Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 "Vi skal betale 2.000 hver. Det er bare og legge av nå som du har fått lønn og feriepenger. Hvor mye fikk du på konto i dag?" Beløpet dreier seg om en spleisegave til pappaens 60årslag, og det er IKKE blitt spurt om hvor mye vi ønsker og bidra med.. Dette har søsteren (også kjent som familiens overhodet) bestemt... Kjenner jeg blir litt irritert, for hun har for det første ikke noe med hvor mye penger sambo har fått, for det andre kan hun godt spørre oss før ho bestemmer at vi skal betale 2.000...
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Synes det er skikkelig frekt rett og slett. Aner ikke hva vi hadde svart på noe sånt, kan se for meg at samboeren her hadde blitt rasende og kjefta søstra huda full hvis hun hadde sendt en slik sms....
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Da tror jeg kanskje at jeg hadde droppa å blitt med på spleisegave egentlig:) Rimelig FREKT ja:) Kunne jo godt spurt dere først før hun buser ut med en sånn mld da:)4 Er nå min mening da
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Ja, sant? Sånn er ho HELE tiden, men sambo bryr seg ikke... Vi har ikke 2.000 nå, sambo fikk feriepenger i mai, vi har ørten andre ting og bruke penger på! (klart svigerfar skal få gave, men det var jo ikke poenget..). Kjenner jeg blir litt alterert når ho skriver mld på den måten! "bare legg av"...???
FrøkenKnallkul Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Jeg hadde blitt veldig sint jeg Utrolig frekk melding. I vår familie gjør vi det slik at alle bidrar med det de har råd til/ønsker når det gjelder spleisegaver. Dersom vi ikke klarer å samle inn nok til den aktuelle gaven, gir vi gavekort istedet
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Ganske spesiell måte å gjøre det på.... hadde nok svart litt syrlig på en slik sms.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Veldig frekt. I tillegg er 2000 kr mye penger, det er uhørt å bestemme over hodene på folk at de skal betale så mye penger..
♥abaya og kosegutten:o)♥ Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Hadde bare ringt opp og ledd samtidig som jeg hadde spurt; hva faen er det du driver med? 2000 kroner er helt uaktuelt for vår del, men hvis du har fått inn så jævlig mye penger på konto i dag så kan jo du betale 3000 og vi kr 1000?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Ho bestemmer alt over våres hoder, det er sambo vant til, så han reagerer ikke. Ifjor fikk de sydentur (eller, de fikk bilettene til jul i 2006) kosta oss maaaaaange tusen. Syns det hadde holdt med en gave som var litt mindre nå, men nei. de er 3 søsken, så alle skal betale 2.000 hver. "Storesøster" har nemlig bestemt at pappa skal få tv....
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Jeg hadde sagt nei jeg da. Blir veldig sta når folk tror de skal bestemme over hodet på meg Dessuten synes jeg det var latterlig mye penger..
xxxJulianexxx Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Har vært i akkurat samme situasjon selv. Endte med at vi trakk oss fra hele spleisinga og kjøpte det vi hadde lyst til å gi.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 Ja, det har jeg vurdert og. Men sambob er gadgetfreak, og gleeeeeeder seg til og gi pappaen sin en flatskjerm! Bah!!!! I tilegg "må" vi gi noe fra ungene, så det blir jo fort penger da.. dritt!
Loglady Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Utvilsomt frekt.Hva svarte dere? Ville ved anledning sagt på en pen og saklig måte at dere ikke finner dere i denslags ordlyd.
mamma-til-4 Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har og en som var så vant til at søsteren styrte det meste at han aldri sa noe.Gikk 2 år før hun klikket og mannen fikk se hva JEG hadde ment.Men da var det jammen stopp også Hadde vel svart noe sånt:Fint at du hører med oss ang sum før du bestemmer ting.VI er nemlig ikke stinne av gryn.Sånn er det bare.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #15 Skrevet 15. juni 2008 vel, det var dette han svarte : "Feriepengene mine kom i mai, så det ble ikke store summen jeg fikk nå. Men det ordner seg sikkert når den tid kommer"... han er så jævla føyelig, gjør som alle andre sier hele tida! Haff
Tjobing! Skrevet 15. juni 2008 #16 Skrevet 15. juni 2008 Hadde overhodet ikke latt noen bestemme slikt! Hadde vel ledd og spurt om hun tullet, hehe. Du setter vel ned foten??
Tjobing! Skrevet 15. juni 2008 #17 Skrevet 15. juni 2008 Leste nå hva han svarte... Jeg hadde aldri i verden godt med på at mannen min oppførte seg som en dørmatte og latt søsteren bestemme, når det går utover OSS og VÅRE penger, ikke bare hans.
Tjobing! Skrevet 15. juni 2008 #18 Skrevet 15. juni 2008 eh.. "GÅTT med på"... litt engasjert, ja..... ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #19 Skrevet 15. juni 2008 Jeg skal ta det opp med han når vi har bare våre egne barn og ta oss av her. (Er barnevakt, og han får med seg ALT som blir sagt, og stiller spm deretter) Jeg har jo lyst og gi svigerfar en skikkelig gave, og det hadde i så måte ikke gjort noe om vi skulle betale såpass mye. (Sambo ble 35 i går, og fikk gave til 100 kr av søstra si...) MEN, det er hele måten det blir gjort på som irriterer vettet av meg!!! "Dere SKAL betale, og HVOR mye fikk dere??"... Ho har da ikke noe med det!! Haff
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #20 Skrevet 15. juni 2008 Hmm ... to tusen kroner er en del penger for de fleste småbarnsfamilier. Jeg hadde nok oversett hele sms'en og fortalt vedkommende min mening om saken når hun etterhvert får vett til å ringe for å prate ...
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #21 Skrevet 15. juni 2008 han har jo allerede sagt at det er greit! Fordi han ikke tør og si imot de! Som sagt, vi kan godt betale 2000 kr for den jævla gaven, men hele opplegget blir litt suspekt for min del.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #22 Skrevet 15. juni 2008 Jeg hadde ikke reagert så veldig og bare blitt med - men hun kunne jo forhørt seg litt bedre. Derimot lurer jeg på hva slags flatskjerm de har tenkt å kjøpe til 6000 kroner...? Blir ikke store greiene. Så jeg hadde vel forresten revurdert spleisingen og enten gitt en ordentlig flatskjerm, men siden dere ikke skal bruke så mye penger, noe annet som er ordentlig.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #23 Skrevet 15. juni 2008 Ok, leste ikke alt i tråden skjønner du :-) Har han sagt at to tusen er ok får du vel bare bite det i deg, men synes nå dama ikke helt eier folkeskikk da!
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #24 Skrevet 15. juni 2008 Nei, det syns ikke jeg heller! Hun bestemmer hvordan ting skal være, og "sier bare ifra" til oss etterpå.. begynner og bli lei av det...
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2008 #25 Skrevet 15. juni 2008 Nettopp, siklerotte! Hadde hun spurt, så hadde det vært noe helt annet! Men denne "dere skal betale 2.000, det er bare og legge av nå som dere har fått....."??? Det er faktisk ikke bare bare, vi har andre ting vi skal betalte på nå. Hehe, ja.. jeg har og lurt på det. Men sambo har småpeil på dette med tv, så jeg har sagt at han får bestemme hvilken tv vi skal kjøpe, så det blir noe ordentlige greier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå