Gå til innhold

Jeg har fått time til psykolog..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg skal ringe fastlegen min på mandag. Eller imorgen kanskje, det er jo ikke helg enda, hehe.

Syns det var dyrt ja....men jeg følte jeg fikk så god kjemi med henne bare ved en kort telefonsamtale.

Hvorfor er psyk.syk. gratis? Hva er "forskjellen"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint at du har fått deg psykolog, men jeg synes også 500 kroner timen for 45 minutter som er en time var innmari kostbart, i alle fall om du trenger endel timer.

De færreste trenger ikke bare 5 timer Monajenten!

Du kan jo forsøke og få disse timene dekt, f.eks nav kan kanskje hjelpe deg med dette ettersom du har 2 små barn og ta deg av, jeg er ikke sikker på støtteordningene, men det er jo mulig og forhøre seg!

De fleste psykologer har mulighet til og gå via nav systemet for og kunne ta en lav egenandel så jeg synes det er merkelig at hun ikke har denne avtalen om hun er så dyktig.

En psykolog vil uansett tjene mer på og få en avtale med nav enn og ta normal pris og i tillegg vil jo flere kunne bruke henne som psykolog.

Psyk.sykepleier er gratis og det er ikke så innmari forskjell på dette som en psykolog, men sistnevnte har jo da 6 års profesjonsutdanning i psykologi,

Lykke til Monajenten, håper du får utbytte av dette.

Skrevet

Hei du....vil du ha et råd fra ei som har gått til psykolog i flere år, ikke blakk deg på det, for det er det ikke verdt. En ting å gå til en psykolog der du betaler kun egenandel og etterhvert får frikort... Å "blakke" seg på slik behandling legger kun stein til byrden.

Heller få henvisning og vent litt, hvis det er helt prekært for deg å snakke med noen så har de akutt timer også. Eller så kan du få henvisning til en psykiatrisk sykepleier i første omgang i påvente av time hos psykolog. Disse har også stor kunnskap om psykologi, de er spesialutdanna innen dette feltet og kan hjelpe deg kansje like godt. Den som har hjulpet meg best er faktisk en slik sykepleier. :-)

Skrevet

Jeg tror du må finne ut av det selv. Noen har hatt best utbytte av psykolog, andre av sykepleiere. Selv hadde jeg prøvd et par timer for å se. 500 kr er mye, men det er bare du som kan finne ut om det er noe for deg, det kan ingen andre si noe om. :) Er hun privatpraktiserende siden hun ikke er under noen frikortordning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...