Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #51 Skrevet 17. juni 2008 For en person som ikke kjenner barnet i hele tatt(som i HI sitt tilfelle), så er det faktisk ikke alltid like trist å ikke ha ungene daglig. Det har jo aldri vært annerledes. Da tror jeg BF her (som holder seg borte av egen fri vilje, forøvrig), må gråte seg i søvn av sorg hver kveld. Men det gjør han ikke, han husker ikke fødselsdatoen til ungen engang...... Samværsfedrene vet jo hvor ungene er, og at de har det godt(vanligvis). Det er jo bare å lære seg å samarbeide litt mer(det er ikke alltid mor som er vrien), svelge kameler, og ikke la det være makten i forholdet BF og BM imellom som er viktig i forhold til barna det gjelder. Her har jeg 2 barn med samme BF. BF har den ene litt, men som jeg sa; husker ikke fødselsdagen til nr 2 engang. Her har det gått i hevnaksjoner overfor meg, og angrepene har bestått i trusler om å gå rettens vei for å få omsorg for eldste. Men han har aldri gått så langt, for det var bare trusler for at jeg ikke skulle ha det godt(jeg skulle være redd). Mente han virkelig at han ville overta omsorgen, så hadde han vel for pokker gått hele veien! Han hadde også vist bedre omsorgsevne de få gangene han har eldste, og han hadde prøvd etter beste evne å samarbeide med meg for barnets del. Men det har han aldri gjort. Jeg har gjort mye for at ungen skulle ha jevn kontakt med BF, men i følge BF så stikker jeg bare kjepper i hjulene for han. Hva sier en til en 2 åring som ikke har sett eller hørt fra far på 3 måneder når du skal sende han til samvær og ungen ikke forstår hvorfor og ikke vil? Dette var standard her, og ikke unntaket. Da var det vondt i mammahjertet, men mamma skulle være "flink" og ikke snakke negativt om BF og ikke nekte samvær..... Det BF sier om meg, er nok at jeg er vanskelig og et troll av ei kjerring. Men det er jo fordi noen må han jo skylde på siden han ikke gidder stille opp for barna. Det er jo vanskelig å innrømme overfor omgivelsene at en er en forferdelig dårlig forelder. Og mitt eksempel er nok ikke det eneste. Der er mange andre BF'er der ute av samme kaliber. Ikke alle, men mange.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #52 Skrevet 17. juni 2008 far far mor mor!! altså dreier ikke dette seg om barna?? det finnes flotte fedre og flotte mødre, men dessverre også elendige foreldre! kjønn skal egentlig ikke ha noen betydning.. men når det er sagt så er min personlige mening at barn under 3 år har det best hos mor. det er veldig sterke bånd både hos barna å mødrene som må strekkes. å etter 3 årsalderen virker det som om at barna begynner å få mere behov for far. i allefall har alle mine barn hver slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå