Gjest Skrevet 14. juni 2008 #26 Skrevet 14. juni 2008 Enig med deg Planlegger-mamma. Jeg har skrever innlegg over her et sted, men må bare signere denne. Jenta vår var også så utrolig ønsket og etterlengtet og det å være sammen med henne er det eneste jeg vil. Jeg vil ikke ut og bort fra henne. Kanskje siden, men ikke nå.....
Barbafin Skrevet 14. juni 2008 #27 Skrevet 14. juni 2008 Kart du må bestemme selv. Ingen skal kunne tvinge deg til noe du ikke synes er riktig for deg og ditt barn. Men når jeg har sagt det, så er jeg nok noe uvanlig skjønner jeg. Vi har nemlig hadd barnevakt flere ganger (småen er 7mnd). Både mine foreldre og svigers har vært barnevakt, i tillegg til andre familiemedlemmer. Vi elsker naturligvis gutten vår, og koser oss sammen med ham. Men vi har også behov for å være for oss selv av og til, og jeg innrømmer gjerne at det er deilig å være bare med voksne mennesker innimellom. Dessuten synes jeg det er viktig at småen venner seg til at han kan stole på andre voksne enn mamma og pappa. At han blir kjent med familien sin og at de kan bli kjent med ham. De har naturligvis vært mye sammen med ham når vi har vært hjemme også. Han er en trygg og god gutt som stortrives sammen med besteforeldrene sine. Og vi får oss av og til et pusterom som gjør at vi kan komme tilbake til han med ny energi og "luft mellom ørene". I neste uke kommer mormor og morfar på besøk igjen og da skal og og gubben ut på "date". Vi gleder oss alle sammen!
Propellmamma til 2 Skrevet 14. juni 2008 #28 Skrevet 14. juni 2008 Nehei! Første gang jeg hadde barnevakt på førstemann var hun 10 mnd og det var bare på natta!! Nå er gutten min 8 mnd og ingen har fått gleden av å passe han enda (men de har da fått sett han kjempemasse likevel!!) Og det er vel egentlig rett og slett fordi jeg har ikke lyst til å være borte fra han (ikke fordi jeg ikke stoler på besteforeldrene, for det gjør jeg!!) De får passe han når jeg er klar for det ;-)
Zerotondo Skrevet 14. juni 2008 #29 Skrevet 14. juni 2008 Skjønner deg så godt! Vårt Lillegull er nå 10 mnd, og vi har aldri hatt barnevakt. Pappan har passet han noen timer noen dager i det siste da jeg har måttet avgårde,- men siden jeg ammer blir det ikke lenge av gangen.. (og det er egentlig en god unnskyldning for at andre enn pappaen skal få passe han nei, jeg er ikke klar for at andre skal passe han,- ingen andre enn jeg og pappaen kjenner Lillegull godt nok! Og ikke har jeg lyst til å være borte fra han helller,- og sitte og lure på hvordan han har det..
grolla Skrevet 14. juni 2008 #30 Skrevet 14. juni 2008 Du er ikke urimelig! Forstår godt hvordan du føler det, og seks uker er da virkelig alt for tidlig!!! Dere kjenner jo ikke hverandre ordentlig enda! Men når det er sagt, så la dine svigerforeldre få vite at du setter pris på deres interesse for sitt barnebarn, og gled deg til å få noen timer hist og her i fremtiden. Men gjør det klart at det ikke er ønskelig enda! Vi har ikke hatt barnevakt til vår eldste før han ble rundt fire år, men det var fordi svigers bor laaangt unna, og fordi de ikke ville! Så det kan gå den veien også. Nå har vi jo en nybakt en igjen, og jeg må si at jeg noen ganger savner muligheten til å bare kunne gå en halvtimes tur sammen med samboeren min. Poenget mitt er; ikke brenn broene, du kommer til å verdsette dine svigerforeldres ønske om å passe barnet ditt når du er klar for det :-)
mai mammaen til to Skrevet 14. juni 2008 #31 Skrevet 14. juni 2008 da hadde eg sagt at om de hadde så lyst på en baby så fikk de få sin egen.) datteren min på 2 år nå ble vel passet noen timer første gang når hun var 9 mnd eller noe. svigermor som eg ikke stoler så mye på, fikk ha henne på første overnatting (og eneste til nå) da hun var 20 mnd... minsten er 5 uker. han ble passet en time på torsdag pga at eg var hos tannlegen. men da gikk mamma og tanten rundt på senteret der tannlegen er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå