Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har hatt en som har hjulpet, men nå sier han at han ikke gidder mer. Vi har to barn på 2.5 år, og en på 6 mnd. den elste våkner sjeldent, men den yngste våkner OFTE!! jeg har tatt amming og alt nesten om natta, fordi han jobber, men han er aldri oppe mer enn 2 ganger for å bysse, så tar jeg jeg av de 5-6 andre gangene.... men nå sier han at han gjør det ikke mer! jeg kan bare glemme å spørre han.... han jobber, så han er "fritatt" fra ansvaret... dette gjelder også helgene, for da står jo han opp med elstemann. (jeg står opp en time senere med minstemann, men gubben ligger jo bare å sover på sofaen mens frokostbarnetv går) så nå føler jeg meg litt snurten da.... når vi sliter så mye med babyen, er det automatisk mitt ansvar siden han jobber? hvordan har dere det? er gubben fritatt siden han jobber?
temi & keli Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Etter å ha lest her inne, har jeg gang på gang ovenfor mannen prøvd meg med at "jeg tar'a, jeg.. det her er jo min jobb dette året." -men da bare ler han. Sånt vrøvl gidder han ikke bry seg om.. Ja, han tar sin del! -men det er klart at når det er snakk om amming, så har han lite å stille opp med!
yasmina Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Her er han ikke fritatt ettersom jeg har begge gjemme og ikke kan ta det igjen paa den maaten som jeg kunne da nr 1 var liten. Da var det annerledes ettersom jeg faktisk kunne sove naar babyen sov. For tiden er jeg derimot fritatt siden jeg er gravid og gansk sliten etterhvert.
Dunder Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Vi deler på det. Jeg gjør litt mer nå siden jeg er i permisjon. Her er en enkel regel for å regne ut hvor mye dere skal gjøre hver: I et balansert forhold har begge parter rett på like mye fritid og like mye søvn. Så hvis du har mulighet til å sove masse på dagen når mannen din er på jobb, ja, da bør du ha ansvaret om natten. Men dersom det er like slitsomt å være hjemme som det er for han å være på jobb, så vil det si at alltid når han er hjemme skal dere dele 50/50 på alt som har med ungene å gjøre. Er ikke dette logisk for alle?
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2008 babyen sover minimalt på dagtid. aldri mer enn 1.5 time, fordelt på 3 lurer, som regel bare 2 lurer altså en time... så jeg får ikke sjangs til å sove på dagtid. han er en ganske så krevende liten mann! jeg har ikke krevd så mye av han liksom, så dette at han melder seg ut siden "ingenting" fungerer for å ordne problemet, synes jeg var dårlig gjort.... det er jo ikke min feil akkurat, og babyen kan jo ikke for dette her heller. i natt heiv jeg gubben ut. han kunne bare dra til blokksberg ut av dobbelsenga, å legge seg på gjesterommet når jeg skulle ha babyen alene.... og tror dere ikke han ble furten da også? urettferdig :-( han kan i det minste flytte ut hvis jeg må ta ungen, så jeg slipper å fly rom til rom hver gang han våkner... meeeen neida...
Dunder Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Så hvis barnet mitt er litt krevende en natt så kan jeg bare si: "Nei, altså, nå gidder jeg ikke mer! God natt!" Visste ikke at det gikk an når man hadde fått barn?
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg jobber natt,så han har henne mye på natta og har hatt det en stund.
Ioren Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Skal mannen opp på jobb er det mitt ansvar, skal ha være hjemme deler vi på
MintCondition Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jeg blir stadig overrasket over hva slags type mannfolkd ere damer her har valgt å få barn med. SELVSAGT hjelper mannen til med babyen om natta, jeg visste heller ikke at man kunne "fraskrive seg" ansvaret for slikt...herregud.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Er det ikke "hyggelig " at menn kan velge bort ansvaret hvis de føler for det. Nei her må du sette hardt mot hard.
Kamomille Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 SELVFØLGELIG!!! Han har alltid tatt sin del om natta. Ofte er han oppe mer enn meg..... Tnek om jeg skulle si: "Nei i natt GIDDER jeg ikke amme altså, jeg skal jo tross alt på jobb/skole" Vi har tross alt fått barn SAMMEN, og da er man også sammen om alt ansvaret.
2SmåTroll Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Så lenge han har fri så hjelper han til, men skal han på jobb kan han få lov til og sove. Jeg kan jo legge meg nedpå litt på dagen, det kan jo ikke han når han er på jobb. og det blir jo slitsomt for han som jobber 13timer om dagen når han er på jobb. Men når den tiden kommer og jeg skal ut i jobb igjen. så må nok begge opp.. han har vært super der når det gjelder eldste mann, er gjerne han som våkner da jeg er skikkelig borte når jeg sover
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Ja han er fritatt fordi han jobber. Han jobber både på huset og i jobb så om natta skal han få sove. Jeg synes det er viktig at han kommer uthvilt på jobb. Jada han er far osv men når jeg er hjemme er det mitt ansvar ungene, når han skal ha sin permisjon er det han som skal ta de om natta. Det har noe med det at enn har jobb og skal vise god arbeidsmoral og klare å holde seg noenlunde våken og klar der.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 det er faktisk han som er oftest oppe her selv om han jobber og jeg går hjemme.. fordi jeg ofte er i "koma" om natten og sover så tungt, mens han våkner så lett.. så når han våkner av gutten, går han heller inn enn å vekke meg.
Gjest Rebel & soggy bottom baby Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Han var "fritatt" når jeg var i permisjon. Nå er jeg tilbake i jobb, men jeg tar henne allikevel alltid på nettene. fordi han ikke våkner av henne. Jeg våkner, ligger og sparker i ham og prøver å vekke ham, og gir til slutt opp og tar henne selv...=P
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Vi har hele tida delt på det. Det var aldri min jobb, det er vår jobb og å si at noen skal hjelpe meg blir da litt feil. Da jeg gikk i permisjon var jeg jo hjemme hele tida, men det betydde jo at om jeg skulle sett på det som en jobb på lik linje med mannens jobb, så burde jeg hatt kraftig overtidstillegg for å jobbe 24/7! Det var da like viktig for meg å ha krefter om dagen som for han.
solstråle69 Skrevet 24. juni 2008 #17 Skrevet 24. juni 2008 Jeg forventet aldri at mannen tok noe på natten når jeg var i permisjon. Han reiser på jobben kl 0430, og jeg synes han "fortjente" den søvnen han kunne få. Jeg sov sammen med snuppa på dagtid.
Dunder Skrevet 24. juni 2008 #18 Skrevet 24. juni 2008 Er vel de færreste menn som må dra på jobben kl. 04.30, da, så denne er vel ikke representativ. Det er jo viktig å tenke på hvor lenge han jobbet også da?
☆Anonymia☆ Skrevet 24. juni 2008 #19 Skrevet 24. juni 2008 nå er jeg alene da,men da vi var sammen hjalp han meg ikke noe nevneverdig nei..
Mamman til AM&JS Skrevet 24. juni 2008 #20 Skrevet 24. juni 2008 Jeg tar stort sett våre hvis dem skulle våkne på natta..men han står fast opp med dem på morgenen...i helgene og ukedagene..så jeg kan sove leeenge...hvertfall lengere enn 05-06...Vi jobber begge to..
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juni 2008 #21 Skrevet 24. juni 2008 Må legge til at å sove samtidig som babyen om dagen ikke gikk her. Ikke alle er så heldige at det går greit.
solstråle69 Skrevet 24. juni 2008 #22 Skrevet 24. juni 2008 Det er faktisk en del menn/kvinner som reiser på jobben så tidlig. Vi bor 1 time fra Oslo, og her er det mange som pendler. Men at vi har en "tøffere" hverdag enn mange Dib-familier, det er godt mulig. :-) Generelt mener jeg at kvinner i permisjon har hovedansvaret om natta, men 50/50 når begge er i jobb. Stort sett så er det vel ikke så mye nattevåk når ungene blir større heller.
Tarantellamora Skrevet 24. juni 2008 #23 Skrevet 24. juni 2008 Hos oss hjelper mannen til like mye på natta som på dagen.
Omr Skrevet 24. juni 2008 #24 Skrevet 24. juni 2008 Hos oss tar mannen ungene mest om natta. Jeg våkner først, og dytter bort i han - som står opp. Jeg har problemer med å sovne igjen hvis jeg er våken en stund om natta. Selv da mannen min jobbet og jeg var hjemme, så stod han opp og hentet ungen. Dette fordi at han mente at min jobb hjemme med barnet var viktigere enn den jobben han hadde. Hvis en av oss skulle være trøtt og uopplagt, mente han at det burde være han - da det verste som kunne skje var at mini ikke ble best mulig tatt vare på... Og jeg er enig, så da han var hjemme tok jeg det meste av nattevaken. Er vel motsatt av andre, vi da;)
twoboys & a girl Skrevet 24. juni 2008 #25 Skrevet 24. juni 2008 på natten har han vært veldig flink. Men nå er lillebror snart 6 mnd så det går for det meste i mat på natten så da er pappa sjekket ut:o) Men på morgenen så har han funnet ut at det er bedre å klatre og klipe på pappa. Å han blir så sjarmert av han:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå