Boken Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har lenge villet skrevet en bok om temaet. Og jeg ser det engasjerer og berører mange mennesker. Jeg vil gjerne at boken skal inneholde historier, meninger og uttalelser fra oss vanlige mennesker, samtidig som det vil bli innhentet statistikk og fakta fra fagfolk og de rette instanser. Jeg er kanskje spesielt interessert i å sette fokus på steforeldrenes rolle og ståsted, da dette er den minst beskrevne og kartlagte delen. Jeg har opprettet en mailadresse som jeg gjerne mottar historier og erfaringer på. det er selvfølgelig også mulig å "snakke" med meg via denne mailen, slik at deres bidrag i boken blir som et intervju. Send meg gjerne en melding hvis dere lurer på noe. Uansett hva det er. [email protected] eller her inne )
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Dersom du følger med på mine,dine og våre barn debatten så får du veldig mange steforeldres historier små og store
Boken Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 ja men jeg kan ikke bare offentliggjøre historier fra nett. Jeg bør vel ha vedkommendes tillatelse?
hamsterpia Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Hei! Jeg er stemor og har vært det i 6 år nå. Kan sikkert hjelpe deg med noen historier. Vet ikke om det er noe av interesse jeg har å komme med, men kan da gjøre ett forsøk!
Boken Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2008 Heisann! Alle erfaringer teller! Det er jo din opplevelse av saken. Har utarbeidet noen spørsmål som du kanskje kan svare på, og skrive litt om, og sende det til meg pr mail? ([email protected]) SPØRSMÅL OG VIKTIGE OPPLYSNINGER; 1. Navn / eventuelt et nick eller dekknavn 2. Alder 3. Sivilstatus 4. Utdanning / jobb 5. Bor i by eller bygd, storby/ liten by 6. Antall egne barn / antall stebarn 7. Alder på egne / og stebarn 8. Hvor lenge har du vært sammen med partneren din 9. Hvordan er forholdet til barnas biologiske mor/far (den du ikke er partner med) 10. Hvilke situasjoner synes du er lettest å håndtere som steforeldre 11. Hvilke situasjoner føler du er vanskeligst å håndtere som steforeldre 12. Deltar du på familiebegivenheter sammen med barnets andre biologiske foreldre (Eventuelt hvorfor ikke) Historier er flott å få. Det er det boken er tenkt bygget opp av. Konkrete eksempler viser lettere hva man mener og er et bevis på hvordan situasjonen er osv. Kort eller lang historie, ett eller flere eksempler, alt blir positivt mottatt. Vil også gjerne at dere skrive litt om hva dere mener ville gjort det lettere å være steforeldre. Og om hvordan dere føler det å være i denne rollen, blir sett på av samfunnet. Hva er tabu, hva er ikke tabu osv.
hamsterpia Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Skal sende en mail til deg i løpet av dagen.
Boken Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2008 Kjempeflott! Kjenner du flere i samme situasjon, så må du gjerne oppfordre dem til også å sende mail. Skal det bli bok, må jeg ha hjelp ;o) Takk skal du ha!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 jeg er ingen stemor, men sønnen min har en stemor. jeg kan (kanskje i motsetning til mage) fortelle en solskinshistorie. om det er av interesse?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Da håper jeg du viser en bedre skriftlig fremstillingsevne i den boken enn hva du viser her inne. Lykke til.
Boken Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. juni 2008 Selvfølgelig. bare å skrive det man har på hjertet )
Boken Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. juni 2008 Unnskyld, men jeg ser ikke at min skriftlige fremstillingsevne her inne har noe å bety for fremtidig ordlegging i en bok. En bok og "DinBaby.com" er to svært forskjellige ting. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg bruker meldingene her inne som samtaler. Sier seg selv at man har en annen ordlyd i en bok. Hadde satt veldig pris på om du ikke ytret din mening om dette så lenge det ikke er det som er temaet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 Så lenge du skal skrive bok på norsk mener jeg at det er høyst relevant hvordan din skriftlige fremstilling er, og jeg er sikker på at forlagene er enige med meg. Det er i grunn bare Anne Holt som slipper unna med ræva norsk, men hun utgir da også på et kvasi-forlag. Og som du så, ønsket jeg deg lykke til videre med prosjektet. Er det noen forlag som har antatt ideen din?
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Fnis, hun har jo alltid mulighet til selvpublisering, som alle andre halvbakte amatører, og så gode gamle Kagge, da, som tar søpla.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Bøker solgt på Rimi er jo så folkelig.
Boken Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 18. juni 2008 Hvis du ikke har noe positivt å si, eller saklige bidrag til det selve saken dreier seg om, så vær så snill å ikke bland deg. Hold deg for god til å komme med slikt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Nysgjerrig bare. Hva slags statistikk tenker du på som relevant? Skal du hyre inn hjelp og lage egne undersøkelser, og tenker du da kvantitativt eller kvalitativt? Eller kanskje en kobling? Hva slags nivå vil du måle på? Hvor finner du da deltagere? Tilfeldig utvalg? Eller tilfeldig utvalg fra en segregert gruppe? Hvem ser du på som fagfolk med erfaring innenfor dette temaet? og hvilke instanser tenker du vil hjelpe deg? Tenker du da å fokusere feks på problemadferd, for så vidt jeg vet gjøres det lite kartlegging av normaltfungerende familier, uansett om de har stebarn eller ikke. Skriver du dette som en del av en oppgave i forbindelse med et studium? Hvordan vil du kvalitetssikre arbeidet ditt? Hvem er ansvarlig redaktør for boka di? Hvem håndterer det grafiske?
Lacey*har fått erta Skrevet 18. juni 2008 #21 Skrevet 18. juni 2008 Kan Lektor Doppler med tillegg venligst forklare meg hvorfor du skal ha denne informasjonen? Har du lært deg noen nye uttrykk som gjør at du hever deg over alle andre? Denne personen spør da vitterlig etter noen som ønsker å delta. Ikke noe annet!
Boken Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 18. juni 2008 Hvis du tror boken er et smålig husmorprosjekt så må du gjerne tro det. Dette er et tema det ikke er så mye informasjon om. Tenker da på hvordan situasjonen er for de som er i rollen steforeldre. Det er å anse som tabu i samfunnet å for eksempel ytre seg i negativ retning for denne gruppen. Det er også en gruppe som oftes ikke kan dele alle sine tanker med partneren, en gruppe som har svært mange hensyn å ta, og det ønsker jeg å sette fokus på. I tillegg er det en rolle som svært forskjellige mennesker har. Når det gjelder fagfolk med erfaring så finnes det steder man kan innhente informasjon. Det finnes foruten forskere blant annet familieterapeuter i dette landet som sitter på mye viten og fakta. Jeg skal nok klare å innhente informasjon fra riktige steder. Hvem som har ansvar for prosjektet forlagsmessig synes jeg ikke du har noe med, heller ikke annen informasjon om prosjektet. Jeg trenger ikke bevise noe for deg her inne. Har du ikke faglig bidrag i forbindelse med dette så vær så vennlig å ikke kommenter mer.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #23 Skrevet 18. juni 2008 Forventer du å få bidrag uten at bidragsytere får vite hva de kan forvente å bli bunder mellom permer sammen med?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2008 #24 Skrevet 18. juni 2008 Jeg synes temaet er interessant, og jeg er selv i situasjonen. Men jeg vil ikke dele noen informasjon med noen som ikke vil fortelle litt mer om prosjektet enn hva du gjør her, og det synes også andre bør være forsiktige med. For alt man vet kan du bare være en litt glup snoker. Og jeg var ikke nødvendigvis på jakt etter navn på redaktør og grafiker, mer hvor de var tilknyttet. Sånn at det går an å ta stilling til om dette er ei bok for Kagge eller Gyldendal. Og når jeg spurte ang studier så er det selvfølgelig for å vurdere om du har bakgrunn til å håndtere denne informasjonen på en riktig måte. Du virker nemlig ikke helt kjent med reglene for opphavsrett på internett feks. Sånne prosjekter i forhold til studer har også en naturlig kvalitetssikring med tanke på feks veiledning. Som et husmorprosjekt da vil mangle.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2008 #25 Skrevet 18. juni 2008 Jepp hun spør om noen vil delta, men hun vil ikke fortelle noe om prosjektet. Ville du da umiddelbart delt informasjonen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå