Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #26 Skrevet 24. juni 2008 Blir det slitsomt å lese? Javell........... hærlighet det er jo en ting å henge seg opp i å!! Latterlig!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #27 Skrevet 24. juni 2008 Syntes du har et poeng, med den bussen jeg... det hjelper jo lite at ungene ligger usikret i vogn der. At noen busser har bilseter gjøre jo ikke at det er mere ok når de ikke har det.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. juni 2008 #28 Skrevet 24. juni 2008 Men halloooo!!! Er jo ikke for å ikke få bot at man skal ha belter og sikkerhetsutstyr på i bil!!! Du burde tenke deg om før du gjør noe slikt med ditt eget barn. Tror ikke du noengang hadde tilgitt deg selv dette om en ulykke skulle sjedd og barnet dør eller blir hjerneskadet. Har forøvrig en samboer som tenkte på samme måte som deg, ikke når det gjaldt sikring av barn i bil(da hadde han ikke fått ha med ungene) men i forhold til seg selv, Sykkelhjelm er påbudt, men aldri om han kom til å bruke det. Han havna over styret på sykkelen for en måneds tid siden, var på sykehus i over 1 uke, måtte opereres, og må gå med nakkekrave i 3 mnd. Et par millimeter til, så ville han vært lam. Han har nå sagt han skal kjøpe sykkelhjelm når han er i stand til å sykle igjen, men han måtte lære på den harde måten. Håper for din del at du kan lære av andres feil, og slipper å feile selv når det gjelder sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #29 Skrevet 24. juni 2008 Hadde det ikke vært for at svigermor har skiboksen så hadde vi også putta ungen oppi der. Men prøv å fest barnevogna til hengerfestet! Hui hvor det går! :0D
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #30 Skrevet 24. juni 2008 Det er derfor sjåførene kan nekte deg å være med bussen hvis du ikke selv har med sete når bussen ikke har det. Ikke sant! Når man kjører byuss med barn i vogn så burde barne være festet i sele i vogna, vogna skal selvfølgelig ha bremsene på og vognen burde stå slik at barnet sitter mot kjøreretning.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #31 Skrevet 24. juni 2008 Du, HI, vet jo selvfølgelig at det er ulovlig å sote rutene også. Med mindre det er orginalt på bilen da.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #32 Skrevet 24. juni 2008 Orginal sota vinduer kommer også til og bli ulovlig snart. hvet at volvo har trekt biler tilbake på verksted etter eu-kontroll for og bytte vinduer. de godkjenner ikke biler med soting uansett om det er orginal eller ikke. 2 i familien har måtte bytte vinduer på sine nye volvo`er pga diise nye reglene.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #33 Skrevet 24. juni 2008 Sota vinduer er kjekt ja.. selv om det er blodharry.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #34 Skrevet 24. juni 2008 Jeg skjønner ikke vitsen med og holde ungen på fanget.. Jeg syns det er deilig når sønnen min er fastspent i setet sitt jeg.. hadde aldri sitte og holdt på han i bil.. Må jo være litt fri og.. godt med en pause.. i tillegg vil jeg ikke være en del av at min sønn kan dø i en bilulykke bare for jeg var dum nok til og ikke sikre han ordentlig!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #35 Skrevet 24. juni 2008 Ler meg ihel:-) Her sitter guttungen på fanget til pappaen når han kjører bil, kjempe stas det:-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #36 Skrevet 25. juni 2008 Sikkert like stas hvis det skjer noe også, kan jeg tenke meg.. Men det skjer jo selvfølgelig ikke dere. Det glemte jeg sånn i farten!
pary Skrevet 25. juni 2008 #37 Skrevet 25. juni 2008 i mange u-land gjør mødrene som deg,men der er jo ikke noe lov som beskytter barn fra slike situasjoner.jeg har gjort det noen ganger bare når barnet er urolig og skriker ,så fort barnet roer seg skal den i setet. for sikkerheten .så ikke la det bli vane for deg og barnet.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #38 Skrevet 25. juni 2008 I mange u-land dauer jo ungene som fluer og en fra eller til spiller sikkert ingen rolle. Og stopp for h.... dersom ungen blir urolig og trenger trøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå