AlDeloner Skrevet 16. juni 2008 #26 Skrevet 16. juni 2008 Nå veit ikke jeg ossen Olympus kamra du har prøvd. Selv har jeg Nikon D80 og er det beste kamra alround hvis man skal handle kit linse. Viktig at man da velger 18-70 linsa. Selv har jeg 18-135 som er mye dårligere en 18-70. Når det gjelder filter så er det to filter som gir forskjelige efekter. Ingen kamra tester er gjort med filter. Slik at det kjøpes for å bedre de forskjelige bilde i forskjelige situasjoner UV – Fjerner ultrafiolett lys, og har en forbedrende effekt i disig vær. Polariseringsfilter – Reduserer reflekser og forsterker farger.
AlDeloner Skrevet 16. juni 2008 #27 Skrevet 16. juni 2008 Sigma eller tamron må man kjøpe til canon eller nikon eller sony eller foru thurds som er resten av gjengen Sån at de passer ikke om hverandre.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 16. juni 2008 #28 Skrevet 16. juni 2008 Det vet jeg.. Grunnen til at jeg nevner det til henne ovenfor her er at testene med kameraene ofte er utført med standard objektovet som følger med.. Og den som følger med i eos400D pakken suger så det holder og det beste er bar og kjøpe huset..
AlDeloner Skrevet 16. juni 2008 #29 Skrevet 16. juni 2008 Nå koster det ikke så mye å kjøpe 400 med eller uten objektive man får også 480 kr igjen på det kamra fra Canon slik at man får det for 4000 til 4500 kr. Så erre bare å klinke på et bra objektiv.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 16. juni 2008 #30 Skrevet 16. juni 2008 Ja.. hehe.. Jeg var dum og uvitende når jeg kjøpte det med en gang det kom ut og kjøpte med 28-55 mm... Kjøpte da nytt objektiv etterhvert.. Og neste mål som skal være i boks innen noen få uker er 100mm fast.. Litt forskjellig hva folk mener om det.., men jeg synes det er supert til portrett fotografering.. Det optimale er vel 70mm.. men 100mm er min favoritt.. Dyr.. men jeg SKAL ha den.. hehe.. =)
najs Skrevet 16. juni 2008 #31 Skrevet 16. juni 2008 Nikon og Canon er på toppen i disse amatørspeilrefleksene, og de er gode. Canon har en bedre service, selv om de skulle repareres på samme sted fikser de alt mye lettere enn Nikon. Du trenger sjelden krangle om ting for å si det sånn. Canon er kjent for dette og det mener jeg er en god grunn. Ellers er det ofte en smaksak. Personlig liker jeg Canon best for de er ofte egnet for små hender, selv med grep. De fleste av kollegene mine bruker også Canon. Canon EOS 400D er et flott hus til en billig penge, men du kan ikke regne med at Kit-objektivet er et godt objektiv. Det er ikke kamera som koster hvis du ska ha skikkelig utstyr men alt som kommer til. Objektiv betyr mere enn selve huset. Og, et digitalt bilde er ment for å etterbehandles. Har du ikke lyst til det så kjøp et kompaktkamera - de gir også flotte bilder for familiebilder.
AlDeloner Skrevet 16. juni 2008 #32 Skrevet 16. juni 2008 Det er i allefall totalt feil å påstå at Canon har bedre service en de andre. Er nok ikke for ingen ting at på www.camera.no siden at de lurer på hvordan servicen blir tatt i mot. Finnes ingen steder der man kan finne ut om hvem som har best service. Og da erre jo bare å la være å sette ut falske rykter om at konkurenten til canon er så dårlig. Når det gjelder etterbehandling så må man jo gjærne gjøre det både på slr og på komakt kamrar. Men nå fungerer slr kamrane bra uten etter behandling for vanlig familiebilder. Men det fantes også bedre kompakt kamrar som slo slr i bildekvalitet. Til tråstarter så ville jeg valg slr kamra som satt best i hånden din og best i lomboka.
najs Skrevet 16. juni 2008 #33 Skrevet 16. juni 2008 Nå har jeg vel aldri påstått at Nikon har dårlig service, men at Canon har bra service. Vet ikke hvor ofte du selv leverer inn kamera men jeg har hatt et par turer... Jeg vet ikke helt om du vet hva du prater om dessverre, men speilreflekskamera er ikke et feriekamera. Det er lagd for å lagre mye mere informasjon om bilde enn et kompaktkamera. Ta RAW for eks, ser ikke ut uten behandling men du kan få frem detaljer du bare kan drømme om med et kompaktkamera. Igjen. Med speilrefleks må du jobbe med bildene, og kan skape gull. Kompaktkamera tar flotte bilder, og er ferdige!
najs Skrevet 16. juni 2008 #34 Skrevet 16. juni 2008 ???? camera.no er en servicepartner Canon samarbeider med. Det er en brukerundersøkelse, pleier ikke det å vitne om at man er opptatt av kundene sine? *rister på hodet*
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. juni 2008 #35 Skrevet 16. juni 2008 Hei Mooomy! Har du hjemmeside så jeg kan se noen av bildene du har tatt?!? =) Synes du har nevnt den tidligere?
najs Skrevet 16. juni 2008 #36 Skrevet 16. juni 2008 Kan heller legge ut noen porteretter her:-) Vet ikke hvis jeg tør legge ut noe her lenger, raser rundt så mange bitske damer, hehe:-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. juni 2008 #37 Skrevet 16. juni 2008 Åh! De var kjempefine =) Likte godt det øverst til høyre. Liker å ta bilder jeg og, men det blir gjerne bare 1-2 fine pr 1000 bilder tatt ellerno, hehe =P Kanskje litt for utålmodig...! Og ikke flink nok til å eksperimentere, går mest på auto foreløpig...
najs Skrevet 17. juni 2008 #38 Skrevet 17. juni 2008 Takk for det. Dette var bare noen bilder ut min private samling, siden jeg ikke kan legge ut kunder sine bilder:-) Det er bare å prøve og prøve videre. Begynne litt smått og riv deg løs fra auto, så vil du se hva slags bilder du faktisk kan ta:-). Og for en fotograf blir ikke alle bra heller, og veldig mye gå rett i søpla. Det er det som er så bra med digitalt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå