giggsi Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 som fin bil,helst finere enn naboens Fine klær stort og fint hus o.s.v?
cherry coke Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Nei. Ikke i det hele tatt Kjøper det jeg liker, uavhengig om det blir sett på som et statussymbol eller ei.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg bryr meg nada om jeg har finere bil enn naboen, større hus, mer penger, finere klær osv. Det viktige for meg eller oss er at vi har det bra, at vi har ting som passer oss og at vi har det vi trenger. Må være fryktelig slitsomt og tenke sånn "Wræææææl,naboen har kjøpt seg ny bil, så nå må vi kjøpe en bil, helst dobbel så dyr". Gudameien, hadde daua før sola sto opp jeg da, har nok og tenke på
Mor&barn Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 ikke etter hva andre mener, men desverre er det jeg liker ikke det billigste. MEN jeg kunne sittet med drømmehuset mitt på bygda uten at noen så det det betyr ikke så mye iallefall
Candy girrrl Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 For å være ærlig så er jeg nok litt dobbeltmoralsk der. Min mann har omtrent mot min vilje kjøpt dyrt hus og dyre biler. Og jeg er livredd for at folk skal tro vi er matrialister. Så er litt anti der.. Men når det kommer til mine interesser og lidenskaper (fx barnevogn) så liker jeg å ha en skikkelig kul en. Eller skiklær. Men mine interesser er litt billigere enn hus og bil da.
(0_o) Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Heldigvis ikke :0) Skal forresten ikke så mye til for å overgå naboen når det gjelder materielle ting, men jeg kjøper aldeles ikke schvindyr bil, gigantisk grill, aligatorskinnsko osv bare fordi jeg skal vise det fram så jeg føler meg "ovenpå". Sånn har jeg aldri tenkt. Jeg er økonomisk og fornuftig av meg, hva andre synes om min 92' sierra er meg knusende likegyldig. Jeg er gla' i bilen min, jeg <3 Kjøpte den da jeg var 16 og har lagt mange timer og mye arbeid i den. Hihi... Jeg ER faktisk glad i den og nekter å kvitte meg med den, så vi må låne en ekstra parkeringsplass (har en nissan 07' modell og en firmabil i tillegg )
Kaffemocca Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Nei ikke sånn sett. Men jeg er opptatt av at det skal se helt og pent ut da=) Det betyr jo ikke at det må være verken nytt eller stort da..
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Jeg er opptatt av fine ting men ikke pga hva slags status de gir. Når jeg sier fine ting så kan det godt være en lysestake fra nille eller sko fra chloe Jeg driter faktisk tynt i hva andre mener er fint og bra å ha så lenge vi selv er fornøyde med det vi har og har oppnådd. Vi kunne fint hatt råd til å kjøpe ny bil, men vi kjører heller vår helt greie passat 99 modell sånn at vi har større økonomisk frihet når det kommer til å kjøpe andre småting vi liker, gå på kino når vi vil, ut å spise osv.. At naboen har flott bil bryr jeg meg ikke om, det betyr ikke at han er lykkeligere enn oss eller mer vellykket han bare prioriterer annerledes kanskje? Om jeg hadde vunnet masse penger så hadde vi nok kjøpt oss stort hus med deilig hage og nye biler men enn så lenge er vi veldig fornøyde med vår lille leilighet og gamle kjerre hehehe..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 nei, overhodet ikke! jeg er opptatt av opplevelser og mat. - man kan vel kalde meg en livsnyter :-) tror ikke jeg har en ting i dette huset som er verd mer en 1000 kr (bortsett fra forlovelsesringen min da, men den er jo uduglig)
Northernlights Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Nei.Det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke er =o) Utreolig mye som teller MYE mer her i livet.
najs Skrevet 14. juni 2008 #11 Skrevet 14. juni 2008 Nei, da ville vi vært ruinerte:-) Men jeg er opptatt av kvalitet og kan da legge litt mere penger på det. For eks så har vi en god bil fordi den er en av de sikreste, men den har vi også tenkt å ha leeenge, selv om det vil bli gammel en dag. Jeg kjøper dyre sko fordi jeg plages noe j-vlig med gnagesår og sko har blitt så viktig at barna også har det. Klær som ska arves til lillebror er litt mere påkostede men disse "mote" barneklærna er fra H&M. Til meg selv kjøper jeg de meste på H&M eller Vero Moda men legger penger på ensfargede basisklær for de varer mye lenger osv. I grunn tror jeg ikke vi bruker mere penger fordi ting varer lenger. Ikke alltid men ofte betaler man for kvalitet. Men om det er for å vise frem?Aldri i livet!!!
Koseklompen Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 Nope.. Det er jeg ikke det minste opptatt av.. Har vokst opp i veldig trange kår og ut av det har jeg lært at det finnes andre ting som er viktigere enn fine biler, fine dyre klær, stort fint hus, osv osv
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. juni 2008 #13 Skrevet 14. juni 2008 Er ikke opptatt av status-symboler nei! Finnes andre ting som er viktigere enn det! Så lenge man har mat, klær og tak over hodet!
It's all about me Skrevet 14. juni 2008 #14 Skrevet 14. juni 2008 Jeg liker å ta meg bra ut og leve komfortabelt. Noen ganger er det dyre ting som skal til, andre ganger er favoritten billig. Velger ikke ting etter høy prios og status nei, selv om jeg synes det er gøy å ha skikkelige merker.
LadyLuck & Skrevet 14. juni 2008 #15 Skrevet 14. juni 2008 nei, og hadde ikke hatt råd om vi var sånn heller. Så de som annkomm skoleballet her nede i går i helikopter, syns det er sykt mye penger å bruke bare for å se kul ut.
mamma&urokråka Skrevet 14. juni 2008 #16 Skrevet 14. juni 2008 Jeg drømmer om en liten elektrisk loppe-bil og et lite "gammeldags" hus på landet.. så, nei.. Og i klærne er jeg vel litt "boheme/ 70-talls-stil" så det er vel ikke akkurat noe status symbol det hellet..
xxxJulianexxx Skrevet 14. juni 2008 #17 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er ikke opptatt av at huset, klærne og bilen nødvendigvis skal se så flott ut. Men jeg er opptatt av at ting skal være spesielt og annerledes. Jeg er superinteressert i interiør, billige løsninger og dyre basismøbler. Bilen må være svart fordi det ser dyrere ut i mine øyne. Huset må ha riktige farger. Kunne aldri bodd i et gult hus fordi det ser simpelt og billig ut. Klær er jeg minimalt opptatt av. Her har hele familien billige nøytrale. basisklær. Så JA, jeg er til en viss grad opptatt av statussymboler, men jeg finner mine egne løsninger på det:)
Himmel og hav Skrevet 14. juni 2008 #18 Skrevet 14. juni 2008 Nei, ikke i det hele tatt! Jeg er opptatt av at det jeg kjøper skal ha god nok kvalitet og at det er funksjonelt, men jeg kjøper ikke sko til 2000,. hvis de til 499,- er bra nok, bare for å ha det riktige merket. Og det gjelder i det aller meste mannen min og jeg kjøper. Vi har en nær slektning som derimot er veeeeldig opptatt av status, av prisen på ting osv. Og jeg synes det er slitsomt og aldri så lite patetisk. Hun klarer alltid i samtaler å få fortalt ting som " Ja, den buksa kosta x kr,-" " Det er ekte sånnogsånn merke altså", og hvis hun ikke er sikker på at alle fikk det med seg, så nevner hun det gjerne igjen, og igjen... Jeg skal vel innrømme at jo mer hun er sånn (vi er stadig sammen), jo mer slår jeg den andre veien og svarer glatt når noen kommenterer at jeg har fin bukse at den kosta 149,- hos Ellos! Når det gjelder huset mitt, så vil jeg mye heller ha en sliten sofa som innbyr til å krype oppi og bli en stund, og et bord som tåler tekopper og pizzasmuler enn et dritlekkert designhjem (som hun har), hvor folk kvier seg for å gjøre noe galt.
Loglady Skrevet 14. juni 2008 #19 Skrevet 14. juni 2008 Nei, men jeg er nok opptatt av at tingene følger og reflekterer identiteten min.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 14. juni 2008 #20 Skrevet 14. juni 2008 Jeg kjøper det jeg liker men jeg er veeeldig gla i fine klær vesker sko og jeg gleder meg veldig til å få huset mitt =0) Hva andre har bryr jeg meg lite om. Men fillete og skitteneklær syntes jeg ser stusselig ut.
mamma&urokråka Skrevet 14. juni 2008 #22 Skrevet 14. juni 2008 Mitt drømmehus er gul! Hehe.. Hvorfor syns du det ser simpelt og billig ut? Har aldri tenkt på at en farge ser billig ut..
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #24 Skrevet 14. juni 2008 Nei, kan vel trygt si at vi gir oss en god f... i akkurat slike ting. ;-) Vi er vel generelt litt sære og bryr oss lite om å "imponere" andre. Gjør ting for vår egen fornøyelse og komfort.
Mamman til AM&JS Skrevet 14. juni 2008 #25 Skrevet 14. juni 2008 Absolutt ikke opptatt av det, men synes det selv er moro å kunne ha en fin bil nå etter å ha hatt x antall "stygge" gamle og dårlige biler... Klær bryr jeg meg lite om..men moro å kjøpe litt merkeklær hvis det er på tilbud etc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå