Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hvor stor sjangs er det for at barnefar (som bor 11 timer med bil fra barnemor) kan komme noe vei med å gå rettens vei med og ta ungen når mor er ved sine fulle fem og klarer og ta vare på ungen selv? ( han mener han klarer bedre og ta hånd om ungen økonomisk siden jeg ikke er i jobb ,men hjemme med min datter). Vi aldri vært gift/samboer. Var bare et kort forhold. Takker for alle svar:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Det skal veldig mye til for at en mor skal miste foreldreretten over barnet.Du har ikke noe å være redd for. Fatter bare ikke hva mannfolk tenker,er det en slags hevnaksjon han driver med?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Det kalles psykisk terror, dette drev min ex med i flere år. De prøver å få makt over deg ved å skremme deg med slike ting. Da tror de at de kan gjøre som de vil videre. Helt sykt
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hva er det for et svar da? En far er en far, uansett om han ikke har gått gravid og fått oppleve spebarnstid og amming. Trist at foreldre ikke klarer å samarbeide når de får barn, men å konkludere med at far er hevngjerrig fordi han ønsker å få være sammen med/leve sammen med ungen sin er grunt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Der er så liten sjanse at jeg hadde ikke bekymret meg;) Økonomi har lite å si, i en sånn sammenheng. Det er trygghet og omsorg og vante/kjente omgivelser som er viktig:)
Huldretuss Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 En far som ikke har vært tilstede den første tiden, men så truer med omsorgsovertakelse er ikke en spesielt god far!
Tommage♀♂ Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Står det noe sted at han ikke har vært tilstede i den første tiden da?
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Hva vet du om ikke far har vært til stede fordi mor har gjort det umulig? Og hva er best for barnet, en far som ikke kjenner barnet sitt eller en far som ønsker å leve sammen med det? Fedre har tynt lite rettigheter når det kommer til sine egne barn i dette landet. Er det rart de tyr til ektreme tiltak..? Samarbeid burde være så selvsagt som det er mulig å få det.
Huldretuss Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Siden det bare var et kort forhold og han bodde langt unna så antok jeg det. Ikke noe jeg vet.
Huldretuss Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Og mødre som ønsker at barnefaren skal engasjere seg når far ikke vil har heller ingen rettigheter! Mitt inntryk er at problemet er større den andre veien, fedre som ikke bryr seg!
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Det er ikke min erfaring. Kvinner som får barn, som ønsker å lage den "ordentlige" familien senere, med en annen mann og finner barnefar som et forstyrrende element for familieidyllen. Og uansett, om det blir barn ut av en kort romanse så trenger kanskje barnefaren lenger tid på å forstå hva et barn innebærer enn hva som er tilfellet for mor, som tross alt går gravid i 9 mnd. Det er jo en tilvenningsprosses som mange fedre ikke klarer å være med på, til og med når de lever sammen med moren. At en far ønsker å faktisk være far skal bli slaktet som hevntanker og det som verre er, er så betegnende for hvor maktesløse mange fedre er. Det er fryktelig stigmatiserende.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Hi her. Barnet er ikke født enda. Men han truer med og ta omsorgen fordi jeg ikke ville flytte opp og gifte meg med han. Han ville jeg skulle ta abort hvis ikke.Så er vel mest for hevn dette men han kan nok finne på å gjøre det. Har ikke snakket med han på noen mndr men han påstod at han hadde snakket med advokat og greier sist jeg pratet med han.
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Dere må snakke sammen. Kanskje med en tredjepart inne i bilde. Dere må faktisk samarbeide. Det handler ikke så mye om deres rettigheter, men om barnets rettigheter til å få lov til å ha en relasjon til begge foreldrene sine. Og rein hevn kan det da ikke være. Underlig form for hevn i så fall, å ta til seg et barn..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Gunnar Lunde: Hvor tror du et barn har det best? Hos sin mor selvfølgelig. Det er jo hos henne barnet har knyttet seg til. Er bedre for et barn og vokse opp hos sin mor en hos sin far.
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Var ikke den litt billig? Jeg snakker ikke om egenerfaring.
Huldretuss Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Du er utrolig naiv, og vet lite om hva som skjer rundt omkring hvis du ikke har fått med deg at mange bruker barna for å hevne seg på den andre forelderen.
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Hvorfor i all verden er det selvfølgelig? Et barn knytter seg til den personen som tar seg av det. Er du litt naiv?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Gunnar Lunde: Drit og dra! HI: Ta det helt med ro, jeg klarte ikke ta fra barnefar samvær selv om jeg hadde bevis på at han var drittsekk både mot meg og barnet! Heldigvis har han tatt til fornuft å forduftet!
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Nei, jeg er ikke naiv. Jeg vet at det finnes folk som bruker barna sine som middel ja. Men jeg vet også om fedre som blir motarbeidet på det sterkeste av mødre som mener de har eierforhold til barna. Syns du høres litt bitter ut jeg.. Dårlige erfaringer?
Huldretuss Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 Du virker litt dum, men prøver å være politisk korrekt retning av karita bekkemellem.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #23 Skrevet 17. juni 2008 Mannen er en psykopat som bare er ute etter og lage helvete så er ikke så lett og prate med han uansett. Han er fast bestemt på sitt. Selvfølgelig vil jeg at barne skal vokse opp med og ha kontakt med sin far men er det så vanskelig og forstå at jeg ikke vil at han skal ha omsorgen. Jeg går gravid med babyen og så må jeg kansje gi barnet fra meg når det er født til en fyr som bor på andre siden av landet bare fordi han har bedre økonomi en meg.Nei hvis jeg har noe som helst risiko for at barnet blir tatt fra meg så skriver jeg heller ukjent far på papiret og lar det bli med det-
Liagora med 2 jenter Skrevet 17. juni 2008 #24 Skrevet 17. juni 2008 E nkelte menn duger kun til å vifte med slangen og ikke blåse med sykkelpumpa! For HI sitt vedkommende har hun nok en barnefar som burde være kastrert
Huldretuss Skrevet 17. juni 2008 #25 Skrevet 17. juni 2008 Du er så kvinnesakskvinne at du har vippet over til å bli kvinne fiendtlig. Trist...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå