Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Ærlig talt - barnestoler med bøyle er vel beregnet for små barn som ikke sitter stødig/rolig i stolen??? Lurer på om jeg har misforstått... I dag var vi på restaurant, vi kom med våre to barn på 3 og 1,5 år. Vi tar alltid med oss EN barnestol, pga det er kun minste som trenger det. Og i dag satt det en familie på restauranten, med de to stolene som fantes på dette stedet. I den ene stolen sitter en som er på min yngstes alder, og i den andre stolen sitter det en jente på 4-5 år. Kelneren leter rundt etter en stol, og kommenterer at "ok, så dere har begge ja..." til denne familien. Faren i familien spør 4-5 åringen om ikke hun kan gi vekk stolen til minste vår, og selvfølgelig - hvilket barn vil gi vekk noe de "eier". Så dermed brukte 4-5 åringen stolen under hele måltidet, og vårt måltid ble mer eller mindre litt travelt pga at ettåringen måtte sitte i vårt fang. Vi kunne selvfølgelig ha gått fra restauranten, men følte liksom det ble litt feil også. Største barnet vårt var så glad for å være akkurat der, så vi tenkte at det ville gå bra, noe som det egentlig gjorde. Men jeg tenker - hvorfor i svarte er noen mennesker så egoistiske??? Alle vet at det er en klar fordel å slippe å spise en bedre middag med en ettåring i fanget, eller for den del løpende rundt!! En 4-5 åring har ingenting med å sitte i en babystol! Bare en liten oppfordring til alle småbarnsforeldre - vær mot andre som du vil de andre skal være mot deg!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Du skriver at dere hadde med dere en barnestol....? Eller misforstod jeg nå? Isåfall så jeg ikke helt problemet...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Ja, det ble litt dumt formulert, men nei vi drasser ikke rundt på barnestoler. Vi pleier å ta i bruk en stol (av restaurantenes babystoler) når vi er ute og spiser. Vi anser ikke treåringen vår som babystolbruker lenger, det er andre som trenger stolen mer. Det er forøvrig andre gangen vi opplever dette nå. Sist vi var ute og spiste var det en venninne av meg som faktisk okkuperte begge stolene på et spisested, bl.a til treåringen sin. Der satt vi igjen med ettåringen på fanget. Det irriterer meg faktisk, en er ute og spiser fordi en vil kose seg. Lurer på om jeg skal vente med slike utskeielser til minste kan sitte i stor stol... HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 De tar vel en av de to stolene som de vet restauranten har med seg til bordet går jeg utifra? ellers hadde det vel ikke vært ett problem Forstår irritasjonen,..hadde det vært min 4-5åring, så hadde han/hun ikke hatt barnestol i utgangspunktet. Foreldrene burde tvunget barnet til å sitte på en normal stol.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Hmmm, problemet var vel heller at de hadde tatt begge stolene til restauranten med seg til sitt bord. En til ettåringen, og en til 4-5 åringen. Dvs ingen flere stoler igjen til øvrige barnegjester.................
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Så kritiser restauranten og ikke familien da vel... om du går på restaurant som har kun to barnestoler burde du ikke forvente at det alltid var en ledig til deg.. du med handlevogna og eller? haha
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Like irriterende med baby på restaurant som baby i butikk. Anbefaller barnepike eller barnegutt.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Smålig av foreldrene å ikke gi fra seg stolen de ikke trenger da. Men all honnør til deg som ikke forlot restauranten, det tror jeg jeg hadde kommet til å gjort..hehe.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Forlate restauranten fordi foreldrene i den andre familien ikke gir fra seg den andre stolen? Jeg ville ledd høyt av dere og gledet meg til det kom en hyggelig familie jeg kunne servere..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Hvorfor satt dere ikke ett åringen i stolen og tok 3 åringen på fanget, eller enda bedre, ved siden av dere?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Jeg skjønnte ikke helt hvorfor ikke 3 åringen kunne sitte i stol heller. Og evt. 1 åringen i en vogn..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Folk vil ha allt tilrettelagt for dem. Virker som en gjeng med stakkarer-
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 De hadde jo INGEN barnestol, siden den andre familien brukte begge de tilgjengelige, og ettåringen klarte sikkert ikke sitte på en vanlig stol?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Hun snakker jo om en stol de hadde med. Og 3 åringen kunne ha sittet i en stol. Et åringen kunne vært plassert i en vogn. Det er vel for f.... ikke den andre familiens feil at denne familien ikke klarer å ordne seg.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Selv ville jeg nok der og da kanskje sett på det som problematisk å måtte ha barna på fanget under middagen. I ettertid ville jeg sikkert skjønt at det var å lage større problemer enn det var, men da hadde jeg nok funnet en annen resturang for lenge siden..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 Tja, det er ikke litt ufint å okkupere begge barnestolene når det ene barnet ikke trenger denne? Og ikke ville gi den fra seg til noen andre som faktisk trenger den når de blir spurt?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 Nei de hadde ikke med egen stol, hun snakker om at de selv bare benytter *en* av restaurantens stoler, de gangene det er noen ledige.. Treåringen deres sitter på vanlig stol. Var litt dårlig formulert i HI. Og det er vel ikke sikkert de hadde med vogn hvis de skulle ut og spise middag, er vel ikke alltid man putter vogna i bilen hvis man ikke skal gå lenger enn fra p-plassen til restauranten... Og det går vel for f... an å ta litt hensyn? Fire-femåringer bør vel strengt tatt kunne sitte å en vanlig stol...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Det går vel ann å planlegge litt selv ? I tilfelle en hel verden ikke står klar til å stå på pinne for deg. Ta med litt utstyr. Eller finn en barnevennlig restaurant.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #19 Skrevet 26. juni 2008 Tar med trilla vi så er det ikke noe problem om ikke de har barnestol så får de tåle at trilla står ved bordet.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #20 Skrevet 26. juni 2008 Er helt enig med HI!!! Folk er så utrolig egoitisk og selvsentrert! Tar til seg alt som er tilgjengelig og tenker ikke på andre som fakisk har behov for det (gjelder også handlevogn debatten m/barnesete!). Og det er ikke alle steder det er et stort utvalg av restauranter så du kan velge og vrake og plukke den med flest barnestoler - og du vet jo uansett ikke om de er i bruk av andre (f.eks familier m/barn i 4-5 års alderen!!!) Ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #21 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er enig med HI. Når den andre familien forstod at det var en ettåring som hadde behov for stol kunne de fint ha flyttet 4-5 åringen til en vanlig stol. Det handler om å ta hensyn til de rundt seg. Det er typisk norsk å tenke kun på seg selv og gi blaffen i alle rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #22 Skrevet 26. juni 2008 Alle er så egoistiske... alle tenker bare på seg selv, bare jeg som tenker på meg...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #23 Skrevet 26. juni 2008 Man forhandler da ikke med en 4-5 åring om sånt, man sier: Noen trenger stolen mer enn deg, du må sitte på vanlig stol. Det er du stor nok til. Blir barnet grinete må man være forelder nok til å takle det. Jeg hadde aldri beholdt en stol jeg viste barnet egentlig ikke trengte når noen kommer inn med et lite barn som helt tydlig er for lite for vanlig stol.. Da sitter jo min familie og gjør det unødvendig vanskelig for andre. Tullete.. Enig i at man må tåle at begge stolene kan være i bruk av andre som trenger de, verden surrer ikke rundt deg og ditt.. Men dette ble for dumt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #24 Skrevet 26. juni 2008 Det er ikke den andre familien du skal blir sur på, men heller klage til innehaver av resturanten at de har for få barnestoler. Men nå kan det jo være at innehaver helst ser at det er så få barnefamilier som mulig på resturanten. Men jeg skjønner ikke hvorfor du klager når det egentlig gikk bra? En ting til jeg ikke skjønner hvordan fikk den 4-5 åringen plass i babystolen om det ikke var en tripp trapp stol? Min på 2,5 år får ikke plass i en babystol, heller ikke i en høystol. Det var nok ikke for å være egoistisk at de hadde to stoler, de var der nok før dere og når jenta ikke ville gi fra seg stolen til dere så må nok dere bare akseptere det. Eller gå en annen plass.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #25 Skrevet 26. juni 2008 HI her, så gøy med mye respons, tydeligvis et engasjerende tema. Til orientering: 1. Baby/barnestolene på restauranten var tripp-trapp stoler med bøyle. 2. Vi hadde ikke med oss egen stol. 3. Vognen sto hjemme. 4. 3-åringen satt seff på vanlig "stor stol". 5. Måltidet gikk greit pga at vi fikk i oss maten, men vi måtte bytte på å spise da vi hadde ettåringen i fanget. Ettåringen fikk springe rundt etter å ha spist sitt måltid. 6. Her vi bor kan vi ikke velge og vrake i restauranter. 7. Det jeg virkelig irriterte meg over var at den 4-5 åringen på død og liv skulle sitte i bøylestol, hun kan jo ikke falle ut av stolen likevel. Men det er som noen sier, og som noen beviser i svarene sine - DU ER DEG SELV NÆRMEST!!!! Ta for pokker litt hensyn til andres behov!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå