Gå til innhold

Jakten på den perfekte DiB-mamma...!!! ;0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter stadig tilbakevendende debatt-tema har jeg filosofert litt rundt hvordan den perfekte DiB-mamma ville opptre, forsøkt å oppsummere meninger og standpunkt.

Bidra gjerne til listen; kopier og heng på!! :D

Den perfekte DiB-mamma:

* Har ungene i bakovervendte seter, til minst 3 års alder

* Ammer frem til ettårsdagen. Morsmelk etter den dag, bør helst serveres i kopp...

* Lar ALDRI ungen komme opp i gåstol, selv ikke for ett minutt

Flere...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

* slipper ALDRI ungene sine ut av syne

*kommer ikke til og la barnet reise på ferie, uten foreldre, før de er MINST 16..

Skrevet

* hever aldri stemmen til hverken mann eller barn

* klager aldri

* gir ikke sukker under noen omstendighet før barnet blir komfirmert

;-)

Skrevet

Har et glimrende sexliv igjen allerede 1 måned etter fødsel:-D

Lager all barmamat fra bunnen - med økologiske råvarer:-))

Skrevet

bruker absolutt IKKE babybjørn bæresele

Skrevet

...men derimot Mei Tai eller bæresjal.......;-)

Skrevet

henger aldri helseteppe foran vogna...

lameskinn er tingen...

Skrevet

* kan alt om parabener

* ser helst ikkje TV, men ser alikevel Home & Away

* liker ikkje leger, men synes dib er bra ekspertise

Skrevet

Altså:

Den perfekte DiB-mamma:

* Har ungene i bakovervendte seter, til minst 3 års alder

* Ammer frem til ettårsdagen. Morsmelk etter den dag, bør helst serveres i kopp...

* Lar ALDRI ungen komme opp i gåstol, selv ikke for ett minutt

* slipper ALDRI ungene sine ut av syne

*kommer ikke til og la barnet reise på ferie, uten foreldre, før de er MINST 16..

* hever aldri stemmen til hverken mann eller barn

* klager aldri

* Har et glimrende sexliv igjen allerede 1 måned etter fødsel:-D

* Lager all barmamat fra bunnen - med økologiske råvarer:-))

* bruker absolutt IKKE babybjørn bæresele, sverger heller til MeiTai eller bæresjal

* henger aldri helseteppe foran vogna...

* Bruker lammeskinn under babyen

* kan alt om parabener

* ser helst ikkje TV, men ser alikevel Home & Away

* liker ikkje leger, men synes dib er bra ekspertise

Hehe...;0)

Skrevet

Har ikke behov for alenetid med mannen, kjærestetiden bruker vi foran tv/ pc.

Partneren får aldri gå ut alene!!

Skrevet

hehe...kan i hvertfall stryke meg som kandidat her....er vel kun sexbiten jeg oppfyller her....hehehehehe

Skrevet

* Vet til enhver tid akkurat hvor mye klær den lille kan ha på seg for å ikke bli for varm/ kald

* Bruker ikke solkrem på barnet. Og hvis hun likevel gjør det, er det kun med fysisk filter som gjelder

* Spiser ikke reker eller jordbær, drikker kaffe, alkohol eller brus mens hun ammer

* Spiste ingen matvarer som Folkehelsa advarte mot under svangerskapet

* Røyker ikke

* Drakk ikke alkohol under svangerskapet

Skrevet

jeg strøk allerede på ditt innlegg jeg:)

Skrevet

Aldri lar noen andre passe ungene sine. Helst skal ikke barnet forlate morens side før skolealder. Ikke noen tid alene med mannen. Den tid skal bare brukes når fler unger skal bli laget. Det må gjøres etter ungene er i seng eller når de sover middag.

Skrevet

ups, strøk visst på hovedinnlegget også, hadde bare ikke registrert det...

Skrevet

Er det virkelig noen som lar ungene dra på ferie uten foreldre/ andre voksne før de er 16??? :o

Skrevet

HA HA HA den var god nameless hahaha

Skrevet

Trur dei fleste stryker på dib-mamma-malen. Den er jo ei samling av alle våre verste hang-ups. Ein person kan ikkje ha alle, isåfall blir eg skremt.

Skrevet

Jeg mener det! Jeg kommer ikke til å la barna mine dra på ferie (sydentur ol.) før de er 18. Det føles kanskje urettferdig, men tenk den samvittigheten jeg må slite med resten av livet hvis noe skjer! Jeg kunne faktisk hindret det.

Hytteturer ol. er annerledes, men tviler på de får lov til det så mye før;)

Skrevet

He, he, jeg var på sydenturer uten voksne før jeg var 18, men tror likevel jeg ville hatt problemer med å la mine egne barn få lov til det:)

Skrevet

Så når ungen din begynner i korps eller speidern skal den ikke få lov være med på turene? Da må nesten du bli kåret til den perfekte Dib mamma. Ps jeg var på språkreise i usa da jeg var 16 mine foreldre må være de værste haha. Men jeg hadde en utrolig flott tur =0)

Skrevet

Hallooo... Uten foreldre eller ANDRE voksne sa jeg! Regner med det er andre voksne med på speiderleirer/korpsturer!

Skrevet

Kler barna kun i ull og økologiske klær!

Skrevet

Sorry =0) Begynte lurer om det man nå ikke skulle kutte navlestrengen før 18 års alderen =0)

Skrevet

Nei for all del;) Jeg var selv på hytteturer når jeg var 15, dette var uten lov fra foreldrene mine, og for å si det sånn venninen min ble gravid, og hele gjengen mistet jomfrudommen :/

Jeg fikk ikke lov å dra til syden sommeren før jeg ble 18, og var kjempe fornærmet i lang tid etterpå, men etter sydenturen sommeren etter, og nå som jeg er mamma selv skjønner jeg det kjempe godt! Det er mange farer når man er ung og naiv!

Det er sikkert ikke så mye mindre sjanse for at det skjer noe når man er 18 i forhold til 17, men skjer det noe må man som foreldre leve med at man kunne sagt nei resten av livet! Det sa min mamma den gang, og nå er jeg hjertens enig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...