Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #26 Skrevet 25. juni 2008 Ja, her er det visst bare å passe seg, folkens! Ellers kommer bim politiet og tar dere! Grow up!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #27 Skrevet 25. juni 2008 Slapp helt av hormonella - jeg er fra dib. HI.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #28 Skrevet 25. juni 2008 Det er nå så - at ikke barna leser det her inne. Men når barna blir større og skal lære seg og skrive og foreldrene konsekvent bruker feil som da/når, og/å og alt det andre som blir nevnt her så er det vel en stor sjanse for at de ikke husker hva som egentlig er riktig når alt kommer til alt!? Dessuten er det ganske stor forskjell på da/når feil (som er den feilen som gjøres aller, aller mest virker det som her på bim/dib) enn en skrivefeil som går på bokstaver i feil rekkefølge, trykket på tasten ved siden av ol slik som kan skje når man bruker data. Heller ikke et muntlig preg over det man skriver gjør meg noe - men reglene med da/når, og/å ol gjelder likefullt selv om man har dialekt/skriver slik man prater! Det er ikke sånn at hvis du skriver dialekt så heter det "Når jeg avr gravid" - det heter fortsatt "Da jeg var gravid".
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #29 Skrevet 25. juni 2008 Der må ha så lite å gjøre som sitter og retter på folk på et internettforum! Dere må seriøst skaffe dere et liv! Og det med at barn tar etter sine foreldre stemmer ikke alltid. Jeg er mye flinkere til å skrive enn moren min. Siden jeg gikk i femte klasse har hun spurt meg hvordan ting staves fordi hun rett og slett ikke vet det selv. Så om foreldrene ikke kan skrive så kommer man jo til å lære det på skolen. Men jeg hadde aldri en 6'er i norsk så er ikke den beste til å skrive, men jeg skjønner hva andre mener og de skjønner meg, og det er da det viktigste?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. juni 2008 #30 Skrevet 25. juni 2008 Har lest overskrifter på innlegg jeg simpelthen ikke har svart på fordi det har vært så mange skrivefeil at jeg ikke har forstått hva vedkommende vil frem til. Det er bare trist syns jeg. Dessuten har jeg skikkelig problemer med SMS språk. Greier ikke samme hvor mye jeg prøver å forstå hvorfor man drar "d", "m", "ik", "r" og "j" inn i måter å formulere seg på. Kaller det latskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå