Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hvilken farge hadde håret da barnet ble født/var spedbarn? Lyst? Mørkt? Rødt allerede da? eller hadde det ikke hår? Nysgjerrig:)
Mamman til David<3 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Min hadde kjempe lyst hår, men så ble det bare mer og mer rødt..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Min hadde mørk rødt hår som nyfødt, men som treåring er det helt lyst/hvitt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en nevø som var kobberrød i håret da han ble født. Altså, ganske mørkt, med litt rødt i. Da dette falt av fikk han helt helt lyst hår som etterhvert ble ganske rødblondt
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ble selv født med masse svart hår, som så ble illrødt og var slik noen måneder før det ble helt lyst.. Som voksen har jeg mørkt hår uten antydning til rødt... Det var kanskje bare overgangen fra mørkt til lyst som endte i rødt :-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Hehe som anonym over meg ble jeg også født med svart hår, som ble rødt da jeg var nesten ett, så var det rødt i ca et halvt år, da ble det kritthvitt! Da jeg var rundt fjorten begynte det å bli mørkere under og er i dag typisk nordisk blond. Litt mørkere under men lys, og lysere om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Hun ble født med lysebrunt med rødskjer, som ble rødere etterhvert som det kom mere hår. Nå er det faktisk som gull! Og det er nydelig. Brune øyne og gullhår. Kjempefin )
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Var selv født med helt lyst hår, da eg var 1-2år begynte rødfargen å komme. Har i dag rødt hår, men ikke den KNALL fargen.. Barna mine er født "blonde, men rødfargen kommer Å hvet dere at de med rødt hår er de som er best i senga?? =D =) hihi
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har selv rødt hår. Når jeg var liten hadde jeg helt hvitt hår, men fekk røligt hår i 6-7 års alderen, jeg fikk sånn skikkelig oranst hår også, og på ungdomsskolen ble det ennda mere røligt. Men etter at jeg ble voksen har det roet seg og blitt lysere igjen og nå er jeg mellomblond med et svakt rølig skjer;) Syns selv at jeg har veldig pent hår, for det er veldig tjukkt og har fall idet så jeg er faktisk fornøyd med håret mitt i dag;)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Jeg var født med skikkelig kobberrødt hår og hadde litt antydning til gulsott. Så jeg var sånn gylden i huden, helt nydelig synes min mamma. Jeg ønsket at min unge også skulle få rødt hår, men den gang ei
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Han hadde ikke så mye hår når han var født..men kunne se at det var rødt. Mørk rødt.. Nydelig gutt!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Tror det er mest vanlig at de som ender opp med rødlig hår, er lyse fra fødselen - både lyst hår, øyenbryn og hud. Kjæresten min hadde kritthvitt hår da han var liten. I løpet av barneskolen kom fregnene og etterhvert rødskjær i håret, men han er fortsatt like lys i vipper og bryn. De som har skikkelig ildrødt hår, har det vel fra de er småbarn? Regner med at barnet vårt får rødt hår da også jeg har endel fregner pluss at min far har rødt hår. Blir spennende å se!
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har rødaktig hår selv, eller rødbrunt/gyldenbrunt.. Jeg hadde mørkt hår med rødskjær som baby og mer rødskjær som barn.. Nå er d liksom tammere.. Min lille gutt hadde et snev av lysrødt hår som liten baby, mens d nå er hvitt..
mrsrogaland. Skrevet 31. august 2012 #17 Skrevet 31. august 2012 Kan jo snakke for meg selv, jeg ble født med rødt hår. Var veldig rødt. Noen år hadde jeg knallrødt, andre år var jeg blondrød, og andre ganger kobberrød/mørk rød. Så det forandret seg veldig med årene. Nå har jeg rød-brunt hår. I lyset skinner det som gull, men i et mørkt rom kan du ikke se at jeg har rødt hår. Så uansett om barnet ditt kom med rødt hår nå, så er det ikke sikkert det holdet seg slik. Det kan forandre seg veldig.
Chass Skrevet 31. august 2012 #18 Skrevet 31. august 2012 Dattern min ble født med masse mørkt hår. Ble rødere ettervært, nå ér hun 4 år og har kobberrødt hår og masse fregner på nesa :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #19 Skrevet 31. august 2012 Min mellomste jente hadde rødbrunt hår da hun ble født. Ganske raskt så vi at det var mørkt kobberrødt. Dte hadde hun til var ca 2 1/2. Da begynte det å bli lysere og blassere, pluss veldoig krøllete. Da hun ble rundt 6-7 begynte det røde å bli mer fremtredende igjen. Nå er hun 15 og lillebroren erter henne med at hun har orasje hår, noe hun nekter for ("det er blondt!"). Mne det ER rødt, og det er utrolig fint. Men dessverre ser hun det ikke selv.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 31. august 2012 #20 Skrevet 31. august 2012 Mørkt da han ble født, nå er d kobber ved ett år. M eldste hadde også sort da an ble født, så fikk han kobberfarget før d ble lyst ved ca ett år.
Light of my life Skrevet 31. august 2012 #21 Skrevet 31. august 2012 Jeg ble født med skikkelig oransje/rødt hår og hvite vipper og bryn. Etterhvert som jeg ble eldre bleknet rødfargen noe, og nå som voksen vil man vel kalle meg "strawberry blonde". Fortsatt hvite vipper og bryn... Irriterende å måtte farge de ca hver 3 uke hele livet..... Er veldig fornøyd med hårfargen min nå som voksen og får ofte komplimenter for håret mitt. Men altså veldig irri med disse vippene.... Min første datter ble født med mørkt hår (pappan har mørkt hår), men har nå blitt helt blond men med lange nydelige mørke vipper
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #22 Skrevet 31. august 2012 Eldste hadde litt orange/rølig hår som 1 åring. Nå som 5 åring er hun veldig blond, ikke mye rødt der i gården nei. merkelig hvordan ting kan forandre seg:)
Von Hertelhofen Skrevet 31. august 2012 #23 Skrevet 31. august 2012 Hun ble født med masse rødt hår Nå er hun 7 mnd og håret er falt av, det nye som kommer er også rødt, men litt lysere.
Musemorbr / Skrevet 31. august 2012 #25 Skrevet 31. august 2012 Gutten vår får kanskje rødt hår, men vi vet ikke sikkert. Første leveår har han vært blond, og vi har ofte lurt på om han ikke holder på å bli mørkere. Nå, straks 20 mndr, er han totalt gulltopp. En virkelig nydelig farge, som jeg håper han får beholde. Men det kan jo være en overgang til å bli rødt. Han har nemlig en onkel som er rødhåra og fregnete, min halvbror, og han hadde samme gullhår som liten. Jeg har de typiske fregnene og lyse huden, men ble blond. Det blir spennende å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå