dulille junivenn Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei hei. Jeg har fått med meg noen tilsvarende innlegg tidligere- men da har det vært langt frem i tid for min del. Derfor festa jeg meg ikke så nøye med svarene... Har bestemt meg for å ha en fødselsgave til far klar når babyen kommer, men sliter litt med å komme på noe lurt. Tenker det bør jo være noe lurt Er det noen som har noen gode forslag??? Husker noen her inne nevnte en fødselsring. Hvor fikk man tak i den? Tar gjerne imot andre forslag også. Synes det er så vanskelig.. På forhånd tusen takk
Mary Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Vet ikke hva dere synes om alkohol, men jeg skal hvertfall kjøpe en fin flaske whiskey til min kjære, og skrive et rørende (forhåpentligvis) kort! Det tror jeg han vil sette pris på etter å ha vært med på fødsel og det hele!
Glad tobarnsmamma Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Fødselsgave til pappa, det var jammen lurt. Det har jeg ikke tenkt på engang. Jeg har ikke noen gode forslag, men håper noen kommer med noe bra... (Alkohol passer ikke for min del..)
dulille junivenn Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Takk for forslag. Alle forslag mottas med takk! En god flaske med noe godt å drikke var ikke dumt. Kjøpte tidligere en body på cubus hvor det stod "I love daddy", som jeg hadde tenkt å overraske med.... Men klarte ikke holde meg-så den har jeg allerede vist frem... Men kanskje det kan være en ide for andre..
togutter-08og10 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Nei det har jeg ikke tenkt på. Jeg har gått gravid i 9 md, ikke kunnet drikke alkohol, blitt tykk og tung, etc.. Jeg syns det er jeg som fortjener gave. (min kjære har bursdag 2 uker før termin så han får gave da) Og alkohol gidder jeg hvertfall ikke kjøpte, han har jo kost seg og jeg kjørt hver gang vi har vært ute mens jeg var gravid. Hadde tråd om dette for et par dager siden ang gave til mor og det var mange som ikke fikk gave av mannen sin når de hadde født. Syns det er rarere enn å ikke gi til pappaen.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Gavekort på massage! Eller en god fotpleie
A og G Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har kjøpt han noe han har ønsket seg lenge men som vi ikke har tatt oss råd til. Har ingenting med baby å gjøre, men er ikke derfor jeg har kjøpt han gave heller, men mere for å vise han hvor stor pris jeg setter på alt han har gjort i løpet av svangerskapet når jeg har vært kvalm og hatt bekkenløsning og han har endt opp med å gjøre det meste her hjemme uten å klage fordi han vet hvor dårlig jeg har vært.
Nordhagenjentene :) Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg takker for støtte, hjelp og oppmuntring med en flaske whiskey. Den ligger nå godt gjemt og venter på at Bitteliten skal komme ut, så jeg kan røpe gjemmestedet.
MamaSophie Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Far i huset er skikkelig fan av KLM, så jeg har fått tak i en samle boks med ett radioprogram 2 av gutta har lagd. I tillegg ønsket han seg batteridrill, og det er jo noe alle pappaer burde ha?! Begge er gjemt i kommoden til vesla. Jeg har kjøpt det til ham som en takk for at han har gittet å høre på alt maset og vondter! Selv om det er jeg som har hatt dem, så har jo han måttet leve med det han og
Loddengaard Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ikke tenkt til å kjøpe noen pappagave. Synes i utgangspunktet ikke han har bidratt med noe særlig enn det som skjedde for 9 mnd siden. Er det noen som fortjener premie - så er det jommen meg oss damene som har gått rundt som rugemaskiner i laaaang tid. Så da veit du det Bjørn - ingen gave på deg
Ophelia & Jr. Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Pappa'n her i huset får "Shagma : reisen til jordens indre" på DVD. Det er en fransk tegnefilmserie som gikk på TV når vi var små, og han snakker til stadighet om hvor utrolig god den var. Og så har jeg tenkt å kjøpe en slik "Verdens beste pappa"-kopp og fylle den med lovehearts. Synes pappa'n fortjener en gave jeg. I 9 mnd har han vær helt fantastisk på alle mulige måter, og det kommer han sikkert til å fortsette å være. Synes det er hyggelig å vise at jeg setter pris på at han er der for meg/oss.
therese_77***høygravid*** Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 til dere som ikke synes noe om at pappa skal få gave!! Husk jenter mannen ved din side har vært der for deg i tynt og tykt i 9 mnd..han har tatt del i graviditeten han også..med og høre på våre plager,humørsvingninger..oppussnings objekter ja og gud vet hva..min mann har nå massert mitt bekken i snart 8 mnd uten og klage...hjulpet til med de to andre barna,husarbeid,kjøring hit og dit...ok så er det vi som har bært frem barnet men far har tatt del han også..tenk hvilken påkjenning det er for han under føsdel og se kvinnen han elsker ligger og har det vondt og at han ikke får gjort noe med det...tenk så hjelpesløs han må føle seg...nei jenter pappa fortjener en gave...som takk for hjelpen og ikke minst støtten...har ikke funnet ut hva det skal være enda..men vurderer og snakke med hans kompiser og få arrangert en helg med gutta på hytta med fisking og litt attot...det fortjener han!! Håper jeg ikke har provisert frem noen sinte innlegg her nå for det var ikke meningen:) stoooor klem
NrToKomIJuli Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Men er du så sikker på at alle menn er sånn da? Du forutsetter at alle er som din, men det eneste du skriver som passer på min, er hjelpesløsheten under fødselen. Kjekk og grei fyr, tross alt, men ikke noe av det du nevner har vært tilstede i mitt svangerskap. Men mye plager hos meg har det vært...
Mary Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Dette er så forskjellig fra par til par. Kjøp gave dersom du synes mannen din har støttet deg og synes han fortjener det. Hvis ikke han har vært noe særlig støtte, ser jeg ingen grunn til å gi ham gave heller. Jeg skal gi gave, men det er fordi jeg har sett nye sider av mannen min gjennom svangerskapet, og en tålmodighet utenom det vanlige. Pluss at jeg elsker å gi gaver til de jeg er gla i, når jeg synes de har gjort seg fortjent til det eller trenger en oppmuntring
nuffen Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Her i huset blir det ingen gaver, hverken til pappan eller meg. Vi har pratet om det og synes egentlig at det er noe stort tull. Den virkelige store gaven er da resultatet av disse 9 måndene:) Det er klart at svangerskap og fødsel er tøfft, for oss begge, men gleden over å møte den lille er det ingenting som kan slå For oss er det den største gaven av alt!
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har stort sett dager da jeg synes det er det mest naturlige i verden á gi en gave til pappaen, han er vaert snill, forstáelsesfull, masserer meg og gir meg lymfedrenasje sá jeg ikke skal samle sá mye vann i kroppen, vasker og ordner klaer og hus, handler og forteller meg hver dag hvor flott jeg er og at han . Han gleder seg masse masse til á bli pappa og forteller om hvordan han ser for seg á ha en baby i huset, dele livet várt med en liten person. Pá mindre gode dager har jeg ingen behov for á gi han noe som helst, det er jo tross alt jeg som gjór all jobben og tenker at det skulle da jammen bare mangle at han stiller opp, selv om han jobber som en helt hver dag for at vi alle tre skal ha det bra. Tilslutt sá tenker jeg at jeg elsker han sá mye og uansett om gaven blir stor eller lite, dyr eller billig sá kommer jeg nok til á gi han noe, han blir jo tross alt pappa for fórste gang og jeg synes det er verdt en oppmerksomhet til han ogsá!
Mary Poppins Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Ikke sint, men det eneste jeg tenker er: "Det skulle da bare mangle!" Hva skulle han ellers ha gjort, flytta ut når jeg ble gravid? Min mann er heldigvis en støtte ellers også, så sånn sett har jeg ike tenkt på ham som spesielt forståelsesfull eller tålmodig i disse månedene, han er det alltid (og det er da jammen meg jeg også, også nå). Og det får han høre takk for, og presanger får han noen ganger. Men ikke denne gangen, det ser jeg ingen grunn til. (Det med hvilken påkjenning det er for han under fødsel, det er provoserende. Han er der HELT frivillig. Synd på ham og andre fedre er det ikke!!! )
L@boline Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Ved denne anledningen synes jeg faktisk det er mammaen som fortjener en gave. Fikk ingen sist, men da var ikke mannen min klar over skikken, nevnte det ved en anledning senere, og da ble han litt flau, så det blir spennende å se om han husker det denne gangen. Spiller uansett liten rolle da det er babyen som betyr noe. Men jeg synes ikke mannen min har stilt opp noe mer enn til vanlig under svangerskapet, så jeg synes det er jeg som har gjort all jobben.
Lille Luna Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Den største gaven til begge er vel den nyfødte babyen? Trenger man npe mer? Jeg tenker at ingen materialistisk ting eller gavekort på noe kan måle seg med det å få en baby;-)
dulille junivenn Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #21 Skrevet 17. juni 2008 Mange syn på saken skjønner jeg Jeg har bestemt meg for å kjøpe en gave!! Det var derfor jeg ønsket forslag til hva jeg kan kjøpe. At mange mener pappaer ikke trenger gave er opp til dere. Jeg vil gi pappaen en gave- han blir pappa og jeg blir mamma. Det må for meg være det største i verden!!!! Jeg ønsker derfor å gi han en liten oppmerksomhet av den grunn. Vi har jo opplevd det største man kan sammen. Så jeg oppfordrer alle til å gjøre det som er riktig for seg, men denne tråden var ment som en idetråd- for de av oss som har bestemt oss for å kjøpe gave
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 Bra dulille julivenn !! Helt enig med deg, dette er noe hver enkelt må finne ut av... Og jeg har bestemt meg for å kjøpe noe... men vet ikke hva. Sambo ønsker seg veldig en time hos fortograf med sånne "pappa i bar overkropp og bayen på brystet" bilde... og sånn når babyen ligger i hendene til pappa... Så jeg lurte litt på om jeg skulle kjøpe gavekort hos fortograf til han. Var innom å sjekka prisene igår og syns det var RÅDYRT. fotograferingen koster 1500,- og da får du 10 små bilder... skal du forstørre et/noen opp i A4 format koster det 1500,- pr. stk... Syns det var drøye priser... Noen som vet hva Fame tar for slikt ? Hva det koster å forstørre bilder o.l. ? Dette var ihvertfall et forslag. Men jeg vil gjerne ha en liten fysisk ting også... Var på Cubus og der har de I LOVE DADDY body, hadde vært kjempe koselig å kjøpt en slik å tatt på babyen på sykehuset... men her i byen hadde de bare alt for store str
tjolihei Skrevet 17. juni 2008 #23 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Samboeren min fikk ei bok i gave som var kjempemorsomt som kan være en ide...nå spørs det jo hvor personlig gave du tenker da..men,det er ei bok som heter "pappa kan alt" - den er ikke sånn bok om fødsel og sånt nei, men mer om hva pappa skal svare om ungen spør om ditt og datt -og hvordan lage sandkasse, papirfly og slikt.. Anbefales! Var morsomt å lese:-) Lykke til
yasmina Skrevet 17. juni 2008 #24 Skrevet 17. juni 2008 Har vurdert aa kjoepe en slik digital fotoramme til mannen. venter nr 3 naa og han har ikke faatt noe med de to andre, derimot har jeg faatt kjempe flott gaver av han. Tenkte at ettersom dette er siste saa kanskje han ogsaa skulle faa noe denne gang
kriztie Skrevet 17. juni 2008 #25 Skrevet 17. juni 2008 Kommer ikke til å gi pappan noen ting, forventer heller ikke at han skal gi noe til meg! Å få holde lillemann i armene våre må være verdens største gave til oss begge, en frisk og sunn gutt:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå