På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 har siden i alle fall litt før 1000 i dag hadde konstante mensenmurringer i mage og rygg. Har ikke mye kynnere. Finner liksom ikke stillingen så godt heller. Hva kan dette være for noe? Hadde litt sex i natt så kan jo være derfor. Er i uke 34+3.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 vist det er konstant, så er det iallfall ikke reier.. jeg vil kalle det vanlig ubehagligheter etter evt sex osv.. jeg har det iallfall sann OFTE, men jeg har mye kynnere i tillegg da!... du må jo bare se det ann, er det veldig vondt må du jo evt ringe føden og høre:)
På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Er verst når jeg er oppe å går. Det gav seg når jeg sov i sted men måtte opp pga småen. Da begynte det igjen.
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Hadde mye mensmurringer de siste ukene før jeg fødet, men i det fødselen startet var det akkurat som menssmerter. Da kom det med gode mellomrom. Startet med en gang i timen, så ble de kortere og kortere imellom. Lykke til:-)
Edelweis Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 ikke vet jeg, men igår hadde jeg det likedan. hadde kjørt ca 60 mil hel natta i forveien! men det ga seg til idag da. kanskje bare modning!
På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2008 Er det ikke tidlig å modnes 6 uker før termin? Jaja kanskje hun kommer i uke 37 da
På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2008 Men hva er disse takvise smertene? Må en kjenne at magen blir hard når en har kynnere, det vil si jeg mener, noen kjenner jo kun dette i ryggen, merker de og da at magen blir hard?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 det er vanskelig og si hva alle typer smerter kan være, hehe.. noen merker jo ikke kynnere, noen merker dem i magen, noen merker dem i mage og rygg.. men stortsett får su svaret at så lenge de ikke er regelmessige. og kommer, blir vondere, før de blir bedre, så borte en stund og begynner igjen! så er det bare kynnere! Modning kan begynne tidlig, og trenger heller ikke ha noe og si på når fødselen starter.... jeg har hatt vonde kynnere siden uke 25, og merker nedpress, stikning(modning) siden uke 30, og lillegutt er fremdeles i magen(38+3) Jeg hadde trudd han ikke skulle bli så lenge, siden han jeg har fra før kom 10 dager før termin, og da merket jeg ikke noe til noe av dette... men denne krabaten skal vel "plage" mamma none uker til han, hehe
NinaKristin*ENDELIG* Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 hadde d også sånn i uke 34 ca... varte sammenhengende i 3 timer.... Jeg ringte føden etter 1time da sa de jeg skulle komme bort vist d ikke gav seg, men sa gav det seg etter 3 timer.. skulle ikke ha venta så lenge så jordmor, men d gikk bra... men så lenge d ikke er friskt blod så er det nok bare litt forskjellig normale ting som foregår inni der
På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2008 Ja merker at jeg har litt mer behov for å tisse nå de siste minuttene også. Kanskje hun graver seg ned og fester seg? Men har fått i alle fall 2 ganger sånn akkurat som smerten topper seg 2 sekunder også gir det seg. Har måtte puste meg gjennom litt selv om jeg ikke har følt jeg har hatt kynnere akkurat da...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 vist du er usikker så ring føden å hør. bedre en gang får mye enn for lite.. og bedre og snakke med fagpersonell:)
På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. juni 2008 Helt enig, har nettopp snakket med de, de sa jeg kunne komme opp. Jeg ville se det litt an med tanke på jeg holder på å lage middag. Det har stoppet litt opp føler jeg, men vi ble enige om å se det litt an om det ikke bedret seg fikk jeg komme opp. OM det ikke ble fødsel så kunne det jo være at jeg begynte å åpne meg. Like greit å få det sjekket da kanskje...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 oki:) da må du ha lykke til, og holde oss oppdaterte da:)
På vei igjen? Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. juni 2008 Hei, sitter her enda, har fått noen timer med hvilepause, kan ikke si akkurat hvor mye men det virker som når jeg sover så går det over, det vil si jeg har lagt meg 1 gang når jeg ikke hadde murringer og sovnet, bare jeg reiste meg opp igjen fikk jeg det igjen. Også når jeg lagde middag var det en pause. Nå har det murret litt igjen. Hva skal jeg gjøre?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. juni 2008 #18 Skrevet 22. juni 2008 oki... som sagt, si ifra når du har vært der:)
På vei igjen? Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 23. juni 2008 Hei kom hjem fra Føden i går kveld, traff på en fantastisk jordmor som satt med meg nesten hele tiden, for det var så rolig der, alle hadde født de som var der Tok CTG som var veldig fint men hadde masse kynnere, hun sjekket meg nedentil og det var ingen åpning, hun hadde lyst å legge meg inn men etter å ha konferert med legen på KK så sa de det var best å legge seg hjemme da de ikke stopper fødsel etter uke 34 og hvis jeg var i fødsel noe som det ikke virket som grunnet undersøkelsene, men uansett så var det best å være hjemme ellers blir jo dagene så lange. Så jeg reiste hjem, fikk litt paff da jeg så ned i truseinnlegget at jeg hadde ca 1 1/2 spiseskje med blod der som var slimete, ringte opp igjen da, og de sa det var normalt med slikt etter et inngrep (hun sjekket jo åpningen min) Hadde ikke så sterke mensensmerter i går kveld, kjente det murret men klarte meg bra, våknet i natt av sterke menssmerter så jeg la meg på sofaen for å ikke plage samboeren min (etter mitt eget ønske) Det gjorde bedre da. Har fortsatt snev av murring og var på do for en halvtime siden og da når jeg tørket meg kom det sånn brunt blod som var slimete og det var kommet litt mer blod der, så lurte på å ta en tlf til opp på KK. Kan ikke forstå hvorfor jeg skal ha de murringene så lenge...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. juni 2008 #20 Skrevet 23. juni 2008 hei.. godt og høre alt gikk fint da... da har du det nok som meg, at du kommer til og være plaget av kynnerne frem til fødsel.. jeg var selv på sykehuset igår får og sjekke, få er så lei alle kynnerne, og jeg sover omtrent ikke om natta.. hadde 2 cm åpning så da gjør iallfall kynnerne jobben sin, så da venter vi bare på rier! så mens vi får krysse fingrene for at babyen din får ligge noen uker til. så krysser iallfall jeg fingrene for at babyen min bestemmer seg for og komme ut snart...:)lykke til da:)
På vei igjen? Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #21 Skrevet 23. juni 2008 Tusen takk, men tror du at det kan være noe av slimproppen som løsner hos meg med tanke på slimet og sånt? Ellers så er jo jeg i uke 34+4 så det er vel gjerne litt tidlig med åpning? Hvor langt er du på vei?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. juni 2008 #22 Skrevet 23. juni 2008 det kan jo være deler av slimproppen, men kan sikkert også bare være litt tykk utflod... jeg har aldri "sett slimproppen" trur den har gått litt etter litt hos meg begge gangene. spesielt vist jeg er på do(nr2) hehe.. så kommer det mye slim det fremme.så jeg lurer på om det er deler av slimproppen min! og det er ikke fir tidlig at slimproppen din kommer nå.. men den dannes ny igjen den vist ikke fødselen starter! det er jo bare positivt at du ikke hadde åpning, er jo greit at babyen får ligge der iallfall 2-3 uker til:) jeg er 38+4:)
På vei igjen? Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 23. juni 2008 Ja det er jo sant. Er sikkert bare rester etter at hun sjekket meg i går. Da får du ha lykke til om det skulle skje en fødsel på deg de nærmeste dagene. Får håpe du ikke går over, jeg fikk 15 dager før sist
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. juni 2008 #24 Skrevet 23. juni 2008 tusen takk:) og lykke til du å jeg fikk 10 dager før sist:) så det kan jo bare skje NÅ!! hehe
På vei igjen? Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #25 Skrevet 23. juni 2008 Kan jeg spørre hvordan dine kynnere er siden du har fått 2 cm åpning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå