tittet ut, hindringer så man ikke får tittet ut rett bakover osv. bidrar til kvalme). Jeg hadde også, som sjåfør, selvsagt sørget for å legge om kjørestilen til en langt roligere. Det har alt å si når det gjelder kvalme i bil - tell me about it.... (jeg blir selv bilsyk)...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #28 Skrevet 26. juni 2008 Da har noen løyet til deg.... Et forovervendt bilsete kan selvfølgelig være like bra som et bakovervent sete - det er jo strengt tatt ikke setet i seg selv det kommer an på her. Poenget er at ungen din ikke klarer å holde igjen huet om dere bråbremser eller kræsjer når ungen sitter forovervendt. DET har ingen ting med sete å gjøre!!! Noen ganger blir jeg litt oppgitt over folks uoplysthet. Vet dere hva som skjer med ungen i en stor kræsj og det lille barnet ikke sitter bakovervendt? Hodet faller av!!! I am not kidding..... Tenkt litt på det. Og kos deg med foroversetet ditt...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #29 Skrevet 26. juni 2008 Det du skriver der anonym 15.31 tror jeg ikke det døyt på,fordi jeg tok selv kontakt med trygg trafikk nå,ang det sete for å høre om det var greit at mitt barn ble sittende i en slik stol og de sa at før barnet var fire år,så anbefalte de ingen forovervendte seter til barna. Barna kunne godt vente litt lengre enn fire år også,men da anså de for å være ganske trygt. Hvorfor du anonym prøver å lure folk slik,forstår jeg ikke,du kan jo sette andres barn i fare på den måten.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #30 Skrevet 26. juni 2008 Hva er vi uenige om? Du sier jo selv at Trygg Trafikk anbefaler ingen forovervendte seter til barna før de er 4. Den skjønte jeg ikke... ???
Attekattenoa Skrevet 26. juni 2008 #31 Skrevet 26. juni 2008 Vi har bestemt oss for å bruke bakovervendt helt til poden blir for stor til å sitte den veien, rett og slett fordi det er 45 % sikrere i en eventuell kollisjon. (Sett mange fæle videoer som viser eksempler på dette....) Ser allerede nå (han er 2 år og 3 måneder) at bena begynner å bli lange men det er ikke noe problem; han kan fint enten legge dem oppetter seteryggen eller "krølle" dem sammen - ikke så ille at han brekker beina i en eventuell kollisjon, når alternativet kanskje er at all trøkket kommer på nakke og hode?....Han skriker ganske ofte og vil helst se framover, men vi velger å ikke snu han ettersom han ikke "lider noen nød" og jeg tror at hvis vi først snur han så vil det bli helt håpløst å snu han til bakovervendt igjen... For å unngå at han smetter ut av selen fordi han vil se fremover så har vi på en ekstra stropp på selene. Går veldig bra og vi tåler fint en del skriking. Godt å vite at han er best mulig sikret hvis det skulle skje noe. MEN vi har ikke noe problem med at han blir bilsyk så der har jeg ikke noe erfaring - heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #32 Skrevet 26. juni 2008 Har du prøvd å gi bilsyketablett? Det fikk jeg når jeg var liten og vi skulle kjøre lengre enn 10-15min med bil. Helt sikkert mange som er skeptiske til å gi tabletter til små barn, men det er hvertfall ikke livsfarlig som det å ha barna forovervendte kan være.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #34 Skrevet 26. juni 2008 Vår unge var også sånn. Vi kjøpte dvd spiller og han sitter nå som et lys:) sitter bakovervendt enda, er 2,5 og skal sitte sånn til han er 4.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #35 Skrevet 26. juni 2008 Ikke jeg som skrev om døde barn her, men jeg lurer litt på hva du vil frem til her? Ønsker du at vi skal skrive støtteerklæringer slik at samvittigheten din skal bli bedre? Du har fått mange tips og såd i trpden, prøv noen av rådene. Hvis absolutt ingenting går kan kanskje samvittigheten din bli bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå