Gå til innhold

Snakker dere noengang om Gud med ungene deres? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri lest Høysangen,du? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva for noe?

Skrevet

Mener du at jeg skal gå inn på den linken for å lese høysangen? Hehe ;-)

Skrevet

Babyhull ja,det var et kurant navn;) hihi. Jeg snakket litt om eggene inni magen som ble til babyer og håpet det holdt,men så ville hun vite hvorfor noen egg ble babyer... hmm... jo det var vel noe med en sædcelle...oj, se, en fugl!!

:-D Ja ja. Blir vel flinkere etter hvert, håper jeg

Skrevet

Mener ingenting jeg, du spør - jeg gir deg en informasjonskilde. Hvorvidt du har lyst til å lære mer eller ikke gir jeg egentlig langt faen i.

Skrevet

Det er bra, da slipper jeg å skuffe deg ;-)

Skrevet

Tror du leste hele linken,jeg ;o)

Skrevet

Du tror mye rart du ;-)

Skrevet

...iallefall kommer du til å tyvlese før du legger deg ;o)

Skrevet

Søtt ;-)

Skrevet

Natta =o)

Skal logge av nå.

Skrevet

Natta :-) Husk nattbønnen nå da :-)

Skrevet

Takk for påminnelsen.

Skal be for deg også i kveld ;o)

Hvis det kiler under venstre foten i natt,vet du det er meg som tenker på deg!

Skrevet

Eller en hoppe-edderkopp, *grøss*

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Signerer oktaviastar. Har akkurat opplevd at det må understrekes en del mer enn antatt nødvendig, da man har en dominant liten prediker i bhg som påstår at Gud er både her og der.

Skrevet

Dette er mere en undring en noe annet..

Er det ikke godt for barn å tro på Gud. En som er god og vil familiens beste. En som man kommer til etter å være død. En som at hvis man lever etter hans regler får et godt liv på jorda og et ennå bedre i himmelen. Realitetene slår fortnok og hardt nok spør du meg. Ja til Gud i barnesinn.

Skrevet

Er ikke godt for noen å leve på en løgn. Det finnes regler for de som ikke tror på gud også, og det er godt for barnet å vite at uansett hva h*n velger å tro, så vil h*n få et godt liv på jorden :-)

Skrevet

Og la oss si at Gud er oppspinn (noe jeg tror fullt og fast Gud ikke er.) Tenker jeg likevel at Gud er god å ha for stor og for liten i medgang og motgang. Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du lykken fra ham med det samme, hilsen Ibsen.....

Skrevet

Selvfølgelig snakket jeg om at vi takket gud for maten, altså en bordbønn.

Skrevet

Vi er ikke religiøse, men hender hun hun spør om Gud og Jesus fordi hun har hørt om dem. Da snakker vi litt om det, uten å være nedlatende mot de som er troende. Det handler litt om at man skal ha respekt for andre menneskers tro, så lenge de ikke prakker det på en, eller bruker det i onde hensikter. Da har man lov til å si fra. Ellers skal man ikke bry seg så fryktelig mye. :) Jeg vil gjerne ha respekt for at jeg ikke tror, og da må jeg jo respektere de som tror tilbake.

Skrevet

Jeg forteller om Gud, hvorfor vi feirer jul og påske ol. Jeg sier at det er noen som tror andre ting og at det er vanskelig å være helt sikker, men at jeg tror deter sån.

Jenta på 3 spørr mye om gud og døden for tiden, så da faller det ganske natulig å fortelle.

Skrevet

Nå har ikke jeg noen fødte barn enda, så jeg har ikke noen erfaring i å snakke med egne barn om noe som helst. Men jeg har en nevø på 8 år som spør og graver om alt mulig. En del av slekta mi tror på kristendommen, en annen del tror ikke. Jeg tilhører den delen som ikke tror. Når nevøen min spør meg om Gud og alt det der forklarer jeg han at jeg ikke tror på Gud. Videre sier jeg at han kan snakke med bestefaren sin om Gud i stede, for bestefar har nok bedre svar på de spørsmålene enn det jeg har. Og det godtar nevøen min uten problemer.

Når det gjelder egne barn vil jeg gjøre alt jeg kan for å kunne svare dem så ærlig som mulig. Det gjelder alle typer spørsmål - det være seg om Gud eller sex. Heldigvis har jeg fått noen sexspørsmål av nevøen min, så jeg der har jeg litt erfaring =P

Jeg mener det er viktig å kunne svare barna sine ærlig på det de spør om, for før eller siden kommer de til å få høre sannheten uansett. Og da mener jeg at den bør/skal de få kunne høre fra foreldrene sine.

Skrevet

Her i huset feirer vi bl.a jul og påske.

Skjønner at det må være en del som ikke gjør det her inne;)

Men da forteller jeg ungene om hvorfor vi gjør det.De har hver sin barnebibel som forklarer det meste til en hver høytid på en enkel og grei måte:)

Vi ber aftenbønn og svarer på spørsmål vedrørende tro,så godt vi kan.

Oldeforeldrene er døde og det gir de trygghet å tenke på at når man dør så er de i himmelen sammen med alle de de har vært så glad i:)

Barn blir ofte redd for det ukjente og da synes jeg ikke det er feil å berolige dem med en historie.

Når de blir gamle nok får de også lære om andre religioner og div andre teorier,så ser ingen grunn til at det skal være så feil at jeg da forteller de om de troen jeg er oppvokst med og kjenner.

Når de er store nok så velger de selv hva de tror på,og uansett hva de velger så håper jeg de velger å være lykkelige:)

Det er det som er viktig når alt kommer til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...