Gå til innhold

inspirert av hull i øret innlegget.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle var dere selv når dere fikk hull i ørene,og hvor mange plager har du hatt med det?

jeg var 5 år når jeg fikk hull i ørene,og har ikke vært noe plaget med noen ting :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 19... :)

Skrevet

Jeg var 11, har hatt en del problemer med verk, men det går greit så lenge jeg holder meg til gull.

Skrevet

jeg var 7, søsteren min 4 (vi fikk samtidig) og ingen har hatt noen plager...

vesla her er 1,5 år, og skal ikke ha hull i ørene på noen år enda

Skrevet

Tror det var i slutten av sjette klasse.

Skrevet

Jeg hiver meg på her også:)))

Fikk når jeg var 5 år. Tok senere i min ungdom ytterligere 7 hull, på egenhånd!

Aldri hatt noen problemer av noe slag. Heller ingen av mine veninner.

Skrevet

Jeg var 4,det var på ferie,og jeg var sabla stolt og følte meg som ei prinsesse! Måtte ha kort hår til jeg begynte på skolen,så et par gulldobber med råååsa stener i, gjorde at jeg endelig ligna på ei jente:-)

Eneste plagene jeg har hatt av det,var at det etterhvert eskalerte i andre hull rundt om på kroppen,og flere tattoos,haha;-D

Skrevet

Jeg var også 5 år, og aldri vært plaget av noen form for allergi.

Eneste var litt verk, hvis jeg hadde brukt noe annet enn gull i ørene.

Hullene var sterkt ønsket, og for å få de måtte jeg slutte å "totte"...

Vet ikke om når min jente skal få, men ikke yngre enn jeg var i allfall.

Må ha lyst på det selv.

Skrevet

Da jeg var 5 år gammel. Brukte kun gull og sølv, men siden gull og sølv ofte inneholder nikkel hadde jeg store plager. Nikkelallergien min er nå helt håpløs, og jeg kan aldri bruke klokker, armbånd, øredobber osv. Kjeder i gull kan gå hvis de er laget i land som ikke bruker nikkel i gullet. Ringer kan også gå. Knapper i klær er et stort problem.

Det er skikkelig pes :(

Skrevet

Fikk i 6. klasse etter masing i MANGE år!! Kan ikke for mitt bare liv skjønne at det skulle være så forbanna vanskelig å gi meg lov til å ta hull i ørene!!! Meeeeeeeeeeen, endelig fikk jeg ta hull og har hatt null problem siden:)

Skrevet

Jeg var 9 mndr da jeg fikk hull i ørene mine. Hadde ikke så mye valg for å si det sånn... Mamma synes nok sikkert det var veldig pent.

Min datter skal ikke få det før hun er større. Hun skal være så stor at hun kan få lov til å ønske seg det selv. Kanskje få det i en slags "premie" eller noe sånt.. Mye man kan bestikke unga med.. hehe..

Skrevet

Både jeg og søskene mine fikk hull i ørene FØR vi fylte 1år. Ingen av oss har hatt plager=)

Skrevet

6 år..super stolt! Hatt litt små-infeksjoner i de, men det er fordi jeg i voksen alder har vært dum nok til å kjøpe billige øredobber for en kveld på byn.Da blir det både hovent og væskende på sitt verste.Har og hatt ørti halsbetennelser men overlevde det og.. ;)

Skrevet

Jeg var 4 år og ville det visst veldig selv. Brodern gjorde det samme da han var 3-4, hehe. (Pappa hadde vøtt)

Husker ikke noe voldsomt verk eller vondt av noe slag.

Skrevet

Jeg var 5-6 år og har ALDRI hatt problemer.

Vesla fikk hull i ørene for 2 uker siden, og ikke hatt vondt eller verk ÈN dag:-)

Skrevet

Jeg fikk når jeg var tre år, og det irriterer vettet av meg, hatt dem i så mange år at det ikke vil gro igjen, vet at man ikke ser hullene godt men det irriterer meg å ha dem der fordi mamma absolutt skulle fikse hull i ørene på meg.

Skrevet

Hun er forøvrig 4,5 år.

Skrevet

Husker ikke hvor gammel jeg var, gikk på barneskolen, og tålte det IKKE! Prøvde TRE ganger, siste gangen hovnet jeg opp nedover halsen, fikk feber og måtte på legevakten... Så har ikke turt å prøve igjen.

Syns det er helt på trynet med foreldre som tar hull i ørene til barna når de er veldig små, hva om de ikke tåler det? Nei her må snuppa pent vente noen år.. kanksje når hun begynner på skolen...

Skrevet

Jeg var 4 år og var sånn halvveis overbevist om at dette var en god ide.

Instrumentene de brukte før og d som er idag er jo milevis ifra hverandre, infesjonsfaren var himmel svær iforhold til idag.

Har sett disse de brukte før ja, kan se noenlunde like ut.. Men man ser ikke bakteriebombenne som var på disse instumentene!

Mange fikk infeksjon og fikk alvorlig nikkelalergi, i den grad at de blr blodforgiftet i verste fall.

Nikkelfriit før betyde, ja det er endel nikkel i det.

Idag er det null nikkel.

Jeg utvikla på 80tallet nikkelallergi, og har ikke gått med øredobber siden...Men mest pga at JEG LIKER DET IKKE!

Skrevet

Jeg var 6 år. Aldri hatt noe som helst plager.

Skrevet

Jeg var 1 år.. aldri hatt noen problemer..

Skrevet

Ja, men det trenger ikke nødvendigvis å være pga hull i ørene da:)

Selv var jeg 14 da jeg tok hull i ørene, og jeg har vært like plaget som deg med nikkel-allergi. Det er faktisk blitt litt bedre de siste årene. Nå er det heller sjeldent at ejg reagerer på knapper i bukser o.l. Forresten så hadde jeg allergi allerede før jeg tok hull i ørene.

Men en lang stund var neglelakken min venn;) hehe.. Smykker som ikke er ekte kan jeg ikke bruke (ringer, klokker, armbånd, øredobber, kjeder...)

Skrevet

Jeg var 2 år og veldig stolt!

Jeg har ingen plager av de i dag, men var så dum at jeg fikk en venninne til å lage 3 andre hull i ørene med hjelp av isbiter og en nål (som sikkert ikke var ren...).

Etter det fikk jeg nikkelallergi og det har jeg enda.

Men da har gubben ingen unnskylding for å ikke kjøpe ekte vare :0)

Ville ikke vært foruten de hullene jeg tok som barn, men gjerne vært foruten (jeg har ikke øredobber i dem) de 3 jeg tok som ungdom.

Skrevet

Jeg var 4-5 år.. Aldri hatt problemer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...