☆Pacific sunset☆ Skrevet 24. juni 2008 #26 Skrevet 24. juni 2008 ja heldigvis gjør han det!!! Egoistisk av mannen din å ikke gjøre det. Er jobb å gå hjemme og, man trenger søvnen sin for det og trenger å være opplagt! Helt klart begges jobb!
~Milly~ Skrevet 24. juni 2008 #27 Skrevet 24. juni 2008 han HJELPER ikke meg, vi deler. Snuppa er min jobb mens han er på sin jobb, resten av tiden deler vi likt. Hun er like mye hans ansvar som mitt, så noe annet ville vært utenkelig her i huset. Heldigvis har vi samme oppfatning der =)
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 24. juni 2008 #28 Skrevet 24. juni 2008 Poden vår er 1 mnd. Siden sambo har begynt å jobbe igjen så har jeg sent han ned for å sove på gjesterommet. Så jeg har aleneansvaret på natta med bleieskift og mating. Men sambo tar da bleieskiftene om natta i helgene og hovedansvaret ( utenom mating da) når han kommer hjem fra jobb. Vel og merke at dette er vårt eneste barn og han sover veldig mye. Mater han 2-3 ganger på natta med bleiskift. Så jeg får nok søvn. Hadde vi hatt fler og jeg også var tilbake i jobb så hadde ting vært anderledes. Og så klart hvis podend hadde vært mye våken og sovet lite. Dette er en ordning som passer for oss nå slik tingene er.
-Lane- Skrevet 24. juni 2008 #29 Skrevet 24. juni 2008 Selvsagt! Men min mann er jo borte annen hver mnd så da tar jo jeg alt.
Gjest Zima *PP?* Skrevet 24. juni 2008 #31 Skrevet 24. juni 2008 Nå har ikke jenta vår våknet så ofte... men de få gangene hun har gjort det har mannen tatt henne.. for han kan sove på dagen, det kan ikke jeg..
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 24. juni 2008 #32 Skrevet 24. juni 2008 her er det bare mannen som står op med mini, sjøl om han skal opp kl 6 på jobb.. han sover i helgene da... men eg er sjelden og aldri oppe med mini så.. min kjære nekter å vekke meg, for jeg er så trøtt å sliten. så han lar meg sove. han vet også at om han vekker meg, får jeg ikke sove igjen, og er oppe resten av natta...
Smånetta 14.mai Skrevet 24. juni 2008 #33 Skrevet 24. juni 2008 Vi deler ganske likt. Dvs. Han sitter opp lenger enn meg og tar eldstemann når han drømmer fram ti lhan har lagt seg selv. Jeg tar nattamming, som nå bare er en gang og jeg står opp med eldstemann fordi han helst vil ha mamma for seg selv en time. Siden mannen min er mye på øving og spillejobber på kvelden, tar han ungene med et annet overskudd enn meg når han er hjemme. Det faller seg liksom naturlig å dele. Da jeg er den som normalt jobber og han er student, har mye falt på han når jeg er i jobb og reiser klokka halv syv og er hjemme kl fem-seks. Han har skjønt selv hvor mye jobb man har i perm, så han har virklig kommet på banen. I eksamensperioden var han fritatt når eksamen nærmet seg, men det er jo litt unntakstilstand.
It's all about me Skrevet 24. juni 2008 #34 Skrevet 24. juni 2008 Han er langt ifra fritatt siden han jobber. Jeg prøver å ta hensyn til det, men trenger jeg hjelp sier han ikke noe på det. Han skjønner faktisk at jeg trenger å sove jeg også for å orke å ta med av barna hele dagen mens han er på jobb. Så vi fordeler vel ganske likt skulle jeg tro, men føler jeg meg opplagt så lar jeg han sove og tar litt ekstra. (Det var når lillegutt var så liten at han våknet.....og hvordan det vil bli når vesla kommer ut)
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #35 Skrevet 24. juni 2008 han jobber 7 timer.... jeg er også prikk lik hun over her, som sliter veldig med å sovne igjen når jeg først er blitt våken. tar ca 40 min å sovne inn for min del om kvelden, og ellers 15 min om natta. mannen min sovner som en stein øyeblikkelig, og har selv sakt at han husker ikke at han våkner engang, at han ikke merker nattevåken fordi han er litt borte på en måte...så han føler ikke søvnen blir forstyrret engang.... synes det var veldig urettferdig jeg da.... men :-/
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #36 Skrevet 24. juni 2008 glemte å si at på ukedagene står vi ca opp likt. noen ganger får jeg en time mer enn han. men jeg er som regel oppe 2-3 timer av natta med amming og byssing også.
fox`y Skrevet 24. juni 2008 #37 Skrevet 24. juni 2008 Næi han gjør ikke d.han vokner ikke av ungene uansett hvor høyt de roper. Tror ikke han gidder rett å slett for han vet jeg tar de. mine blir 1 og 3 år å er en del opp om natten. ammer minstemann ennå da. uansett om han har fri dagen etter så tar han ikke de på natta hehe. men d er en vane etter 3 år me nattevåk så d gjør meg ingenting. kan ikke ta igjen søvnen på dagen heller da siden 3 åringen oxo går hjemme me meg å lillebror. Men men litt søvnmangel må man bare regne me:) han er jo en flink pappa når han stiller opp:)
KajsaLuna Skrevet 24. juni 2008 #38 Skrevet 24. juni 2008 Jeg liker ikke overskriften jeg, da. Mannen min "hjelper" meg ikke. Han tar sin del av ansvaret. Så enkelt. Da jeg var i permisjon så tok jeg nattevåket, så sant ikke alle 3 var våkne. For dagene hjemme krever noe mindre av hodet enn å være på jobb. Når det gjelder å puppe, så blir det automatisk den med puppene som må gjøre det. Da han var i permisjon tok han nattevåket. Tror mange damer legger opp til at de "kan" trøste bedre, og at ungen "ikke roer seg" med pappa. Vi damer er rare sånn. Dessuten, som en av kameratene til mannen sa; uansett hva jeg gjorde, så var det feil. Hun visste alltid bedre.
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 #40 Skrevet 24. juni 2008 Nei det gjør han ikke, jeg har ikke behov for det.
Mamma til to tette Skrevet 24. juni 2008 #41 Skrevet 24. juni 2008 Vi har delt på det siden minsten var nyfødt. Han har alltid sovet minimalt på dagen og ganske bra på natten så hadde vi en våkenatt så hadde jeg liten eller ingen sjanse til å ta det igjen på dagen. Nå er jeg høygravid og totalt utslitt så de siste 2-3 mnd har han tatt alle netter. Men så reiser han også mye i jobben så ofte har jeg 2/3 av uken mens han har resten. Og når han er borte så er minsten mer urolig og våkner oftere mens han ofte kan sove en hel natt uten et knyst til 7-8 når pappa er hjemme. Når bare mamma er hjemme kan natten ofte bli som i natt at jeg kun har sovet 4 timer med dårlig høygravid søvn og såvidt klarer å stå på beina av utmattelse. Når ting var mer normale (altså jeg ikke gravid og han ikke reiste så mye) så stod vi opp annenhver gang og lot hverandre sove ut annenhver dag i helgen. Slik håper jeg vi finner en ordning når vi får to små.
Mor di! Skrevet 24. juni 2008 #42 Skrevet 24. juni 2008 Ja, han har vært veldig flink med det. Prøver for det meste å stå opp med han jeg, siden samboer skal på jobb, men i perioder der jeg har vært veldig sliten har han virkelig trådd til. Men vi har ikke slitt mer enn at pjokken kun vil ha litt vann og smokk, ikke masse byssing om natta...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. juni 2008 #43 Skrevet 24. juni 2008 Nå har vi en liten på 4 måneder som ikke våkner om natten, max engang for å få mat. Da skynder jeg meg bort i sengen for å hente han, sitte i sengen og mate han og legge han bort igjen og håpe sambo ikke våkner. Jeg gjør dette fordi han skal jo på jobb, også trenger vi ikke tenke noe mer på det (enda) da han kun våkner for mat. Er mye for og imot her, ser din side av saken- men skjønner også mennene som skal på jobb. Ikke lett å finne ut hva som passer for dere.
CB-BabyBoy Skrevet 24. juni 2008 #44 Skrevet 24. juni 2008 Jeg ser jo at det er forskjell på de som ammer og de som jobber begge 2. For vår del hvorav lillegutt er 4 mnd og jeg er i perm, så er det naturlig at jeg tar han om natta. Jeg skjønner ikke hva pappaen skal gjøre egentlig jeg da.. Løfte han opp av vugga og gi han til meg? Nå sover han på samme rom som oss, men når han skal på eget rom og jeg må opp og amme, så er det lite poeng å vekke pappaen for det lissom. Jeg skifter heller ikke bleie om natta med mindre rumpa hans eksploderer hehe Men når vi begge jobber etterhvert og det evt blir noe på natta, så får vi ta annenhver natt eller lignende. Forøvrig i helgene så står jeg opp tidlig med lillegutt den ene dagen og lar pappaen sove ut og så dagen etter gjør han det samme for meg. Så søndag morgen i 10 tiden pleier de 2 å komme inn; lillegutt med verdens største glis Pappaen har laget frokost med egg, te osv og så koser vi oss alle 3!
*Andreapus* Skrevet 24. juni 2008 #45 Skrevet 24. juni 2008 Min jobber, men han vil av og til opp om natta, og ber meg la vær og hoppe opp med engang, for han vil stå opp.. Men han klarer det ikke.. Hehe.. Han sover så sykt godt at han våkner ikke.. Så her må jeg opp uansett.. Men han hjelper veldig til om morgnene i helgene.. lar meg ligge litt ekstra.. Og det passer meg bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå