Monajenten Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg var hos frisøren på onsdag. Samme frisør som jeg har gått til i åtte år og alltid blitt fornøyd. Det ble jeg ikke denne gangen. Jeg hadde med et bilde av en frisyre og ville ha det sånn. Jeg vet at det ikke går å få det nøyaktig likt, men det ligner ikke en gang, og håret mitt ble alt for kort. Jeg farget også håret blondt, men den frisyren jeg endte opp med, passer ikke til å være blondt. Nå er jeg skikkelig deppa, og som om ikke selvtilliten var lav nok fra før, er den ti ganger lavere nå. Kan jeg kreve å få farge håret mørkt gratis som kompensasjon? Jeg har jo ikke fått varen jeg skulle ha, og jeg betalte tross alt 2750,- Det er jo ikke akkurat billig...:-(
cashewnøtta Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Om du har _krav_ på noe vet jeg ikke, men jeg vet om flere som har gått tilbake til frisøren og klaget, og fått ny behandling gratis. Frisører er jo som regel avhengig av et godt rykte, og det får de ikke med misfornøyde kunder...
bente69;) Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hadde hvertfall gått innom/ringt å fortalt at jeg var sååå mega missfornøyd med resultatet av frisørbesøket. At du syns det er trist at du har lagt igjen sååå mye penger, å at resultatet ikke er bra. Så er jeg sikker på at frisøren kommer med et forslag på hva dere/hun kan finne på...
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 jeg er frisør, og hvis du hadde vært hos meg og blitt så misfornøyd, hadde jeg absolutt farget det tilbake for deg. Syntes du har betalt en sinnsyk pris. Ho må jo vite at ho har dummet seg ut ang klipp ihvertfall, så lenge du hadde med bilde. Det er nok ikke sikkert alle frisører ville ha farget det tilbake i og med du har bedt om å få det blondt, men sålenge du har gått hos henne lenge, syntes jeg det er veldig rart hvis hun ikke gjør det gratis for deg... Hadde du vært hos meg hadde jeg nok slengt med et par produkter i tillegg.
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2008 Jeg håpet på et frisørsvar. Det ble veldig dumt. Jeg sa sånn litt på spøk også (bildet lå ved siden av): Nå må du klippe det HELT likt. Men det er ikke i nærheten. Hun på bildet har mye lengre hår, spesielt i nakken. Der kunne det sikkert vært 5 cm lengre minst. Jeg sa det da, og da sa hun: Du har studert alle detaljer, du. Jeg har jo det, i og med at akkurat den frisyren var grunnen til at jeg valgte å klippe håret kort. Jeg er skikkelig lei meg, men jeg føler meg utrolig dum. Har egentlig ikke lyst å gå tilbake og klage, men mamma har nærmest beordret meg (noe jeg forstår med tanke på prisen.) Jeg hadde extensions og tok de ut, og selv om jeg kun hadde klippet vekk mitt slitte hår, hadde det fortsatt hatt grei lengde. Men jeg valgte altså å klippe det kort pga. en frisyre som jeg absolutt ikke fikk:-(
Amabolla Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Hei:) Gå tilbake igjen du og snakk med frisøren. Ikke vær sur,gretten eller forbanna når du prater-men rolig og avbalansert. Hvis du hadde vært min kunde og du hadde gått fast hos meg såpass lenge så hadde jeg farget tilbake igjen håret ditt gratis som kompensasjon på feil klipp. Du har egentlig ikke krav på gratis tilbakefarging i og med at dere ble enige om fargen på forhånd. Men prat med frisøren-er jo rart at hun klippet det 5 cm for kort!
LadyJones Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Gå tilbake, tror de fleste frisører setter sin ære i at du skal bli fornøyd (iallefall de den prisklassen du har betalt!;-) Jeg opplevde å få full kompensasjon, dvs håret ble ikke helt den fargen vi hadde tenkt. Antakeligvis fordi jeg ammet,- men det visste ikke hun frisøren på forhånd. Jeg kom tilbake 3 eller 4 ganger, satt der timer etter at de hadde stengt samt fikk to produkter. Konklusjonen var at jeg hadde vært en case study for henne, og vi ble "enige" om at hun alltid skulle spørre damer om de ammet;-) Følte meg iallefall sterkt ivaretatt! God følelse. Lykke til!
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2008 Tusen takk for svar, jenter. Jeg kommer ikke til å være sint eller noe, for jeg har blitt såpass godt kjent med henne at det klarer jeg ikke, hehe. Men jeg er redd for at jeg begynner å grine, jeg er skikkelig lei meg... Fy søren, skulle ønske noen hadde stoppet meg:-( Akkurat nå hjelper det ikke litt engang, at jeg sier til meg selv at det bare er hår og det vokser ut igjen. For det tar LANG tid før det vokser ut igjen:-( Nå ser jeg bare helt jævlig ut.
Alba44 Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Jeg vil også oppfordre deg til å gå tilbake. En så stiv pris skal jammen gi en mer fornøyd kunde. Lykke til!
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 som frisør så vet jeg ikke om jeg har farget håret ditt gratis,siden du ba om det.men klippen bør hun få se på da,å evt kompansere for.sa du da du var der at du ikke var fornøyd`?
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2008 Jeg valgte å farge det blondt fordi det ville passe til frisyren. Jeg har absolutt ikke fått frisyren jeg skulle ha. Derfor kler jeg ikke fargen. Hvis jeg skal fikse på frisyren, så innebærer det jo kun å bli enda kortere, siden man ikke kan klippe håret langt. Og da blir jeg enda styggere. Jeg sa at jeg ble misfornøyd med klippen ja, fordi det var for kort.
mamman til to gutter Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Kjedelig å ikke bli fornøyd:-( Og utrolig teit å si "du har studert alle detaljene", selvfølgelig har man det når man har med et bilde av en frisyre man vil ha... Gå tilbake og si at du ikke er fornøyd. Prøv å ikke kjefte og kreve noe med en gang du går inn døra, for da er det lett at hun begynner å forsvare seg. Snakk rolig og vis at du er lei deg og se hva hun sier da, hvis det virker som hun ikke har lyst til å gjøre noe med det, så kan du heller begynne å kreve noe da... Og uansett: hår vokser ut igjen, så du kan alltids ha den frisyren om en stund (og da kanskje klippet av en annen frisør?) når håret har blitt lengre, det trøster jeg meg alltid med hvis jeg ikke er helt fornøyd:-)
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar. Jeg vet at hår vokser ut igjen men det hjelper så lite nå:-( For det er ikke noe fint. Altså, jeg ser at frisyren er kul og det er flere som har sagt at jeg er fin og kler det kjempegodt. Men det er ikke sånn som det skulle bli, og alt for kort. Og jeg føler at jeg bare vil gå og gjemme meg:-( Det er så trist. Jeg sa til og med når jeg var der at i løpet av de åtte årene hadde jeg aldri blitt misfornøyd. Jeg går alltid ut derfra med gliset nesten rundt hodet. Er det ikke typisk?
-Hoppsi Deisi- Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 Hei ! Jeg var hos frisøren på fredag og skal og tilbake å klage i morgen...Stripet håret, satt der i nesten 3 timer og betalte 1300 kr. Det vistes nesten ikke i d hele tatt at det var gjort noe med håret ! (fikk ikke sett det før jeg kom hjem å tørket det) Så jeg håper og på kompensasjon ved at jeg får stripet det på nytt uten å betale noe. Så da er vi 2, hehe Hater sånne her ting og klager egentlig aldri når det er noe, men denne gangen skal jeg mote meg opp ! Er jo tross alt snakk om mye penger. Så lykke til til oss
Leirha Skrevet 22. juni 2008 #15 Skrevet 22. juni 2008 Jeg er frisør selv, og jeg ville andbefalt deg og gått tilbake å gitt beskjed. Si det om frisyren, at det ikke var slik du ville ha den, at det ble for kort. Si videre at du har prøvd å venne deg til det blablabla, men at det alldeles ikke gikk. For hun vil nok lure på hvorfor du ikke ga beskjed før du gikk derfra. Videre kan du si at du ikke syns at frisyren passer til det bonde hårt så om du kunne få farget det mørkt. Selvfølgelig vil hun gi deg det, skulle bare mangle, men jeg syns også du burde gå tilbake, syns det er lige så viktig, du har jo gått til henne i fler år og vært fornøyd.
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar lenesan. Du skriver jo akkurat sånn jeg føler det, hehe. Tingen er jo det at jeg aldri hadde valgt å bli blond om jeg skulle hatt en annen frisyre. Og nå er jeg både blond, og har feil frisyre. Hipp hurra. Har også prøvd å venne meg til det, men det går ikke. Jeg blir mer og mer deppa. Må nok ta turen ned i morgen ja:-( Gruer meg. Hun blir vel ikke sur? :-s Hadde dere frisører blitt det om dere hadde en kunde som ikke var fornøyd?
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 22. juni 2008 Så kjedelig da, -Malicea-. Lykke til til deg også imorgen:-s Skal tenke på deg, og krysse fingrene!!
Den lille prinsesse Skrevet 22. juni 2008 #18 Skrevet 22. juni 2008 Uff da, nå var jeg inne på bloggen din. Og hun frisøren har bommet skikkelig...ser at hun har prøvd å få en lignende klipp, men den fargen var ikke noe fin. Men altså for å få en lignende frisyre som på bildet MÅ du style det!!! Når man har så kort hår kan man ikke bare la det lufttørke, da blir man seende litt rar ut... Når og hvis du drar tilbake til frisøren, spør også i samme slengen om å få en 2-3 forskjellige stylingprodukter. En straightner, shine, og en voks/gele da får du glattet det ut litt(så litt frizzy ut) tatt voks/gele og del opp og rufs det slik på bildet, og shine for å få glans over det. Det vil bli mye bedre når du fikser det!
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 22. juni 2008 Det ER stylet der, det er det verste...:-( Men du ser også at klippen ikke er lik sant? Det er jo MYE kortere:-(
My little girl_ Skrevet 22. juni 2008 #20 Skrevet 22. juni 2008 kan jeg få se bloggen din monajenten? Kan godt sende på pm hvis du ikke vil legge den ut her, hvis jeg får se da;)
Den lille prinsesse Skrevet 22. juni 2008 #21 Skrevet 22. juni 2008 Ja, ser at det ikke er likt. Men ser også at hun har prøvd å få det til nogenlunde likt. Grunnen til at det kanskje ble mye kortere kan være at du har lengere hals enn modellen, synes det ser sånn ut. Hadde du hatt det like langt i nakken ville det blitt hockeysveis, men du kunne hatt det litt lengere og ikke hatt en så firkantet avsluttning.
Leirha Skrevet 22. juni 2008 #22 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hadde bare blitt glad jeg, om en kunde av meg hadde kommet tilbake å gitt beskjed. Ikke så ofte vi får andledning til å rette opp, ikke alle som tørr komme tilbake, men heller slutter å komme og det er så leit. Men det spørs jo hvordan du legger det frem, kjefter du (som jeg ikke regner med du kommer til å gjøre) da kan hun bli gretten, men hun viser det nok ikke, mne holder vell heller mer kjeft når hun farger håret ditt BAre si det som det er du... Hun blir nok bare glad, alle kan gjøre feil, og det hender frisører gjør det... Men vi setter pris på at kunder kommer tilbake fordi vi blir flinkere av det Så kom deg av gårde imorgen du!
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 22. juni 2008 Ja, jeg ser også at jeg har lengre hals. Men heller hockeysveis enn sånn som det er nå. Ser ut som det er bare kuttet rett av der bak:-( Faen altså:-(
Monajenten Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar igjen. Kommer nok ikke til å være sint, for det er jeg ikke. Kun på meg selv fordi jeg var så dum og ville teste den frisyren. Nå er jeg bare lei meg. Skal gå ned i morgen og snakke med henne...:-(
Tommage♀♂ Skrevet 22. juni 2008 #25 Skrevet 22. juni 2008 Den frisyren lignet ikke i det hele tatt. Hun har klppet deg rett av bak, og alt for kort oppe, slik at det ikke er mulig å tjafse det til slik som på bildet. Hun ser nok det selv også, og gir deg nok en kompensasjon=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå