ragna Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #26 Skrevet 27. juni 2008 der er jeg i grunnen helt enig med deg. ett skriftspråk. men om man snur nesen mot andre land, så er det ikke så veldig uvanlig med flere skriftspråk i ett og samme land. det som irriterer mest er alle klammeformene (eller sideformene? hm). det skulle ha vært slik at det fantes èn måte å skrive ting på, og bare den. da tror jeg vi hadde unngått de verste misforståelsene og feilene. jeg nevnte litt ovenfor at skriftspråket alltid er i utvikling, men man kommer ikke bort fra utgangspunktet uansett hvordan man snur og vender på det. bokmål er og blir riksmål, som i sin tid var basert på dansk. jeg skjønner godt irritasjonen på anonym-forumet, det er altfor mange skrivefeil å påpeke på de forskjellige forumene, og det er en skam. det er klart man kan skrive feil, det gjør vel de aller fleste i ny og ne, men elemtære feil bør slås ned på.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #27 Skrevet 27. juni 2008 Da er vi jo STORT SETT enige da:-). (Det med stygge dialekter var i grunnen bare for å provosere, snakker dialekt selv). Er litt enig i at folk burde ha lært seg og/å, da/når osv, men gidder ikke å rette på folk som skriver feil, synes det blir for dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå