Gå til innhold

Har alle mistet???


didi0311

Anbefalte innlegg

Jeg leser her litt fortvilet over alle som mister eller blør.

 

Er det noen andre som meg som ikke har hatt noen problemer enda?? Dette er min første graviditet, er nå 8+4 og har ikke blødd og ikke mistet tidligere. Skal ikke si at det ikke kommer til å skje, men ønsker jo ikke å tenke at " nå er det vel snart min tur til å miste"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du Kjære deg!

Her er vi nok mange som ikke har hatt problemer, men vi er nok bare ikke flinke nok til å fortelle om det :)

Jeg er nå 11+5 og er snaaaart over i 2.trimester...

Dette har gått kjempebra for min del.. ikke har jeg vært noe særlig dårlig heller.. Så jeg klager ikke..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du må jo bare være gla for hver og en du ser som mister..... missforstå meg rett da. Fordi for hver og en som mister, så er din sjangse større for at din lille spire skal sitte trygt:)

Jeg har hvert fornøyd hver gang........ Er ikke ondt ment til noen. Men når det gjelder dette, er jeg litt egoistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en rar måte å si det på, unnskyld meg.

 

Alt er bra her hos oss å, vi er 10uker på vei. Jeg har ikke hatt noen blødninger eller antydning på å ha mista det. Litt magesmerter, hørt det er normalt.

 

Vær glad for at du ikke har hatt noe antydninger til noe som har gått galt!

 

lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å puste litt lettere da!!!

Jeg er jo litt "rar" i magen ganske ofte, men det er jo ikke rart. Ingen smerter, ingen blødninger, ingen kvalme, en del trøtt.......

Vil jo bare at alt skal være bra....... Kanskje jeg skal være litt egoistisk jeg og!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære deg!

Jeg har heller ikke mistet, mitt første svangerskap, og er nå 10+2, så jeg krysser alt jeg har for at ting skal gå bra.

 

Klem!

 

Jeg regner med at hun over her som var "glad" hver gang noen mistet, kun tenkte statistisk. Skjønner hva hun mener, men jeg er absolutt ikke glad!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

De fleste (ikke alle) aborterer en gang i løpet av livet, i følge statistikken. Om dette er med nr 1 eller 2 eller 3 eller ikke i det hele, vites ikke.

Jeg ser ingen logikk i at dersom andre mister er det mindre sannsynlig at du selv mister. Det stemmer ikke. Man må se det i forhold til seg selv.

Så jeg stiller meg uforstående til at du blir gla hver gang noen spontanaborterer. Synest det er upassende å skrive her, siden det sikkert akkurat nå sitter noen som nettopp har mistet, og trenger støtte istedet for egoisme.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler absolutt med alle som mister da.......... men man håper jo alltid at det ikke skjer en selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg mener jo ikke at man skal sitte og hoppe og juble av glede.... Skrev jo " MISSFORSTÅ MEG RETT!!!!"

Men det er jo større sjangs for at man selv beholder sin spire di gangene man ser andre mister!

Jeg sitter jo ikke akkurat å jubler her, har selv mistet en spire og det var jo ikke noe gøy.... men nå er jeg faktis VELDIG gla for at ikke jeg har mistet min spire hittil...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke krysse fingrene for alle oss som ikke har hatt noen problemer med mistede spirer, da, og så gir vi en trøstende klem og skulder å gråte på til de som har mistet.

Ja, statistikk er vel statistikk.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er etter statestikk man tenker! Og da er jeg kansje kynisk!

 

Men det er lov og håpe for alle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Jeg er 9 uker på vei, og har det på samme måten. Har vært litt kvalm, og trøtt, men mine symptomer kan ikke sammenlignes med de som kaster opp og ikke klarer jobbe++ De siste dagene har jeg knapt følt med gravid! Nesten litt skummelt! Er også veldig redd for å miste og leser de triste historiene og blir ikke akkurat mindre skremt! Men men, får ta tiden til hjelp og krysse fingrene for alle spirene her inne! Det er første gangen for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men å miste har væl ikkje nokka me statestikk å gjøre. d kommer jo an på om den e levedyktig eller ikkje. d e nu mi mening.

 

e sjøl 11+4 og e gravid før første gang. kun vært kvalm ett par ganga, trøtt og sliten. ellers ingen symptoma. så håpe at alt går bra...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei kjære deg! ;)

 

Jeg er gravid for 4. gang nå, og har fra før 3 friske, sunne barn;) Jeg har aldri mistet.

Jeg var også livredd for å miste, siden det er så "vanlig". Tenkte at "nå er det min tur til å føle det på kroppen". Spesielt denne gangen her har jeg vært litt på tuppa. Hver gang jeg har litt vondt i magen tenker jeg at nå går det galt...men det gjør visst ikke det. Er nå 11+5 ifølge BIMs kalkulator, og jeg må si jeg er spent på hva legen sier på mandag... Skal da på 1.gangskontroll, og får ikke roen helt før det er overstått.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anonym: Skjønner hva du mener, men enkelte ting kan du holde for deg selv, eller så får du være tøff nok til å stå for det du sier og signere med nick. Tenk hvor jævlig det er å lese for alle som har mistet da!

 

Jeg har mange litt på kanten meninger jeg også, men jeg signerer alltid med nick og prøver i det minste å sensurere bort det som kan være vondt for andre å lese. Tenk deg litt om neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeliggravid: Har selv mistet.... og vet det ikke er noe gøy. Men det er sånn som skjer med noen! Men jeg har ikke hatt noen som helst litt på kanten meninger, synes det ikke var noe frekt i det som ble skrevet!

 

Og nick har ingen ting med saken og gjøre, jeg bruker ikke nicket ennå for det er litt tidlig at noen skal finne ut hvem jeg er!

Har tenkt meg om mange ganger og sett på mine innlegg.... og mener ikke noe er upassende!

Er jo dumt om noen tar det jeg skriver personlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg er 11+5 i dag , og gravid for første gang. Så satser på at dette går bra:) Ikke hatt noen prob med blødninger etc. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for 2. gang og har aldri mistet. Har stor tro på at dette skal gå veien denne gangen også:-) Men litt skummelt med statistikken om at "alle" mister en gang... Synes heller man bør si at det er mange som mister en gang, for det må jo være mange som aldri mister også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå startet på uke 13. Kun små kvalm noen dager, men det hjalp med litt mat. Orker ikke middag (ingen ting som frister,) så det går på brød mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvorfor du kan få inntrykk av at "alle" her inne har mistet en eller annen gang. Det skrives mye om det (naturlig nok, iom at det er veldig vanskelig for de det gjelder), og det skrives mindre om oss som ikke har mistet. Derfor synes jeg dette var en fin tråd, Didi0311! :)

 

Selv har jeg en sønn fra før (7 år), og er nå på slutten av 11. uke med nummer to. Jeg har ikke hatt andre svangerskap, og har aldri opplevd å miste. Føler meg veldig, veldig heldig og takknemlig.

 

Tror det er viktig å huske på at sjansen for at alt skal gå bra faktisk er veldig mye større enn risikoen for at noe skal gå galt. Jeg bestemte meg veldig tidlig for å nyte graviditeten, og unngå å tenke alt for mye på at noe kan gå galt. Jeg tror man vanskelig kan forberede seg på å miste spiren sin, og at sorgen neppe blir mindre om man har gått rundt og vært redd de ukene man har vært gravid. Hvis man er så uheldig å miste må man uansett takle sorgen som medfølger. Velger derfor å tenke positivt og nyte tanken på at min lille spire vokser og utvikler seg inne i meg. :)

 

Ønsker deg (og alle andre her inne) lykke til med spirene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itsrejk: Takk skal du ha!!! Vil bare vite at jeg ikke er alene om å ikke ha mistet, og å ikke ha problemer med blødninger etc.

 

Sender trøstende klemmer til alle som har mistet, og ønsker lykke til til alle både med spire og til alle som må prøve på nytt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med alle som har hatt abort. Men-jeg tror ikke det er sunt å være så mye inne på BIM hvis man er veldig redd for å miste selv. Utrolig mange triste historier, og veldig fokus på at ting har blitt gjort feil i helsevesenet etc. Ikke bra å lese dette for dem som er redde! Stort sett har vi et utrolig bra helsevesen, men det hender faktisk at man må prioritere vekk noen oppgaver. F eks å sjekke gravide i uke 4 som har blødd-det er INGENTING man kan gjøre og legene bør prioritere andre ting-folk står i kø. Ønsker dere lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...