Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hei.Jeg er ny her og venter en gutt i oktober.Jeg synes at jobben begynner å bli tung og jeg jobber 50% nå.Lurer på hvor mye dere jobber og hvordan dere synes at det går?
Dr Mcstuffins Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hva går jobben din ut på? Jeg er 25+6 og jobber 100%. Men jeg har en kontorjobb. :-)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har vært 100% sykmeldt siden uke 15 pga bekkenløsning, og forblir nok sykmeldt ut svangerskapet. Savner til tider jobben,men deilig å ha overskudd til sønnen min og i det hele tatt bære frem barnet i magen.
Lunalill Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Hei og velkommen:) Jeg jobber selv 50% og synes det fremdeles er kjempetungt. Jeg jobber på lager. Venter 1 nov. Vurderer og sykemelde meg 100% snart, for jeg har null energi igjen til og ta meg av snuppa på 15mnd. Og det er lite av hjelp og hente ifra gubben som kjører langtransport og kun er hjemme i helgene..
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg jobber som stuepike på ett hotell og jobben er veldig stressende(spesielt om sommeren) og tung.Går veldig mye
noje Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jobber fullt. Har gjort det hver gang frem til siste mnd før termin. Regner med det nå også om helsa holder stand. Er lærer i 100%.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Jeg er i uke 21, og jobber 100% enda (50% frisør,og 50% sekretær på et kontor) Dette er mitt 3.svangerskap. I forrige svangerskap var jeg sykemeldt 50% fra uke 20 pga kynnere,men nå går det kjempefint å jobbe.
Mama B Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 jobber 70 % og skal ut i ferie snart.. termin 5. okt. Regner med å kaanskje bli litt mer sm etter ferien. Jobber som sykepleier
Susa85 Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har heller ikke vært her så mye, men jeg jobber 100% i butikk, ferskvareavd. og jeg merker at jeg sliter mer enn før, mange tung løft, men heldigvis får jeg hjelp med en gang jeg spør=) Jeg håper på å kunne jobbe lengst mulig og kanskje trappe ned litt til høsten.
3 blir snart 4 Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Jeg jobber 100% i barnehage. Går kjempefint. Er i uke 28... Regner med å jobbe fullt tiden ut.
venter nr 2 Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Er 50% sm.Har ternin i midten av okt.Jobber som sykepleier på avrusningsinstitusjon med turnus og har ei tulle på 23 mnd fra før...
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 sykepleier her. har vært sykemeldt siden mensen uteble pga kvalme og bekkenløsning.
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Sjukepleiar. Jobber 100% ( 66% natt). Føler meg i fin form og satsar på å jobbe til eg går ut i permisjon. Skal ha 3 veker ferie, så får et avbrekk i sommar. Går foreløpig veldig greit, har vore heldig og hatt svært lite plager ;o) Lykke til vidare alle sammen!!
Nagilimia Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Jeg er lærer. Har jobbet 50% de siste to ukene pga migrene, ellers har jeg jobbet 100%. I morgen er siste arbeidsdag før ferien, hurra! (Håper jeg ikke provoserte for mange nå da Håper så inderlig hodepinen skal gi seg, så jeg kan jobbe fra aug igjen. Skal begynne i ny jobb, gleder meg masse til å begynne der Så alle lyter og plager håper jeg holder seg LANGT VEKK, hihi!
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #15 Skrevet 19. juni 2008 Hei. Jeg jobber 100% og har tenkt å fortsette med det frem til permisjonen slik som sist. Sist hadde jeg to uker med 50% pga ryggvondt halvvegs i svangerskapet. Annet enn det var det helt greit å jobbe. Men nå har jeg en jobb som er lite fysisk belastende (heldigvis) og det gjør jo det hele mye enklere. I tillegg til at jeg er heldig og har nokså enkle svangerskap ;-)
SannaMor Skrevet 19. juni 2008 #16 Skrevet 19. juni 2008 Jobber 100%, men er bare i uke 15. Håper jeg ikke behöver plage andre skattebetalere ved å sykemelde meg!!! Men blir man dårlig og legen mener du bör ligge hjemme i sengen så må man jo....
Nina_J Skrevet 19. juni 2008 #17 Skrevet 19. juni 2008 Hei! Jeg jobber fortsatt 100% ja, men er ikke lenger enn 17-18 uker på vei. Sist jobbet jeg til jeg gikk ut i permisjon tre uker før termin, men denne gangen har jeg små forhåpninger, for jeg begynner å få bekkenløsning! AU! Klarer nesten ikke å komme meg ut av senga om morgenen visst jeg har gjort hagearbeid eller husarbeid dagen før.. :/ Så her må jeg visst ta det litt med ro før jeg får den for fullt!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. juni 2008 #18 Skrevet 19. juni 2008 Jeg jobber 80 %, er 20 % sykmeldt i to uker pga forhøyet blodtrykk og sliten. Så skal jeg ut i ferie og passe lillegutt pga ferie hos dagmamma, så får vi se hvordan det går!
Lilja121 Skrevet 19. juni 2008 #19 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har også termin i oktober. Jobber 100% og har tenkt til å fortsette med det med mindre jeg får dramatisk bekkenløsning. Jeg har kontorjobb og en god del fleksibilitet. Jeg har ingen store plager så langt. Litt trøtt, hender at det er litt vondt nederst i magen/ryggen, men ikke noe som jeg ville ha blitt hjemme for hadde jeg ikke vært gravid. Dagene med verst kvalme på begynnelsen var tøffe, men kom meg gjennom dem også.
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 19. juni 2008 #20 Skrevet 19. juni 2008 jeg er 15+3 er sykemeldt 100% pga jobben, jobbet på stall men det ble alfor mange tunge løft å farlige situasjoner.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. juni 2008 #21 Skrevet 19. juni 2008 Hei! 24+6 her og jobber fortsatt like mye som før graviditeten, og har gjort det så langt i svangerskapet. Jobber 90-100% og trives bra med det! Har ikke hatt noen plager som har noe av betydning, så ser ikke noe i veien for dette. Jobber i 2 forskjellige butikker så det blir mye trasking og gåing i løpet av dagen, men har man bra sko, går det somregel bra. Tror ikke det blir noen sykemelding på meg, for føler dette går bra. Vet det blir tyngre etterhvert, men får 2 ukers ferie i slutten av juli som jeg kan slappe av på og daffe. Krysser fingrene for at jeg skal kunne jobbe til 3 uker før termin!
happycamper Skrevet 19. juni 2008 #22 Skrevet 19. juni 2008 Blir permittert etter 10,5 uke i min jobb(flybransjen), men skulle mer enn gjerne jobbet igjen, nå som formen er blitt bedre(12+0).Vært sykmeldt fra uke 6 til nå. Litt stusselig å gå hjemme når alle andre jobber...
AO3 Skrevet 20. juni 2008 #23 Skrevet 20. juni 2008 Har ogsaa termin i oktober. Jeg jobber fullt - vel, akkurat naa har jeg ferie, men ogsaa paa jobb er jeg i superform, har aldri foelt meg bedre nesten. Faar bare haape det varer! Jeg passer paa aa lytte til kroppen min, og ta meg korte pauser naar det trengs.
babygullz <3 vilde Skrevet 20. juni 2008 #24 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har vært av&på sykemeldt i fra starten..Jeg var ekstremt mye kvalm og dårlig i begynnelsen, og som servitør eg det vel ikke den største begeistring for en gjest å se noen stå å brekke seg over maten som blir servert..hehe etterhvert begynte jeg på 50%, og trodde jeg skulle være tøff nok til å klare 100%, men der kjente jeg at DET tålte ikke min kropp, jeg ble ekstremt trett og sliten, og mistet alt av humør og motivasjon, og var sliten i både rygg, nakke og ben..(servitøryrket er jo ikke kjent for å være fritt for belastningskader fra før av...og vanskeligere ble d når jeg plutselig økte i vekt når jeg var vandt til å være liten og vever og fly rundt over gulvene der nede i en fei uten å svette en dråpe:p)Så jeg ble 100% sykmeldt igjen, men i går gikk den ut og jeg fikk ny på 50%, pga legen mente jeg virka så frisk!!( ikke rart d når jeg har fått slappet av i 1 mnd!!!!) så begynte på jobb i går og selv om d kun var 4 timer så kjenner jeg i dag at d her kommer til å gå t helvete! Jeg er både sliten og vond i ryggen, og d kommer jo bare til å bli værre dess mer jeg jobber.. Jeg synes vi skal være ego å tenke på oss selv, for d er INGEN som takker oss den dagen vi ligger strekk ut på sofaen av utmattelse! graviditet er ingen sykdom, nei langt i fra, men man blir fortere sliten, og man trenger energien til å ta vare på seg selv og nyte tiden frem til fødselen, for DA trenger man masse energi, og etter fødselen trenger man å ha slappet av litt å ha oppladede batterier.. Det er så sinnsykt mange som utnytter sykemeldingsordningen som bare er late og heller bruker tiden på å leve livet og feste mens de er sykmeldt, eller de sykemelder seg fordi de ikke gidder å jobbe rett og slett.. så at gravide blir sykemeldt pga de er slitne eller utmatta, eller trenger å slappe av å lade opp batteriene, synes jeg er helt rettferdig.
☆twinkle twinkle Skrevet 20. juni 2008 #25 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er også servitør og sykemeldt nå pga bekkenløsning.. Jeg har ikke sykemeldt meg selv det har legen (selvsagt) Så komentarer om skatt ol kan folk bare spare seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå