Gjest Skrevet 20. juni 2008 #26 Skrevet 20. juni 2008 Jeg syntes 1MA var vanskelig nok i seg selv og det er ti år siden nå. Så fant jeg ut at jeg ville bli biolog (zoolog) og da måtte jeg ta 2MX. Jeg var i alle timene (privatgymnas), tok ekstratimer utenom, gjorde lekser, men på eksamen stokket det seg helt. Vi fikk vanskelige oppgaver, møtte geniet i klassen i pausen og selv han var ganske fortvilet. Oppmuntrende! :/ Fikk du svaret på privatistweb eller i postkassen? Jeg vil vite, men ikke vite... bedre å leve i håpet om en sympatitoer enn å vite at jeg strøk... for da kan jeg ikke begynne på biologi til høsten=( Hva var det du har søkt videre på?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2008 #27 Skrevet 20. juni 2008 en kamerat av meg opplevde det samme i fjord. han hadde gamle læreplan, som du helt sikkert har nå. siden du ikke fikk med hjelpemiddler. neste år får du ta med alt. han gikk fra stryk til 5. du har helt sikkert dyskalkuli, har du blitt testet for dette? jeg vet hvordan det er. jeg har slitet masse med engelsk, og greide, med hjelpetimer og ta det i år. fikk 2 på skriftlig (sååå stolt) og 4 muntlig. du kommer til og greie det! det vet jeg! og bare og spørre om du lurer på noe! jeg har hatt det i år og har lett for matte.
tonebf Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #28 Skrevet 20. juni 2008 lærte meg 2 regler jeg, og brukte de... de var riktig men alikevel stryk.... usj stakkars meg!!!! kansje du kan lære meg siden du er så flink? så kan ikke bare ha en riktig.... du som er så flink i matte må da vel skjønne deT?
Vrimle Skrevet 20. juni 2008 #29 Skrevet 20. juni 2008 Tror du får ei ordning på at du kan komme inn på det du har søkt på og ta matteeksamen opp igjen til høsten. Det må du skjekke etter om. Jeg har søkt barnevern og sosionom i Lillehammer, og førskolelærer i Hamar:)
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #30 Skrevet 20. juni 2008 Hehe, ja, du av alle som er så utrolig flink i matte vet at å kunne bare EN formel, hjelper egentlig ikke så mye;-) Bør ikke du stikke på jobb nå? Klokka er snart åtte og på tide for byens løse fugler og gå ut og skaffe seg sykdommer og penger=) Eller er du så utbrukt nå at ingen vil betale for deg lenger? :-)
tonebf Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #31 Skrevet 20. juni 2008 jeg fikk det på nette, usj fikk kjærsten min til og gå inn og sjekke for meg hehe... turte ikke selv ikke morro det der.... nei vi må fortsatt gå etter den eksamensformen vi har nå... vi går ikke under kunnskapsløfte så alle de gangene man må ta opp blir det etter den gamle reformen dritt hatt matte i år jeg også.... + støttetimer og alikevel sitter det ikke.... fader! alle andre fag har gått så bra liksom, men matte... neida
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #33 Skrevet 20. juni 2008 Ellie, du går vel under kunnskapsløftet 2005? Vi gamlinger er under reform '94 skjønner du, litt andre regler og sånn da;-) Ikke så pent sagt av deg, hvertfall=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2008 #34 Skrevet 20. juni 2008 du kan jo trøste deg med at i den nye reformen så er det mer matte. så sånnsett er det kanskje like greit. du greier det neste gang! og ring ppt og be om og bli utredet for dyskalkuli. selv om det ikke hjelper så mye så hjelper det deg og vite hvorfor du ikke får det til og hvor du sliter. det har hjulpet meg mye!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #35 Skrevet 20. juni 2008 Ikke kommet noe hos meg enda... vel, likså greit, jeg skal i bryllup i morgen og trenger ikke være deppa for matten da, hehe;-) Hva gjør du til høsten? Tar matten på nytt igjen?
The most famous Ludder Skrevet 20. juni 2008 #36 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har permisjon ;-) + at jeg har en mann :-) Men det å bare kunne en regel har aldri vært et tema for meg, hvorfor bare kunne en når jeg er smart nok til å kunne alle?
tonebf Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #38 Skrevet 20. juni 2008 skal begynne og jobbe på lindorff også skal jeg ta opp igjen matte til høsten så søke meg inn på høyskole igjen
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2008 #39 Skrevet 20. juni 2008 ja gjør det! for sånn som jeg, jeg sliter med og lese, det har jeg altid vist, nå vet jeg også hva jeg må fokusere på for og klare og få med meg alt som jeg skal lese. og hvorfor jeg aldri klarte og lære noe før. små grep hjelper mye!
mamman til to gutter Skrevet 20. juni 2008 #40 Skrevet 20. juni 2008 Aldri gøy å stryke:-( Har ikke hatt problemer med matte selv, men med andre fag... I matte (og de andre fagene det er mulig i) er mitt beste tips å regne gamle eksamensoppgaver med løsningsforslag (tror man kunne få kjøpt hefter med eksamner fra de siste 5årene eller noe når jeg gikk på videregående). Oppgavene i bøkene er ofte vinklet på en annen måte selvom man skal bruke samme metodene og når det er løsningsforslag, kan man se fra punkt til punkt hvordan oppgaven er løst og så kan man lettere klare det selv neste gang man får tilsvarende oppgave. Så har det alltid litt med flaks å gjøre. Har vært med på å få 3 på siste prøve før eksamen etter å ha sittet hele helgen og lest og gjort oppgaver (var ikke i matte), for så å få 5 på eksamen et par uker senere. Hadde lest enda mer, men fikk på den første prøven alt jeg aldri hadde skjønt (+ noe annet som reddet 3eren) og alt jeg kunne godt på selve eksamen. Lykke til neste gang1
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #41 Skrevet 20. juni 2008 Mulig du er smart i matte, men sosialt sett er du rimelig dum=) Du er faktisk så ekkel at jeg gidder ikke bruke mer tid på deg. Kos deg i permisjonen* din, ditt ludder! ;-) * tvunget vekk fra gata grunnet smittefare
cherry coke Skrevet 20. juni 2008 #42 Skrevet 20. juni 2008 Hva er poenget med 5'ere og 6'ere bår man ikke eier folkeskikk og sosiale antenner?? Føler med def tone! Jeg slet skikkelig med matte selv, Fikk eldstebroren min til å sitte med meg 4 kvelder i uka over en lang periode og det hjalp. Fikk forklart formler ol. på en litt enklere måte enn lærerene ofte gjør! Du får prøve igjen! Ønsker deg lykke til=)
The most famous Ludder Skrevet 20. juni 2008 #43 Skrevet 20. juni 2008 Du er bare bitter og misunnelig du ;-) Det er lett å gjennomskue!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #44 Skrevet 20. juni 2008 Æsj, så kjedelig. Jeg sto akkurat.....du får prøve igjen til jul. Få noen du kjenner som er flink til å hjelpe deg å drille inn sånn at du i hvertfall står.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #45 Skrevet 20. juni 2008 Jeg strøyk også på matte eksamen. men slapp å ta den om igjen Så jeg har studiekompetanse. Det er fordi jeg gikk tilsammen 5 år på videregående, så da fikk jeg automatisk studiekompetasne da jeg ble 23, kjempegreit
winneboo Skrevet 20. juni 2008 #46 Skrevet 20. juni 2008 Du må ha minst 20 % av eksamen riktig for å få en 2`er. Jeg strøyk to ganger på matteeksamen, men stod på tredje forsøk. Syns matte er vanskelig selv jeg, har aldri vært flink i det. Håper du står neste gang. Jeg står selv bom fast fordi jeg strøyk på fransk skriftelig, så kommer ikke inn på høyskole pga den fransken. Surt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå