Gjest Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Erfaringer? god vogn? Lurer vel egentlig på om det er en ok vogn for en baby og ei snuppe på 2.5 år? Regner med å ha storesøster hjemme 1 dag i uken når babyen kommer, og jeg håper vi da kan gå lange turer, dra til byen, dra på lekeland osv. Da er jeg AVHENGIG av vogn! Det er 4 mnd til vidunderet komemr nå og jeg ser ikke helt at vognbehovet skal forandre seg drastisk på den tiden Vil ha en vogn som lett kommer inn dører, rundt i butikker, på t-bane og buss osv.. Den MÅ ha svingbart forhjul, den må ha gode hjul (novemberbaby) og grei plass til både stor og liten..
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Kommer du egentlig til å trenge vogn til Natalie da? Jeg har igrunn knapt brukt vogn til datteren min etter at hun begynte å gå (så tidlig som 9 måneder...) - med unntak av de gangene det har vært VELDIG mye gåing som skal skje. Det har hun aldri lidd noe av, og det fungerer veldig fint å gå de fleste steder vi skal... Kan jo bare kjøpe et brett Natalie kan stå på for de gangene hun blir sliten?
Elisa79 Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Har akkurat vært ute og gått tur med en slik vogn i kuppert terreng. Den er helt suveren! Vognen er lånt av en venninne, som kjempefornøyd med den. Hun har selv to barn med samme aldersforskjell som dine, og den har fungert optimalt for begge barna .
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Siklerotte, hvordan i all vide verden får du til det da? jeg kunne absolutt ikke klart meg uten vogn til henne nå så jeg tror neppe det er annerledes om 4 mnd Jeg liker å gå lang tur, og jeg liker å ha kontroll ovver henne når vi er i byen osv. I tillegg så blir hun jo sliten, og jeg gidder ikke å dra noe sted for så å dra hjem igjen etter en halvtime. Har du med deg snuppa de ofte? isåfall, bærer du henne mye da eller er hun så flink til å gå? Elisa79, så supert takk for svar?
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Hun har fint måttet klare å gå siden hun begynte å gå, og det har ført til at hun vet at hun ikke bare kan sette seg ned. Hvis hun er sliten sier hun ifra, og da setter vi oss litt, eller jeg bærer henne et lite stykke. Jeg elsker å gå tur, og vi går ofte tur sammen - både i sentrum og i skogen. Aldri sutring og jeg har full kontroll hele tiden... At de blir slitne etter en halvtime handler vel egentlig mer om at man blir litt bortskjemt av å sitte i den vognen hele tiden... Er en vanesak. Du ser jo hvor late folk med bil er f.eks... Hun er jo 2,5 år og bør klare å gå - evt. stå litt på brettet når hun blir sliten...
nettie med 4 små Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Vi har kjøpt vogna, men har ikke brukt den enda da neste kommer i november. Prøvekjørte den før vi kjøpte med snuppa oppi og den var utrolig god å trille:)
Gjest Zima *PP?* Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Natalie klarer seg helt sikkert uten vogn da :-)
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Haha, du er den nazimamman da! Nei, vi må ha vogn, både for mammans del og hennes del Jeg føler ikke at det er forsvarlig å ta henne med inn til Oslo uten å ha et sted jeg kan binne henne fast heller, redd hun skal løpe ut i veien. Brett vil jeg ikke ha på vogna, prøvde det i butikken og ble irritert bare der, gikk bare å sparket borti det.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Nazimamma? Hehe. Altså, er hun sliten klarer hun å si ifra - hun kan jo faktisk snakke. Så da setter vi oss ned litt, hun er ingen baby. Barn klarer faktisk å gå mer enn folk lar dem, og de har bare godt av bevegelse! Dere får leie hånd, eller så får du lære henne at hun går ved siden av deg. Hun er tross alt 2,5 år og bør jo før eller siden lære at man IKKE løper ut i veien. Hun er gammel nok til å skjønne det. Men du får gjøre som du vil, gjør jo deg selv en bjørnetjeneste;)
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #10 Skrevet 21. juni 2008 Hehe ja jeg synes du er nazi. Selvfølgelig klarer hun fint å gå og hun vet at hun ikke skal løpe ut i veien, men barn har ikke samme impulskontroll som oss voksne og tenker ikke like langt før de handler. Hun ser på alt som en lek og plutselig løper hun vekk fra meg, JEG føler meg mye tryggere om jeg kan sette henne i vogn de stedene det er mest trafikert slik at jeg kan være 100% sikker på at hun er trygg. Hun er tross alt 2.5 år sier du, men jeg synes det er for mye å forvente av et så lite barn at de skal kunne gå lange turer jeg da,, for i mine øyne er hun faktisk liten. Viktig å ikk forvente for mye av de små heller. Om vi ikke trenger vogna mer etter 3-4 mnd så får vi bare selge den igjen.. Men vi er vel bare uenige igjen Uansett så gjør jeg det klart i hovedinnlegget at jeg vet jeg trenger vogn, så trenger ikke argumenter for hvorfor jeg IKKE trenger det Jeg vil bare vite om DW er en god vogn for oss..
MintCondition Skrevet 21. juni 2008 #11 Skrevet 21. juni 2008 Jeg skjønner godt at du vil ha vogn til den eldste også, syns det virker merkelig og upraktisk å skulle "tvinge" en liten unge til å gå overalt, for ikke å snakke om hvor stressende det er å gå med vogn med en unge ved hånda i tillegg. Når det ers agt; jeg har bare hørt positive ting om Easywalker jeg, eneste er at bagdelen er litt liten? Jenta vår er nesten 3 når neste kommer (i desember), og vi skal nok kjøpe bare søskenbrett. Har en trille i tillegg som vi kan bruke om det er noe veldig spesielt.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #12 Skrevet 21. juni 2008 Jeg er ingen tilhenger av nasjonalsosialismen, så nazi er jeg ikke og vil helst ikke bli kalt det heller. Det er selvfølgelig helt opp til deg hva du gjør, men jeg presser ikke datteren min til noe som helst. Hun sier fint ifra hvis hun blir sliten, og da har jeg ikke noe problem med å sette meg ned litt. Hvis vi har dårlig tid, får jeg bare løfte henne. Jeg mener barn har godt av å gå, og de fleste barn jeg kjenner på den alderen bruker lite vogn, men går stortsett selv.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #13 Skrevet 21. juni 2008 Ja der sa du det, UPRAKTISK! Og jeg klarer ikke helt å se at en på 2.5 skal kunne gå tur på flere km, men det er vel kanskje bare min toåring Regner med at vi ikke trenger vogna mer neste sommer da hun er 3, men da er det jo bare å selge den igjen.. Ja baggen er ikke så stor, men det blir som sagt kun i helgene og 1-2 dager i uken at vi vil trenge vogna så jeg regner med at det vil gå bra
MintCondition Skrevet 21. juni 2008 #14 Skrevet 21. juni 2008 Hehe, jenta mi er 2 1/2 nå (født januar 06), og hun kan nok fint gå et par km med litt pauser etc, men det er ikke alltid man har tid eller lyst til å stoppe hver 5 meter for å se på noe i veikanten, hive seg utfor fortauskanten for å hindre poden i å stupe under bilene eller bare generelt masemasemase på at de skal gå ordentlig og helst skynde seg litt også. De små har temmelig mye korter føtter enn oss, kjedelig for de å småløpe ved siden av vogna gitt.. Kjøp søskenvogn du, så kan du heller selge den igjen til sommeren No big deal!
hit og dit Skrevet 21. juni 2008 #15 Skrevet 21. juni 2008 Eg har den ikkje sjølv! men eg vurderte vogna som sportsvogn til mallo. ME bruker og vogn mest i by, og eg syntes denne vogna var for stor. Trur den funker betre som terrengvogn. Skal du bruke den til bytrasking så hadde eg satsa på ei smalare ei. SÅg og kommentar om den på barnevognguiden.no og der var akkurat bredden nevnt som negativt.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #16 Skrevet 21. juni 2008 Et par km er jo greit, men jeg tenker på lengre turer, frem og tilbake jeg gidder ikke å tusle småturer når jeg først skal gå tur hehe. ¨ Snuppa kan fint gå herfra og til Lillestrøm for eks (en tur som tar ca en halvtime) men så skal vi gå litt der nede, kanskje ta turen inn til Oslo, og så gå hjem igjen fra Lillestrøm etterpå (som KUN er oppoverbakker). Nei dæven, jeg blir helt svett bare av tanken på det jeg også kommer all masingen i tillegg, jeg er ikke så tolmodig jeg altså (desverre).. Hmm, er den så bred altså? har hørt at den er en av de smaleste hvor de sitter ved siden av hverande jeg :-S Har sett på jane og phil and teds hvor de sitter bak hverandre, men blir ikke helt fornøyd med alt de har å tilby heller hehe Skal mye til for å gjøre meg fornøyd gitt,, jeg er håpløs!
hit og dit Skrevet 21. juni 2008 #17 Skrevet 21. juni 2008 Eg har ikkje sammenlikningsgrunnalg da. Såg berre kommentaren på den sida, og siden eg berre har ein unge så har eg ikkje peiling på søskenvogner. Husker berre at EW sky var stor.
~Milly~ Skrevet 21. juni 2008 #18 Skrevet 21. juni 2008 Ærlig talt, hvorfor kan ikke folk bare svare på det som blir spurt om?! Det stor forskjell på barn, man kan ikke si at hun ikke trenger vogn fordi hun er 2,5 år?! HI kjenner da datteren sin mye bedre enn noen andre, og dersom hun mener hun trenger vogn, så trenger hun det! Herlighet =) har bare 1 barn selv, men flere bekjente har skrytt av vogna =)
cocochin med to små Skrevet 21. juni 2008 #19 Skrevet 21. juni 2008 Ufattelig irriterende for oss andre som har interesse av tråden og tror det er 17 vurderinger av easywalker duowalker, en vogn jeg gjerne skulle likt å høre mer om iallfall, men så er det bare masse kverris-innlegg fra siklerotte om at hun mener et barn hun ikke kjenner overhodet ikke bør sitte i vogn. Dessuten er det noe HELT annet å ha TO små i stedet for en, og da kan behovet for mer kontroll bli mye mer tilstedeværende enn når man bare har en å passe på. Jeg bor midt i Oslo, og om jeg må snu hodet vekk et øyeblikk og skifte på babyen eller noe lignende så er det mitt verste mareritt at storebror skulle løpe av gårde eller enda verre bli snappet med av noen tullinger midt i den verste folketrengselen. Det har ingenting med 2,5-åringens vilje eller evne til å gå å gjøre, men med sikkerhet å gjøre. Så får 2,5 åringen bare gå når man er i et passende miljø for det.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 21. juni 2008 #20 Skrevet 21. juni 2008 jeg har hatt den vogna, akkurat solgt den. Den er utroooolig god å trille, nett og hendig selvom den er stor. Men jeg ble SÅ lei av glidelåser for å få ryggene opp og ned.... DET er ikke praktisk!!! men ellers veldig fornøyd!!
nettie med 4 små Skrevet 21. juni 2008 #21 Skrevet 21. juni 2008 Den går inn vanlige dører, er 75 eller 76 cm bred...
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #22 Skrevet 21. juni 2008 Takk for gode svar Ja mulan, det er noe av det som gjør meg skeptisk.. Men likevel så har de andre vognene jeg har sett på større ulemper, det med glidlåsene er liksom en filleting i forhold til tung vekt for eks. Men du har jo prøvd mange tvillingvogner, hvem har du vært mest fornøyd med? og hvor gammel er jenta de nå foresten? Hadde hun god plass i DW vogna?
*Kleopatra Skrevet 21. juni 2008 #23 Skrevet 21. juni 2008 Kupper tråden din bittelitt jeg, hvis det er greit... Bare lurte på om du har bestilt noe fra den shabbyfabrics-siden noen gang? Så du la ut en link dit tidligere, var mye fint!
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #24 Skrevet 21. juni 2008 Det er greit vet du nei har ikke bestilt noe derfra (enda), men går å venter på å få vite kjønn på babyen for da skal jeg bestille stoff til å lage sprinkelbeskytter osv.. Tror jeg fikk tips om siden inne på nybaktmamma, eller så var det en eller annen interiørside
bellabebis Skrevet 21. juni 2008 #25 Skrevet 21. juni 2008 Vi har vognen og er kjempefornøyd!! Nå har jeg ikke hatt mange vogner å sammenligne med, men jeg har bare godord om denne! Det med glidelåsene synes jeg også var litt upraktisk i starten, helt til jeg skjønte hvordan jeg kom lettest mulig til, nå går det som en lek! Nå har jeg litt mindre aldersforskjell, eldste her er bare 16 mnd enda, så jeg vet jo ikke hvordan det er med 2,5 åring, men jeg ser nok også for meg at vi fremdeles bruker vogn på den alderen ja Forøvrig kan jeg jo si at jeg nylig har oppdaget babybæring, og jeg kan på det varmeste anbefale f.eks sjal som et supplement til vogn når du får 2, utrolig praktisk når begge 2 krever litt oppmerksomhet samtidig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå