Gå til innhold

fader.... jeg strøyk på matteeksamen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

da var jeg enda ikke ferdig med vgs... usj ville så virkelig stå!

jeg har problemer med matte, får det bare ikke til :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender en trøsteklem, matte er noe herk..

Skrevet

KJipt, jeg har vært der selv en gang...

Ble til at jeg ventet til jeg kunne søke høyskolen på realkompetanse for jeg fikser heller ikke matte.

Men prøv igjen, du klarer det nok til slutt!!!

Skrevet

Uff, så kjipt. Skjønner hva du snakker om, sto ikke før på 3. forsøket selv. Vet ikke hva som skjedde helt, jeg bare tok meg selv i nakken og regna litt nesten hver dag i de 3 siste månedene før eksamen, og gikk opp 3 karakterer! (Fra 0 til 3 - jeg er møkkstolt)

Har alltid trodd jeg var helt håpløs når det gjaldt matte, men på lærerhøgskolen overrasket jeg meg selv ved å være blant de 10 beste i klassen - foreldrene mine trodde ikke på meg, ha ha:-)

De aller fleste klarer å skjønne matte hvis de bare får det tillært på en forståelig måte - er det ingen du kan ta støttetimer hos?

Skrevet

Er ikke det mulig å ha med alle slags hjelpemidler for tiden???

Skrevet

slipper jeg og stå i matte vis jeg søker realkompetanse????

kommer til og prøve og ta det opp men tror det er dømt til og ikke gå desverre :(

føler meg helt blank!

Skrevet

Så utrolig leit da! Men du må prøve igjen, du får sikkert et forsøk til til høsten:)

Jeg hadde selv matteeksamen skriftlig her for noen uker siden. Er det noen side jeg kan gå innpå for å skjekke karakter? Eller fikk du brev i posten i dag kanskje? Er redd jeg ikke besto jeg også skjønner du. Matte er det desidert verste faget! Særlig når det kommer til likninger..

Skrevet

Lov med alle hjelpemidler unntatt nett og mobil osv.. Kan til og med ha med lærerboka, så jeg fatter egentlig ikke hvordan det er mulig å stryke?:S

Skrevet

har hatt støttetimer faktisk, 10 timer med en fantastisk god lærer... men neida! ja alle gode ting er 3, håpe jeg står på 3 forsøket også da ;) eller helst 2 forsøk hihi....

jo man kan ha med kalkulator og regelbok...

Skrevet

Fatter ikke jeg heller, skikkelig bra gjort, hehe...

Fikk A på universitetet i matte jeg, og kunne fint klart meg uten hjelpemidler også :-)

Skrevet

nei nei det stemmer ikke.... kan da ikke ha med læreboka, hadde denne eksamen for en mnd siden! kun kalkulator og regelbok! fatter egentlig ikke hvordan det er mulg og stryke.... er kanseje noe med det og kunne lære seg og skjønne og bruke de formlene som står overalt....

Skrevet

Uff=( Jeg føler med deg. Jeg tror jeg også strøk i matte (2MX). Har ikke fått karakter enda. Men eksamen gikk veeeeeldig dårlig.

Tok du matten som privatist? Tror du kan slippe unna den hvis du søker realkompetanse. Skulle gjerne gjort det selv, men faget jeg har søkt krever dessverre 2MX=(

Skrevet

Når man ikke klarer å kopiere et stykke fra lærerboken engang, så er det ikke mye håp...

Skrevet

du var jo veldig koselig da.... godt at du er flink i matte da :D

godt jeg er flink i mye annet da....

Skrevet

Så idiotisk å skirve noe sånt til ei som sliter med matte. Det er faktisk folk som har problemer når det kommer til regning og tall. HI er helt sikkert bedre enn dere i noe også! Vi er sterke på forskjellige felt;)

Skrevet

De reglene kunne elevene utenat før i tiden, en regelbok er jo luksus!

Skrevet

Klart det er mulig å stryke. Greit du kan ha med kalkulator og formelhefte, men for å få riktig svar må du også forstå hvordan du skal regne ut svaret. Nytter ikke med formler hvis du ikke forstår hvordan formelen fungerer. Har selv vært der, strøyk i matte når jeg var russ. Men det var heldigvis et valgfag, så jeg tok engelsk muntlig til jul igjen og sto.

Skrevet

Ditt ludder, ikke spark på noen som ligger nede da!

"Jeg fikk A på universitetet i matte" bla bla bla... hold deg for god til selvskryt når noen er lei seg!

Det er forskjell på å være tøff i trynet og på rett og slett å være ekkel.

Skrevet

tusen takk for den *studenten* :D

godt du tar litt tilbake, ikke så koselig og få sånne kommentarer slengt til seg :(

ikke akuratt det man trenger og høre når man heller vil høre noe positivt :)

hva studere du da?

Skrevet

likte ikke helt hun frekke der... har det kommet en ny sånn frekk dame hit som bare skal lage kvalme????

Skrevet

usj får virkelig håpe at du står, kan ikke tenke meg hvordan 2mx er.... mye vanskeligere enn den matten jeg har mått ta nå :(

tok privatist eksamen ja :(

hva har du søkt videre?

Skrevet

Jeg har tatt allmennfaglig påbyging i år, så har jeg tenkt å søke på barnevernsped. nå til høsten. Derfor håper jeg at jeg står på matteeksamen..blir spennende å se.

Skrevet

Beklager, tonebf :-) Mente det ikke slik, jeg missforstod reglene ved eksamen! En matteeksamen er ikke verdens undergang, og du er helt sikkert bedre enn mange av oss andre i mye annet :-) Lykke til videre!

Skrevet

har også søkt det.... men nå går jo det i vasken :(

søkt sykepleien også!

hvor har du søkt henn?

Skrevet

Ja, stakkars da. Men jeg må få synes det er litt merkelig at det ikke er mulig å lære seg EN av reglene i løpet av et halvt år...? Hvis man kan EN så stryker man ihvertfall ikke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...