Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. juni 2008 #26 Skrevet 26. juni 2008 Leonardo da Vinci : Æ sprer alldeles ikke reklame hær inne, folk sporte ka som va vitsn me barneforsikring å æ fant infoen over på "Dine penger" dær forskjellige forsikringsselskap va testa ut!! Folk får nu gjøre som dm vil, men æ tar rett å slett ikke sjansen på å ikke forsikre lillegulle mitt i magen :-) Man vet ALDRI ka som kan skje, alt fra kreftdiagnose til en grusom ulykka som skade han for restn av live. D e nåkk nåt i "ordtake" at folk forsikre kjæledyran sine bedre enn ungan sine :-/
lille spira Skrevet 26. juni 2008 #27 Skrevet 26. juni 2008 Men JuniGutt06+Oktoberbaby08 - syns du ikke at omtrent alt vi omgir oss med er laget for å tjene penger? Ta f.eks baby call - som det virker som de fleste har skaffet seg i 2008 - disse fantes ikke da våre foreldre var barn. Hvorfor har det plutselig blitt nødvendig nå? Jo, fordi noen kom opp med den gode ideen å tjene penger på det. Eller vannkoker - som det virker som de fleste har skaffet seg i 2008 - disse fantes ikke for 10-15 år siden. Hvorfor har det plutselig blitt nødvendig nå? Jo, fordi noen kom opp med den gode ideen å tjene penger på det. Og slik er det jo med alt. Er det ikke bra at vi kan utvikle oss? Er det ikke bra at hvis du hadde forsikret barna dine og de hadde blitt uføre så kunne dere fortsatt levd et godt liv? Er det ikke godt at vi slipper å ha det så trangt som det var tidligere - og at vi får bedre hjelp? Og er det ikke sånn at de som faktisk får bruk for denne forsikringen priser seg lykkelige over å ha den? Jeg kommer til å forsikre mitt barn når det kommer - men jeg kommer til å sjekke ut de valgene man har - det gjelder jo å velge riktig. Og når det gjelder utviklingen i samfunnet så lurer jeg også litt på hvordan det skal ende. Det blir funnet opp så mange ting vi ikke trenger - men som vi allikevel kjøper fordi det har kommet et oppkonstruert behov for det. Men forsikring mener jeg at man skal ha - om ikke for hus/bil/brann ol. så i allefall for barna! Ville jo tro at de var det viktigste i livet og gikk foran hus og bilforsikring!?
babyfrøken *mamma* Skrevet 26. juni 2008 #28 Skrevet 26. juni 2008 Det gjør jeg også, og de "finnes". Det heter ikke intern-tester, det er derfor det står i anførselstegn. Dersom du tror poenget mitt kommer klarere frem med begrepet konkurrentsammenligning, så gjerne for meg. (det viktigste for meg er å få folk til å forstå hvor viktig forsikring på barna er) Alle som jobber i forsikringsbransjen vet veldig godt hvilke produkter som er de beste, selv om de ofte tilhører en konkurrent. Det gjennomføres "intern-tester"/ konkurrentsammenligninger rett som det er, av bransjen selv, ikke av journalister. -selv om dette også er en viktig del av sammenligningsgrunnlaget.
Ragdoll Skrevet 26. juni 2008 #29 Skrevet 26. juni 2008 Dere forsikrer vel ikke før barnet er 3 mnd gammelt? Eller? For det går vel ikke an?
lille spira Skrevet 26. juni 2008 #32 Skrevet 26. juni 2008 Jo, det går! Man kan forsikre mens barnet er i magen. Og man kan forsikre fra fødsel og frem til 3.mnd (vet gjensidige har en slik forsikring). Så kan man gå over til "vanlig" barneforsikring ved 2-3 mnd.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 26. juni 2008 #33 Skrevet 26. juni 2008 Hadde det norske trygdesystemet hatt et ansvar for bilen min og huset mitt hadde jeg antageligvis valgt og ikke forsikre meg ja;) Poenget mitt er at du kan ikke sammenligne det å forsikre materielle ting med det å forsikre mennesker. Det er jo fullstendig forskjellige. Man er faktisk lovpålagt å tegne bilforsikring når man kjøper bil. For meg er det et bevisst valg å ikke forsikre mine barn. Klart vi må alle gjøre det vi synes er best men i mitt tilfelle er jeg ikke blitt overbevist om at jeg har noe å tjene på å tegne forsikring. Den dagen noen klarer å overbevise meg om noe annet tegner jeg gladelig forsikring.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 26. juni 2008 #34 Skrevet 26. juni 2008 Ok, da var det nok bare det at jeg ikke så noen reklame for det i 2006. Dette var forøvrig ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det lages nye forsikringer hele tiden som appelerer til vår samvittighet. Jeg tror mange tegner forsikring uten at de helt vet hvorfor av frykt for å la være.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 26. juni 2008 #35 Skrevet 26. juni 2008 Joda, jeg har både babycall og vannkoker:) Men det er fordi disse produktene gir meg noe - letter hverdagen. Jeg er ikke imot ny teknologi. Barneforsikring tror jeg at jeg har mindre å tjene på. Det eneste jeg sier er at jeg har valgt å ikke forsikre mine barn fordi jeg tror at forsikringen ikke nødvendig for oss. Den dagen noen overbeviser meg om noe annet så forsikrer jeg med glede. Det er et bevisst valg fra min side.
lille spira Skrevet 26. juni 2008 #36 Skrevet 26. juni 2008 Men hvis det skulle skje noe med ditt barn så ville du vel gjerne hatt en lettere hverdag da også? Klart man får jo litt penger fra trygdesystemet - men ikke så mye iom at barnet ikke har vært ute i jobb og han/hun må da leve som minstepensjonist kanskje resten av livet... Men har du ikke forsikring på noe du eier heller da? Iom at det er mindre sjans for at det skjer noe med huset enn menneskene i det? hehe... Jeg er bare så overraska over at det finnes (og det er klart de finnes - ikke det jeg mener) mennesker som velger å ikke forsikre seg selv og barna. Har foreløpig ingen forsikringer selv annet enn bil og innbo. Men nå som vi får barn bærer det til med uføre- og dødsforsikring på alle tre + gjeldsforsikring når vi kjøper hus til vinteren. Aldri om jeg vil være foruten
babyfrøken *mamma* Skrevet 26. juni 2008 #37 Skrevet 26. juni 2008 Da tror jeg ikke jeg bruker noe mer energi på å overbevise deg om at du tar feil. Så får vi krysse fingrene for at du og dine barn er heldige, og klarer dere gjennom livet uten at det skjer noe. For jeg tør love deg, den dagen du står med et sykt/skadet barn, som vil være ufør resten av sitt liv, da kommer du til å angre dypt og inderlig på din avgjørelse. Å leve på kr 160.000,- i året fra du er 18 år til du dør, dèt er ikke noen ønskesituasjon. Lykke til!
lille spira Skrevet 26. juni 2008 #38 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er enig i at det finnes mange forskjellige forsikringer og at det er lett og gå seg vill i jungelen. Men det er jo derfor man må leite seg frem til den beste av dem alle - og som dekker det behovet man har. Men sånn er det jo med f.eks husforsikring også - finnes mange forskjellige her også. For du tar jo ikke den første og beste!? Du leter jo frem den som dekker mest? Og det gjelder jo uføre og livsforsikringer ogs¨å - man må finne den beste og den som gir utbetaliger utover trygdesystemet sine utbetalinger. Men for all del - dere må ha gode jobber og tjene fett siden dere med letthet kan klare et invalid/uføre barn. Håper selvfølgelig dere aldri kommer til å oppleve det - men man vet jo aldri!
Snuppa12 Skrevet 26. juni 2008 #39 Skrevet 26. juni 2008 Jeg skjønner det kan være vanskelig å tenke seg at man selv eller barnet skal få en sykdom, særlig hvis det ikke er noen historie med kroniske sykdommer eller sykdom i familien. Sånn var det også med oss, men heldigvis var jeg så fornuftig at jeg tegnet barneforsikring med uføredel på barnet mitt da hun var noen få måneder. Var litt preget av ansvaret med å få mitt første barn, og siden jeg var alene om omsorgen den gang, tegnet jeg også livsforsikring på meg selv, slik at hun skulle være sikret økonomisk i fremtiden hvis det skjedde meg noe. Dessverre fikk hun en kronisk sykdom da hun var bare 3 år. Dette utløste en større engangsutbetaling, samt dekning av utgifter f.eks. i forbindelse med sykehusinnleggelse ("økonomisk kompensasjon" pr. innleggelsesdøgn). Hvis hun i fremtiden skal bli arbeidsufør pga. sykdommen, vil hun bli sikret et årlig ekstrabeløp i tillegg til evt. trygd. Det som også er viktig å tenke på, er at hvis man allerede HAR FÅTT en kronisk sykdom i barndommen, er det nesten umulig å få forsikring i fremtiden. Dette har vi erfart flere ganger når ivrige forsikringsselskaper skal gi oss "fantastiske" nye tilbud på forsikringer. De er helt uinteressert i min datter, så hun må nok holde seg til samme selskap fremover....
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #40 Skrevet 27. juni 2008 babyfrøken, du må klare å respektere at andre ikke mener det samme som deg. Du mener ditt og andre mener sitt - trenger ikke å "blåse deg opp" så voldsomt for det vel??? (finnes en krangleside her...hint, hint)
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #41 Skrevet 27. juni 2008 Nå synes jeg tonen her inne begynner å bli mer og mer personlig - hvis folk ikke ønsker å forsikre seg selv eller barnet og er fornøyd med trygdesystemet som det er, for de er faktisk ikke så ille som enkelte her skal ha det til (har selv jobbet på trygdekontoret), så må det være fritt valg, uten at man skal bli kalt opp det ene og det andre. Forsikringsselskapene ønsker å tjene penger, som alle andre - er det noen av dere som uttaler dere så sterkt på vegne av forsikringsselskapene som faktisk har fått dekket noe, utbetalt det dere blir forsikret mot - vet dere med hånden på hjertet at forsikringen holder det den lover???? og hvor stor prosentandel trenger faktisk å forsikre seg selv og barnet utover det som dekkes fra staten idag??? Noen ja, men ikke alle - og dette vet man ikke på forhånd. Så la de som ønsker å forsikre seg gjøre det og de som er fornøyd med det staten dekker, la de få være "happy" med det.
lille spira Skrevet 27. juni 2008 #42 Skrevet 27. juni 2008 Jeg mener ikke at alle MÅ ha forsikringer på seg og barna - jeg prøver bare å forstå hvorfor noen velger å ikke ha det. Og syns enda ikke jeg har fått noe godt svar på det. Og ja, jeg vet om flere som har fått bruk for sin forsikring. Og man plikter jo selv til å sette seg godt inn i den forsikringen man velger - så man vet hva man evt. kan få dekket. Men noen prosentandeler kan jeg ikke komme med - men jeg velger å heller være føre var
babyfrøken *mamma* Skrevet 27. juni 2008 #43 Skrevet 27. juni 2008 Hehe, hvis du virkelig tror det der er meg i "blåst opp" variant, må du nok tro om igjen! (",) Som jeg skrev et annet sted på tråden, jeg argumenterer for barneforsikring for barnas ve og vel, ikke for å være kjip eller slem med foreldrene.......de har ikke overbevist meg om at de virkelig vet hva de velger bort, og hvordan dekninger vi faktisk har gjennom trygdesystemet. MEN, som jeg skrev i det innlegget du svarer på, så gidder jeg ikke bruke mer energi på å forsøke å få dem til å se annerledes på sine valg, og ønsker dem lykke til videre i livet!
Rascal_4.11<3 Skrevet 27. juni 2008 #44 Skrevet 27. juni 2008 Det hjelper ved kronisk sykdom, kjenner en liten gutt som ble syk som baby, foreldrene hadde ikke forsikring på han da han bare var en liten baby ennå, hadde de det hadde de fått utbetalt penger da som de kunne bruke til seinere behandlinger og for å bedre økonmien da jobbing ikke blir så lett utover, javist får de støtte fra staten men man blir ikke feit av den i lengden + at han aldri i livet vil kunne få en skikkelig uføre forsikring senere i livet i tilfelle sykdommen blusser opp igjen eller noe annet skulle skje. Så jeg betaler heller noen kroner i forsikring, blir uansett ikke en formue når man regner det inn med bonuser fra de andre forsikringene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå