Gå til innhold

Navn på nummre 7!!! Hehe... :-)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, her blir det fullt hus ;-)

 

Vi venter altså en liten en, som vi ikke vet kjønnet på.

Fra før av har vi seks herlige unger.

Barna våre heter Luna Otilie, Jenny Isolde, Alvin Matheus, Telma Octavie, Caspian Luca og Lyra Hermine :-)

 

Hehe, er ikke alle som liker navnene, og jeg kan skjønne at for noen virker de overdådig og fjollete. Men saken er den at alle sammen er oppkalt etter en historisk eller litterær person som meg eller min mann har et spesielt forhold til. Men på de to siste er det ungene som har bestemt. Caspian fra "Narnia", Lyra fra "Det gyldne kompasset" og Hermine fra "Harry Potter" :-)

 

Mange synes sikkert det er litt rart, men navnene blir da mer spesielle og personlige tenker vi. Men nå har barna "bestemt" av hvis den lille blir en jente skal hun hete Pippi... Hehe, er veldig usikker. Synes det er et fint navn og sånn, men kommer hun til å bli mobbet? Det blir i så fall kombinasjon med Ophelia... Hehe, Pippi Ophelia... Jeg er litt på gli... Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke kalt en unge Pippi var jeg deg. Men hun har jo mange navn, kanskje en av de andre kan brukes. EVT Pippilotta... Men jeg syns ikke det klinger heller.

Skrevet

Å så kule navn. Men bruker de dobbeltnavnene i kvardagen?

Pippi Ophelia var jo ganske stilig og passa til søskenenes navn. Men det var det med den figuren da. Men på den andre sida, er det mange gutar som heiter Emil, ingen stusser på det.

 

Kva skal barnet heite om det blir gut da? *nyskjerrig*

 

Grautlerer med nr 7. Er litt missunnelig kjenner eg hehe.

Sjølv venter eg nr 4.

Skrevet

Takker for svar :-)

 

Anikka og Lotta er ikke helt det samme, de er ifølge mine små ikke like "kule". Men absolutt fine navn. Hehe, Pippilotta ja...

 

Som regel bruker de dobbelnavnene ja, men det varierer litt ;-)

Hehe, ja Emil er jo helt akseptert. Hm... Må diskutere det litt med barna. Den ene jenta mi vil ha Aurora(Fra Anne-Cat V. bøkene), men Aurora Ophelia blir litt for bløtekake synes jeg da ;-)

 

Hvis det blir en gutt ville jeg egentlig ha Darcy(Hehe...), men det gikk ikke resten av gjengen med på. Så der er vi også i tenkeboksen!!

 

Hehe, takk :D Gøy med mange små da !

 

 

Skrevet

Pippi har jo mange navn da.

Pippilotta er jo berre eit av dei.

Kva med rullegardin? hehe

Rullegardin Ophelia ;)

 

Synst de skal gå for Pippi Ophelia eg.

 

Skrevet

Haha... Den var orginal gitt. Vær så snill, å gi dere med dette tullet.

Var bare tidigi begynnelsen, men dette blir for dumt! Vi er da alle voksne mennesker? ;-)

Skrevet

Så du kjenner til henne? Du som er så ny?

Skrevet

Ja, leste mange gamle tråder i morres da jeg meldte meg inn. Vet ikke om det er det dere mener, men leste den frierhistorien da...

Skrevet

hehe.. Jeg tenkte Ella Bella var et passende navn jeg også.. ;)

Skrevet

ja, nå ble jeg virkelig overbevisst!

Skrevet

Mhm, nå har jeg lagt ut bilder på profilen min. Sånn, da burde det være gjort...

Skrevet

oj dere blir en god gjeng ja :) Sikkert veldig kjekt å ha mange søsken

 

Hadde ikke ville kalt jenta Pippi.

 

Anniken da?

Skrevet

Hehe, jepp her er det et herlig kaos :-)

 

Anniken er veldig fint, men jeg er desverre den eneste i familien som liker det . Ellers liker vi Marikken eller Madikken/Madicken ;-)

Skrevet

Hadde nok spurt den franske doktoren hva han syntes... Eller hva med ella rosa? eller lisa bella?

Skrevet

Haha....

Var det ikke nok at jeg la ut bilder?

Dessuten fransk doktor? Hæ?

 

 

Skrevet

Ja du såg virkelig ut som ha fødd 6 unger og nærmest høygravid med nr 7 i en alder av knapt 28 år..

mente selvfølgelig en utro fransk doktor..

Skrevet

Jaha...

Jeg velger å ta det som et kompliment på at jeg holder meg godt :D

Skrevet

ikke mange som klarer å få til så tette barn som deg! 11mnd mellom. det må jeg si....

Skrevet

Dette innlegget klarer ikke jeg å ta seriøst.Syns både navn valg, barnas tetthet i alder og mors alder virker litt usannsynlig. Vedkommende ble jo medlem i dag, og skal ha barn i august?

Skrevet

Javel, men det er altså sant.

Mhm, meldte meg inn i dag fordi jeg nå er sykmeldt og får mer tid foran dataen. Er ikke alltid så lett å være online 24/7 når en har seks barn... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...