Gå til innhold

Dette er den mest latterlige vognen jeg har sett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som er utrolig fornøyd med den søskenvognen da...... de første mnd er ikke akkurat ungen så ekstremt opptatt av utsikten lizzom.

Skrevet

Barnet ser jo ut til sidene og det er jo kjekt med en søskenvogn som ikke er 2 meter brei. men den ser kronglete ut å kjøre, ser jo ut som om en skal tråkke på ungen hele tiden.

Skrevet

Hehe, ja den ser latterlig ut!!

Skrevet

Sikkert kult å se rett i veggen til storebror..

Skrevet

Synes den ser ganske praktisk ut jeg :)

Vi lurer på å kjøpe tvillingvogn når babyen kommer, men vil ikke ha en som er så bred fordi da er det jo håpløst å komme frem i butikker, inn på cafe osv, og vi vil ha en vogn som funker til ALT ikke bare spaserturer på brede skogsveier.

Da faller jo valget enten på en liten trille eller en søskenvogn hvor barna sitter etter hverandre :) om den ene sitter under eller rett bak er jo ett fett, hvertfall nå de er små..

Skrevet

Ja, vel hver sin smak. Kunne ikke falt meg inn å plassere babyen min rett i veggen til storebror uten å se noenting, nedi bakken. Men det er bare meg ;)

Skrevet

Men hvilket behov har en baby av å se alt mulig? En baby sitter vanligvis ikke før ved 7-8 mnd alder og ser ergo rett opp........ når disse 8-8 mnd er over og babyen har et behov for å sitte er kanskje søsken ferdig med vogn. Det jeg hatet mest med vår brede tvilling/søskenvogn var at ingen butikker er bygd slik at man kommer seg frem. De fleste kasser var også for trange. Rart at du synes hensynet til utsikten for en liten baby kommer foran praktiske hensyn.

Skrevet

Den er jo rasende praktisk da. I forhold til de kjempebrede søskenvognene som finnes ellers:)

Skrevet

Jeg synes den så superpraktisk ut jeg. Ikke latterlig i det hele tatt. Og babyen får jo sett til sidene, da.

Skrevet

Jeg synes den så praktisk ut jeg :-) Minstemann kan jo leke med noe hvis han ikke kan snu hodet sitt, he he.

Skrevet

Det er den mest bedritne vognen vi har hatt etter Quinny freestyle 3xl comfort. Vi har hatt den i ca 3 uker og 2 av dem har den ligget ute på finn.no. Vanskelig å selge i forhold til Bugaboo og OTH.

Den har null fjæringer. Den er tung å trille, man kan f.eks ikke snu med en hånd på samme måte som OTH og buggisen verken med 1 unge eller 2. Kalesjen er ubrukelig. Den ser praktisk ut, men jeg synes ikke det da den er så himmla tung å trille. OTH tvilling som vi hadde i begynnelsen er 10 ganger lettere. Søskensete har ikke kalesje eller mulighet for å legges ned.

Kjøpte vognen fordi sambo syntes den så så praktisk ut og han ville vi skulle teste den ut. Morsomt at han har blitt like bortskjemt som meg når det gjelder vogner og trillekomfort, trodde ikke han brydde seg om det... Og nå får vi søren meg ikke solgt den videre!!!

Hoho!!

Skrevet

ja der ser man..

Skrevet

Men den lille prinsesse, hvorfor solgte dere oth søskenvogna da? og hvor tung er Phil and teds vogna?

Skrevet

Det er jo helt andre argumenter enn utsikten:) Veldig få vogner kan måle seg med de du nevner..... noe som forøvrig prisen reflektere også.

Skrevet

Lille er født i november, hadde OTH tvilling frem til mars da lille begynte å bli for stor for bagen. Ville ikke flytte henne over til sportsvogn delen som 4 mnd gammel. Hadde siklet på brun/off-white buggis og da måtte enten oth tvilling eller oth singel gå. Ble tvilling da jeg var lei av å trille lille alene i stor tvillingvogn, og kjøpte buggisen isteden. Behovet for tvillingvogn da var ikke så stort heller.

Nå solgte vi oth singel for å prøve P&T søsken, og det må være det dummeste "byttehandelen" vi har gjort i disse 2,5 årene som foreldre.

Gjett om vi angrer!!!

Vi skal tilbake til oth tvilling, men siden søster til sambo flytter til usa om 1 mnd skal hun kjøpe for oss der. Nå begynner lille og eldste i samme barnehage så behovet for en søskenvogn er tilbake i mye større grad nå enn da lille ble født, eller så hadde vi gått for en Bee til eldste.

Var superfornøyd med Oth tvilling, den gikk inn over alt satte meg aldri fast, samme trillekomfort som OTH singelvognen. En sann drøm for tvillingvogn å være. Minuset er den lille bagen og at de må over til fremovervendt sete så fort de blir for store til bagen.

P&T veier 10-11 kg uten søskensete, men konstruksjonen gjør den så tung å trille. Pluss at det ikke er fjæringer på den.

Skrevet

helt enig. haha mongis vogn spør du meg. greit nok at spedbarn ikke har så mye interesse av å se seg rundt. men hva med 7 mnd+? kanskje det er spennende å se hvordan sømmene på sete har blitt sydd da :D

Skrevet

Veninnen min har denne og er superfornøyd!!! Så smidig og praktisk. Nå kommer hun seg faktisk på bussen, kan handle i alle butikker (slipper oppdage at hun faktisk ikke kommer ut ved kassen). Genial mener da jeg.

Skrevet

Men sånne vogner er jo så brede!? hvordan var det på buss, t-bane i butikker osv?

Nå skal ikke vi ha oth uansett da, fordi det blir for dyrt bare for å bruke nå og da, men det er jo mange andre vogner på markedet hvor barna sitter ved siden av hverandre :) ser ikke helt hvordan jeg skulle ha fått til det..

Skrevet

Det trodde jeg og... helt til jeg kjøpte den selv. Urtolig god å kjøre og jeg slipper krangling mellom guttene. Helt genial.

Skrevet

Når man har/har hatt så gode vogner som OTH og Bugaboo blir man jo litt kresen = )

Men jeg hadde nok ikke kjøpt en av de andre tvillingvognene der de sitter ved siden av hverandre. Har sett flere ganger på buss og t-bane hvordan folk sliter med dem. De andre er litt bredere og ikke fullt så fleksible ; )

Jeg har ikke lappen selv så har vært helt avhengig av en lett vogn å ha med begge med. Null problem på t-banen, kunne snu tvillingvognen uten problem der det er stang på midten eller om det stod en annen vogn ved siden av. Eldste gikk på danseskole på Rasta i vinter, og på bussene opp dit null problem. Kom til og med på ekstra bussen mot lillestrøm de som har trapp og er supertrange = ) Opplevde aldri å sette meg fast blandt butikkhyller heller. Den er faktisk bare noen cm bredere enn Simo og de andre store vognene.

Skrevet

En venninne har kjøpt den. Eneste vogna hun kan bruke når nr to kommer nå straks for her er det DÅRLIG plass på bussene og hun er helt avhengig av å ta buss. Antagelig er ikke behovet for vogn med sitteplass til begge to like stort når lillefrøkna begynner å bli så stor at hun vil se mer. Da kan de kanskje bruke vanlig vogn med søsken sete oppå. Eldste gutten er 20 mnd når lillesøster kommer.

Skrevet

Har man ikke behov for søskenvogn til to tette så er man nok ikke målrgruppen for denne vognen her. Du som var så misfornøyd, prøvde dere å pumpe hjulene? Jeg merket GEDIGEN forskjell på å kjøre den før og etter, grunnet at hjulene må være lite luft i når de blir transportert til butikken. Etter en tur på bensinstasjon så var den en drøm å kjøre, har både en emmaljunga og mclaren fra før så har sammenligningsgrunnlag.

Nå venter vi på minsten så har ikke fått forsøkt den på to ennå men ser den som genial til korte turer, f.eks nærbutikk, hente største i bhg, ha med i bil til sentrumsturer osv. De lange turene vil vi nok være mor og far og ha med to vogner til. Som sportsvogn til en er den ihvertfall super og vi ser fram til å bruke den på to. Har blitt veldig populær i byen vår og har forhørt meg med flere som har skrytt masse.

Skrevet

Så denne vognen irl i dag. Så ikke særlig ålreit ut for den lille der nei. Jeg og sambo var enige om at det så ut som de hadde putta babyen sin i handlekurven. Stakkar a. Babyen tenker sikkert ikke slik da, men ;)

Men ros for praktisk løsning skal den ha!

Skrevet

jaja du om det.

Mina storkoser seg baki der, vet ikke hva hun går glipp av uansett så det er ikke så farlig for henne å , i følge deg ikke se noe. Hun kan faktisk se til sidene.

Forresten så sitter begge bakovervendt i bilen og ser "ikke noe" der heller... stakkars dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...