Gå til innhold

HVA SKAL JEG GJØRE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hadde hentet gutten min på 3 år (snart 4) i barnehagen i dag fortalte han meg at en av de voksne hadde slått han på ryggen og klypet han i armen. Jeg spurte om hun hadde gjort det på tull, men da sa han nei mamma det gjorde kjempevondt..Jeg kjenner han og han ville aldri sagt noe sånnt på tull..eller funnet opp dette.

Er helt skjelven her nå jeg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel & soggy bottom baby
Skrevet

Ta ham med til legen, og ikke snakk med ham om det. Hvis det er snakk om noe form for mishandling (som det forhåpentligvis ikke er) bør profesjonelle snakke med ham om det. De vet hvordan de skal snakke med så små barn uten å legge ord i munnen på dem - for det er det visst utrolig lett å gjøre...

Ville tatt saken alvorlig, men ikke beskyldt barnehagen for noe før du har undersøkt nærmere. Har han noen merker?

Skrevet

Ikke i dag, men han hadde det i går..som jeg lurte fælt på hva det var...Men jeg nevnte ingenting til mini

Skrevet

uff hørtes ikke bra ut, men får håpe det ikke er noe "alvorlig" da. Ville fulgt rådet til Rebel jeg, tror jeg. Må få høre hva dere finner ut...

Skrevet

Signerer Rebel her...

Man skal ikke være overhysterisk, men akkurat sånne ting ville jeg ha sjekket opp. Barnehagepersonell skal altså IKKE klype...

Skrevet

Ringe en barnelege da eller? Fastlegen min er helt lost

Skrevet

Kanskje ringt å snakka med legevakta, og hørt hva de sa? Må vel ha henvisning fra fastlege for å komme til barnelege, så det kan jo ta tid... Men tror legevakta har "snarveiene" :)

Skrevet

jA kan jo godt ringe legevakten..

Skrevet

Jeg ville spurt om det kunne være noen naturlig forklaring på dette før jeg gjorde noe med det. Det kan ha vært noe så enkelt som at han hadde en veps eller mygg bak på jakka, eller at en voksen har tatt han bestemt i armen fordi han ikke ville inn.

Jeg tenker at man i utgangspunktet skal tro barn, men i den alderen så husker jeg at jeg stadig hadde festlige episoder hvor guttene mine hylte "du klyper" el. da jeg tok dem i armen eller hånda, "ikke slå" hvis jeg skumpet borti dem ved matbordet ol.

Så hvis dette er det eneste tegnet på at noe er galt, og at han ellers trives og har det bra i barnehagen, så ville jeg sett det an litt.

Barn fantaserer også en god del. Hver gang jeg ville snakke med minstemannen min om noe han hadde gjort som ikke var bra da han var fire år, begynte han alltid å fortelle dramatiske historier om hva som hadde skjedd med noen i barnehagen den dagen ( "Åse datt ned og brakk beinet, også landa hun oppå osv) for å avlede meg.

Så jeg ville ikke vært bombesikker på at gutten din ikke kan dramatisere litt hvis jeg var deg. Det er en super måte å få masse oppmerksomhet på, og typiks noe de oppdager i den alderen der.

Skrevet

Skjønner det, men han er ikke typen som lyver om slike ting.Burde jeg snakke med henne først?

Skrevet

Han lyver neppe, men det kan hende at han oppfattet situasjonen annerledes enn den voksne. Jeg vill absolutt ha snakket med ped.leder på avdelingen først - med mindre han har fått blåmerker el - og hørt hva som ligger bak dette.

Så lenge han ikke har synlige skader så synes jeg at legevakta kanskje er litt voldsomt.

Skrevet

Han viste meg på ryggen åssen hun slo han og det var hardt.

Skrevet

Er enig med deg, og mitt "råd" var gitt ut fra at det var merker. Forsto det slik lenger opp her....

Skrevet

Han hadde røde merker på ryggen i går, men ikke i dag

Skrevet

Kan han ha satt noe i halsen eller noe sånt? At det var derfor...? Rart i såfall at de ikke fortalte det ved henting.

Min gutt på 3,5 år er heller ikke en som lyger, men hans oppfattelse av ting er ikke alltid som oss voksne sin. Det har jeg registrert flere ganger når han har gjenfortalt ting jeg jeg har opplevd.

Vet ikke hva jeg hadde gjort, men tror nok jeg hadde undersøkt med ped.leder først.

Skrevet

Ok. Synes du de merkene samsvarte med det han sa/viste at hadde skjedd, eller minnet de deg om typer merker han har hatt før f.eks.?

Skrevet

Jeg hadde helt klart snakket med denne personen som skulle ha gjort det, før jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse. Min er heller ikke en som lyver, men husk de er små barn,og de kan ha en heeelt annen oppfatning enn oss.Jeg tar alltid det ho sier med en klype salt, men jeg hadde helt klart sjekket det opp om ho kom hjem og sa noe sånt. Merkene kan jo ha kommet av tusen andre ting også.

Skrevet

Kan jo hende det faktisk har skjedd. Men på den andre siden så kan det jo hende han fantaserer litt og det er noe nytt han har begynt med... Er jo en vurderingssak i forhold til hva slags oppfattelse du ellers har av personalet da. Og man skal ta sånt alvorlig uansett.

Skrevet

hun har alltid vært en person vi liker godt..så det er oxo rart..uff vet ikke hva jeg skal tro.jeg tror på gutten min

Skrevet

Vi skal ned å snakke med henne i morgen...Blir spennende å høre hva hun sier

Gjest gründerjente
Skrevet

Du ringer pedagogisk leder nå i kveld, privat, og spør hva dette var for noe...

Her kan det være mange misforståelser, men dette må du komme til bunns i, snarest...

Skrevet

har joikke nummeret hennes

Skrevet

Bør selvsagt tas på alvor. Du bør snakke med avdelingsleder.

Har selv en pode som akkurat fylte tre år. Han var en periode kjempe opptatt av dette med å slå /sparke/klype osv. Snakket MYE om det. Så: begynte han plutselig å si "Au, du kløyp meg!!" om han ikke fikk det som han ville...VELDIG morsomt!? Not;0)

De ansatte i barnehagen fikk også passet påskrevet, og de var helt fortvilet. En av verdens søteste assistenter jobber der, og hun kom en dag og sa: "Dette er litt pinlig, men han sier stadig at jeg slår ham, men jeg gjør det ikke altså!" Da måtte jeg jo bare le, han hadde jo gjort det samme hjemme mange gang...;0)

Vær bare obs på at om du lager nummer ut av det, gir ham oppmerksomhet på det (ber ham slå på deg, for å vise hvordan han ble slått osv) Så kan det gjøre at han spinner videre på det...

Dette er uansett ikke å betrakte som å lyve i den alderen. Fantasihistorier er helt vanlig.

Håper du uansett finner ut av det!

Skrevet

Vi får snakke med henne i morgen tidlig... ://

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...