Gå til innhold

Foreldre/svigerforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få litt av foreldre/svigers til den lille? Ingen av delene har tilbudt seg å kjøpe noenting eller spurt hva vi trenger, så jeg tror neppe vi får hjelp fra den kanten...Hvordan fungerer det? Gidder ikke TVINGE de til å kjøpe noe til oss, så om de ikke snart spør, får jeg svi av resten av sparepengene :)

Fikk dere noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, foreldrene mine har kjøpt fin vogn, stellebord og seng til den lille. Samt endel tøy. Så her gleder vi oss alle. Men jeg ville ikke ha spurt om noe. Vil de ikke gi så er det noe jeg bare ville tatt til etterettning.

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Den ene sida spør hva som trengs, den andre sida kjøper det den har lyst på uavhengig av om vi har det allerede, om den finner noe den synes er langt finere...

Skrevet

Både svigers og mamma er eksperter på å skjemme bort snuppa vår, har vært det siden hun lå i magen :)

Vi synes det er kjempe koselig, men forventer det ikke.

Vi fikk bilsete av mamma, vogn av mine besteforeldre + at svigers har kjøpt både stellebord, seng, spisestol osv som står hos dem :)

Skrevet

Kjekt om man får, men ikke noe man planlegger utfra. Selv fikk jeg vogn til nummer 1, men ingen store ting til nummer 2.

Skrevet

Vi fikk utrolig mye fint av begge familiene. Alt vi kjøpte selv var bilsete og en body.. Skjønte aldri hvorfor folk sa det var dyrt å få en baby i hus? ;)

Skrevet

Av mine foreldre så fikk vi vogn (brukt) og av dem og min bestemor så fikk vi stellekomode. Av mine svigerforeldre så fikk vi ingen ting, dem har bare sett jente vår et par ganger og hun er 2 år!

Skrevet

Jeg også har lurt litt på det. For jeg leser stadig vekk her inne at noen har fått vogn og alt mulig ting av foreldre og svigers..

Jeg tror ikke vi får noe. Ingen som har tilbudt seg i allefall. Hadde jo egentlig vært litt bedre om de kunne bruke litt penger nå i begynnelsen og kjøpe en ting vi virkelig trenger enn å bruke masse penger spredt utover å kjøpe barneklær..

Men vi har de pengene vi trenger til å kjøpe ting og tang:)

Skrevet

Det mest vanlige er vel å kjøpe selv og hvis man får noe så er det et pluss;)

Skrevet

Mora mi har kjøpt vogn, vi har ikke fått noe av svigers (har 4 av dem) ennå og kommer ikke til å nevne det - det får være helt opp til dem. Jeg forventer ikke noe i utgangspunktet, alle store gaver er ren bonus. Henger kanskje sammen med at jeg er over 30 og syns det er litt flaut å motta penger av mamma. Men - hun insisterte da hun hadde gjort det samme da søstra mi fikk barn, så da er det greit :-)

Skrevet

Nå er ikke jenten vår kommet enda, men det jeg vet vi får er endel hjemmestrikket tøy og babytepper. Både mamma og svigermor er nemlig veldig flink å strikke:-)

Ellers kan det jo være vi får andre småting også, men de store tingene har vi ordnet selv. (Får låne ganske masse av andre)

Skrevet

Vi heller får ingenting av sånne store ting. I alle fall ikke som jeg vet. Har reservebestemor som strikker og hekler og det setter jeg kjempestor pris på. Jeg forventer heller ikke å få noen av de store tingene. Det skulle da bare mangle om vi ikke skulle klare å kjøpe sånt selv. Men får vi noe, er det kjempepluss! :)

Skrevet

vi fikk bare små ting av mamma og pappa vi. noen kle sett og strikket tøy og en bamse med fosterlyd. av svigers fikk vi en joggedress. svigers bryr seg midt i a**s om snuppa vår. jeg regner ikke med å få noen ting fra noen. synes det er hyggeligere om de kommer på besøk eller tilbyr seg litt barnepass for avlastning, men neida.. ingen ting! så, vi ar ingen besteforeldre til snuppa vår vi. ingen som ringer og hører hvordan det står til en gang. !

Skrevet

vi fikk vogn og bilstol av mine foreldre.fikk vel en vippestol av svigermor.ellers får jeg klær til barna hele tiden av mine foreldre,blir nesten litt mye,men kommer godt med akkurat nå da:)

Skrevet

Spørs på forholdet deres og økonomi tenker jeg.

Jeg spurte rett ut om de kunne tenke seg å kjøpe et nøstebarn soveskinn, og det gjorde de med glede. Tror de rett og slett var litt usikre.

Du kan jo spørre helt saklig om de har lyst til å bidra med noe dere trenger, så de ikke kommer med x antall ubrukelige ting.

Skrevet

Vi forventet ingenting da jeg ble gravid,men mamma kjøpte bilstol,seng og stellebord.Svigers kjøpte ny vogn, vippestol ,høystol,lammeskinn,voksipose.Vi fikk i grunnen alt det store og dyre av dem,vi var utrolig heldige.Men var første barnebarn for begge så det kan ha noe å si.Uansett så satte vi utrolig pris på alt vi har fått.

Skrevet

Bare mine foreldre tilstede her da,men jeg fikk helt ny vogn,vugge,bilstol og voksipose..+klær og småting:)

Skrevet

Svigermora mi sa at hun vil gi oss penger, og foreldrene mine vil gjerne kjøpe en vogn til oss. Vi forventet ingenting av dem, og for å være ærlig så skulle jeg egentlig ønske at vi ikke ville få noe av svigermor siden hun alltid krever så mye tilbake når hun gir oss noe.

Skrevet

Jeg ble litt overrasket, for svigerforeldrene mine kom og sa de ville kjøpe vogna til oss. De mer insisterte faktisk. Har heller ikke noen oppfatning om at det er vanlig å få noe særlig.

Skrevet

Nei, vi har ikke fått noe fra verken svigers/foreldre.

ikke til noen av barna, men vi har heller ikke forventet det,

våre barn, vårt ansvar.

Skrevet

ikke fått noe spesielt til mine to....

ikke tilbydd seg heller....

Skrevet

Vi fikk vogn av svigerfar, seng av mine foreldre og dyner av svigermor. Mamma har også strikket. Jeg forventer ingenting men det er jo veldig hyggelig at de vil bidra. Men det viktigste er at de bryr seg om barnebarna sine.

Skrevet

Jeg syns det er ganske sjokkerende at voksne mennesker (det er dere vel..?) som er på vei til å bli foreldre, med alt det innebærer av ansvar, planlegger i forhold til gaver som er frivillig for både foreldre og svigerforeldre å gi. Det er deres ansvar å sørge for utstyr til deres egen unge. Ikke svigers og foreldre. Alt som i så fall blir gitt burde man sette pris på og i hvert fall ikke forvente.

Selv ville jeg opplevd det som ubehaglig innblanding om noen av besteforeldrene skulle kommet trekkende med seng, stellebord, vogn osv. Dette var ting som vi ønsket å kjøpe selv.

Klær og tepper som ble gitt bort som gaver satte vi stor pris på.

Skrevet

Vi hadde hatt tre vogner hvis vi skulle tatt i mot alle tilbudene vi fikk... Alle besteforeldrene tilbø seg å betale vogn for oss (som vi selvfølgelig skulle få lov til å plukke ut selv) og vi passet på å understreke for alle at de ikke trengte det fordi vi ikke ville hatt noe problem med å betale det selv, men de ønsket å hjelpe oss likevel. Mamma og pappa betalte vogna (siden de spurte først) og så spleiset vi med svigermor og svigerfar på resten av de store tingene.

Selvom alle hjalp oss, så hadde jeg ikke forventet at de skulle gjøre det.

Skrevet

Det virker ikke som om så mange her tar det for gitt eller planlegger utifra at de får hjelp til utstyr. Men det er vel hyggelig for besteforeldre å få lov til å gi utstyr, og selv om vi er voksne og kan kjøpe alt selv betyr ikke det at vi ikke setter pris på gaver (som vi ikke tar som noen selvfølge) Både vognen og sengen vi fikk plukket vi ut selv, det var ikke noe de kom trekkende med. Da hadde jeg hatt større problemer med å ta imot da dette er ting jeg vil være med på å bestemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...