Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #26 Skrevet 13. juni 2008 Heisann...Meldte meg ut av diskusjonen for lenge siden...hehe...er ikke jeg som krangler... Har fått svar jeg Men må si meg litt enig i den andre her med samme meninger som meg. Hvorfor blir vi kalt inn til sivilforsvaret og ikke forsvaret? Er vi ikke bra nok for forsvaret? HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #27 Skrevet 13. juni 2008 Sivilforsvaret gjør en kjempejobb bak kulissene akkurat nå, og trengs virkelig når landet vårt blir angrepet. Da kommer de fram mer tydelig. Merk dere at jeg skriver "NÅR", ikke hvis. Norge er ikke immun imot angrep.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #29 Skrevet 13. juni 2008 Jeg ble også innkalt, men det ble utsatt til etter permisjonen er slutt når de fikk vite at jeg hadde fått en unge i fjor. Etter det jeg skjønte var det innkallelse til en slags "sesjon", og dermed er det vel heller ikke alle som faktisk blir med i sivilforsvaret etter det første møtet. Må også nevne at jeg er godt under 30 år, så den aldersgrensa er nok en myte...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #30 Skrevet 13. juni 2008 Her er forresten et lite referat fra en journalist som var på et slik fordelingsmøte og ikke ble med videre... http://www.rb.no/meninger/ledere/article3562926.ece
Dronningen! Skrevet 13. juni 2008 #31 Skrevet 13. juni 2008 Her var det mye uvitenhet.... Sivilforsvaret har ingen ting med våpen å gjøre, det sterkeste våpenet som finnes i SF er brannslangen! Sivilforsvaret driver opplæringsvirksomhet innen redningstjeneste og beredskap, måler radioaktivt nedfall, forvalter regelverk for tilfluktsrom og har ansvar for varsling av befolkningen ved overhengende fare. Sivilforsvaret er ressursleverandør til internasjonale, humanitære operasjoner. I nåværende øyeblikk jobber SF med slokking av branner i Norge:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå