Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Når samboer kjører bilen sitter jeg i baksetet med ungen på 6mnd på fanget. Det er jo lov på buss, så hvorfor ikke i bil???? Vi har sotet rutene så vi har tid til å sette barnet i bilstolen om politiet har kontroll. Å JEG ER SIKKER PÅ AT DET ER FLERE SOM GJØR DETTE.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Det gjør ikke jeg. Det er ikke lov på buss heller.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 stakkar babyen din:( fy fader du er ikke helt vel bevart.. du vet hvertfall ikke d beste for ungen din..skulle ikke fått hatt unger..hva mer gjør du??
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 DU ER JAGGU TETT I HUGGU!!!!!!!! Sikkert er tulle innlegg!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Tulle innlegg eller ikke!!! Men her kommer min mening......DU er splitter pine gal!!!!!!, for om dere skulle kræsje så rekker du sikkert å sette ungen i setet da også??? Det er en grunn til at det er lovpålagt med at alle pasasjerer i en bil skal festes forsvarlig med bilbelte. Dermed må man bruke bilseter til de små. Hva om det skulle skje noe, fint å ha på samvittigheten resten av livet.....men egentlig helt til pass for deg!!! Skamme deg!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 DET ER LOV PÅ BUSS JO!!!!! har du me bilstol på bussen du da??? er ikke alle busser det er plass vogn på bussen heller... så hva gjør dere da???? går 10mil hjem eller?????
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 fy f..du er jo helt dum i hodet!!!!!! jeg tar aldri buss så jeg vet ikke..men når du kan sikkre barnet ditt i bilen så gjør du jo d seff!!! hvorfor vil du ungen din så vondt???er du ikke gla i han?betyr han ikke nok for deg? du må¨feile mye !!! bekymrings meld neste..håper noen oppdager deg å melder d!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Du er lam i bakhodet. Dessuten er sota vinduer blodharry, dette lyser whitetrash lang vei...
smurf 77 * har født Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Du bryter loven om du ikke fester barn i bil på en sikker måte...det er nå en ting, men hvis dere skulle kræsje, enten om det er din feil eller en annens feil, kan barnet ditt bli så inmari skadet eller i værste fall dø...og det er det du burden tenke på! Det er en grunn til at det er strenge sikkerhetskrav til alle i bil- følg loven og kjør med god samvittighet og vit at du har festet ditt barn riktig og sikkert i bilen! En 6 mnd gammel baby skal sitte bakovervendt i et godkjent bilsete fra 0-13 kilo! Synes synd på barnet ditt i en ulykke
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har også barnet på fanget i bilen. Så du er ikke den eneste. og jg vet fler som gjør dette. Bare folk her inne som ikke tørr å innrømme dette.
Kaffemocca Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 En liten avsporing, men sota ruter er veldig kjekt når man har barn i bilen, da får de ikke så mye sol i øya.
Scorpiogi Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Skjønner ikke at dere går på sånne innlegg, gang på gang!! Det gir jo blod på tann for den som sitter å morer seg nå.......
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/06/europeisk-forskningsrapport-barn-br.html
Miss Misantrop Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Lurer på hvorfor det ikke skal sikres i buss? Er det økonomiske orsaker til dette eller er buss sikrere en bil. Bare undrer.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #17 Skrevet 24. juni 2008 Bare sånn til opplysning for de som ikke vet det: Sikkerhetsbelte skal brukes i buss der det er det. Barnet skal sitte i vognen der det er mulig (bybusser ol) i andre busser (ekspressbusser ol) skal barnet sitte sikret i buss i eget sete (altså bilsete) - vognen får plass under bussen. Bussåføren kan faktisk nekte deg å ta buss hvis de ikke har sete i bussen og du ikke har med selv. I de fleste ekspressbusser finnes et babysete og en pute til større barn - men i de det ikke er så må du ta med eget. Så det med at det er lov i buss er ikke sant!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #18 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har gjort det 2 ganger da skatten har hatt så vondt i magen sin pga kolikksmerter!! Hadde ikke hjerte til å la henne hyle i smerte uten at mamma holdte rundt henne!! Jeg vet det kunne vært farlig, men der og da var det eneste jeg tenkte på var å trøste og være god siden hun hadde forferdelig vondt!! Har foresten glemt å feste bilbelte en gang på bilsete, kom hjem å fikk hjerte i halsen!! Grøsset nedover ryggen! Men måtte le når jeg fortalte det til samboer.... kunen jo ikke skylde på ammetåke heller!! Huff, bra vi kom oss helskinnet hjem!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #20 Skrevet 24. juni 2008 Vi pleier å slenge ungen i bagasjerommet vi. Blir så masete å ha han på fanget :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #21 Skrevet 24. juni 2008 hi. ikke legg ut slike tulleinnlefgg. man vet aldri hva slags folk det er her. du kan faktisk, uten vilje, påvirke andre til å gjøre dette, fordi de tror på deg og tror at mange gjør det.
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 #22 Skrevet 24. juni 2008 Vi pleier legge han i skiboksen vi, ække no gæli med det vel?!! ;o)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #23 Skrevet 24. juni 2008 I følge statestikken er de aller fleste sjåfører en eller annen gang i løpet av livet med i en kræsj, stor eller liten... For din skyld håper jeg at den ene gangen dere kræsjer er det en skikkelig kræsj på motorveien så dere dør alle sammen. For hva slags liv vil du få etterpå om det er i 60-sona, du bare får en hjernerystelse, men ungen treffer setet foran eller døra og brekker nakken? Og uansett hvor gor sjåfør mannen din er, du aner ikke når det braser en tøffing av en 18-åring som har mistet kontrollen over pappas store fine bil inn i siden deres...
Grateful mom Skrevet 24. juni 2008 #24 Skrevet 24. juni 2008 Tenk også på hva du lærer barnet ditt når du gjør det.. Du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste - i tillegg til at det er ulovlig og farlig. Det er en grunn til at vi har lover og regler for sikring av personer og småbarn i bil. Syns du bør tenke deg om.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #25 Skrevet 24. juni 2008 Anonym 16:41: Det blir fryktelig slitsomt å lese innlegget ditt når du har utropstegn etter HVER ENESTE setning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå