Gå til innhold

Skal alle november barna i barnehage til høsten?


iggy-iggy

Anbefalte innlegg

Oisann.

 

Det var ikkje meininga å virke blærete, det blei berre eit litt (for?) kjapt formulert svar.

 

Eg er vel litt på defensiven fordi eg får utruleg mange kommentarar på at eg foretrekker å ta meg av ungane mine sjølv, til og med utover vanleg permisjon. Og det at eg synest jenta mi er alt for liten til å begynne i barnehage når ho er 9 mnd, må det vere lov til å skrive. Det er jo berre mi oppfatning av mi eiga jente. Viss ho følger utviklinga til broren, så kan ho ikkje ein gong krype eller sitte sjølv når ho er 9 mnd. Eg personleg synest det er bedre å begynne i barnehagen når ungen kan gå og kanskje snakkar litt, så h*n lettare kan gjere seg forstått, og har mulighet til å fjerne seg frå ein situasjon. Men eg skjønar og at nokon ikkje har mulighet til å vere heime lengre enn permisjonen.

 

Sjølv har eg ikkje permisjon, fordi eg var heime med storebroren fram til lilletuppa vart fødd, var ikkje i jobb mellom.

 

Mannen min har ca 18.000 utbetalt i mnd og huslånet er på 16.000, så hadde vi ikkje hatt utleigeleilighet med litt inntekter på + kontantstøtta for storebror, hadde det aldri gått. Eg kjem til å jobbe litt på kveldstid til hausten, så eg kan tjene litt pengar, men samtidig ta meg av ungane på dagtid.

 

Eg er villig til å gå VELDIG langt for å sleppe å ha ein unge på under året i barnehage, det betyr ikkje at eg ikkje har forståelse for at andre kanskje faktisk ikkje har mulighet til det same.

 

MEN det irriterar meg og litt når folk bruker økonomien som "unnskyldning" for å ha ungane i barnehage når den egentlege grunnen f.eks. er at dei VIL ut i jobb igjen (som og er forståeleg, men det er ikkje forståeleg at ein lyg om grunnen til å gå ut i jobb). Og så er eg kanskje ikkje veldig forståelsesfull når folk med bedre økonomi enn oss "klagar" over at dei ikkje har RÅD til å vere heime, for veldig mange KAN faktisk klare det, viss dei er villige til å kutte ned på ein del av den "kvardagsluksusen" dei er vant til å ha.

 

Forhåpentlegvis klarte eg å forklare litt bedre kva eg meinte no, enn i det veldig kjappe svaret tidlegare. Om du framleis synest eg er blærete, får det berre våge seg, dette er i alle fall mitt syn på saka :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal, mest sansynlig ha dagmamma for jenta vår fra 1 eller 15 september. Hvis dette fungerer greit, holder vi på dagmamman en stund og så barnehage. Jeg har ikke mulighet eller råd til å være hjemme noe særlig lengre. Eller, skulle vel kanskje fått det til på en eller anna måte, men synes ikke det er verdt det. Orker ikke leve på et minimum bare for å være hjemme, når snuppa nok har det like godt med andre barn på dagtid! Ikke har jeg lyst til å gå hjemme og "drive dank" lengre heller. Koselig en stund, men blir ensformig og kjedelig etterhvert. Hadde blitt dønn deprimert om jeg måtte gå hjemme lengre!

Håper å begynne på skole til høsten. Får svar hvilken dag som helst nå. Hvis ikke må jeg søke meg en jobb. Kunne da tenkt meg en 80% stilling om jeg får det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi skal i barnehage fra midten av desember, hun er ett år i slutten av november. Tiden har gått veldig fort i det siste synes jeg, og det er bare mer og mer stas å være sammen med henne hjemme. Men jeg tror at når desember kommer er vi klare for det begge to. Håper hun fortsetter å elske å være sammen med andre barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har søkt lillemann inn i barnehage fra 1.jan -09. Har ikke fått svar enda. Jeg har permisjon til midten av oktober. Så har paappen 6 uker permisjon og tre uker ferie etterpå. Skulle ønsket at vi hadde råd til at jeg eller pappen kunne vært hjemme lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det barnehagestart i august, da er gullet 9 mnd. gammel.

Jeg skal da ut i full jobb, ja jeg er enig i at han er litt liten, og hadde jeg hadt mer penger så hadde jeg vært hjemme til han var ivertfall 1 år gammel, men den luksussen har jeg ikke.. som backupp så jobber pappaen kun syv 24 timers vakter i måneden og kan da ha gullet hjemme nå og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...