Gå til innhold

Klamydia i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet du at det ikke har blitt tatt? Selv om de ikke sier noe så tar de automatisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men skal vel stå i papirene.. gjør ikke det i mine

Skrevet

Du har blitt GRUNDIG lurt! haha :P

Akkurat som han som trodde han hadde fått klamydia fordi han satt på samme do som hun en annen med klamydia... HAHAHAHAA, ler meg ihjel! :P

Ikke vondt ment altså, jeg er jævlig lettlurt selv ;)

Skrevet

Etter hva jeg vet så tas det alltid rutinemessige undersøkelser og tester når man er til GU, og spesiellt hvis man er gravid. Klamydia kan være farlig smitte for et nyføldt barn og de er nesten garantert å få med seg smitte på vei ut så enten har du gått til en svært sløv lege.du kan sikkert sjekke opp hvilke prøver de har tatt, alt skal stå i journalen din mener jeg.

Sannsynligheten for at han juger er nok hakket høyere enn at legen lot være å ta den testen...

Skrevet

Er forresten sjokkert over hvor uvitgende enkelte er i forhold til seksuellt overførbare sykdommer... De smitter ved seksuell kontakt..og helst penis inn i vagina/anal, i visse tilfeller oralsex....ikke via å sitte i en stamp, sitte på et toalett eller andre finurlige bortforklaringer noen idioter har forsøkt å bortforklare den type sykdom og kansje utroskap med..

KLamydia kan heller ikke ligge latent i årevis uten å vises på tester...det en en annen bortforklaring noen har prøvd seg på. Kondylomer og herpes kan komme og gå flere ganger i løpet av livet, det er et virus man aldri blir helt kvitt hvis man først har fått det, hos noen får de kun et utbrudd..andre kan få flere.

Ja...litt info på tampen....tydelig at det trengt ;-)

Skrevet

enig med ugla... sjansen er stor for at mannen din lyver...:(

Håper du finner ut av dette:)

Det står ikke i svangerskapsjournalen, tror jeg. Men hvis du går til legen din og ber om å få se legejournalen din, så skal det jo finnes der. Rart hvis de ikke testet deg, for det er vanlig at de gjør det. Regner med de testet deg samtidig som de tok andre tester, og at siden du var klamydiafri, så ble ikke resultatet nevnt.

Skrevet

Beklager, Ugl@. Jeg burde ha visstbedre. Kan du alt om alt du,eller??

Skrevet

Det er IKKE automatikk at det tas klamydia-test når man er gravid. Mange leger tar det riktignok, men pasienten skal ALLTID spørres om det er ok at man tar testen.

Når man er gravid, kan testen slå negativt ut selv om man er positiv. Det er fordi enkelte leger er forsiktige men å pirke for langt opp mot livmora på gravide - froståelig nok.

De aller fleste damer med klamydia, får ingen symptomer, og det er derfor vanskelig å vite om man er smittet. Man kan også gå med sykdommen latent i mange år. DVS At du kan fint ha hatt klamydia fra før du møtte mannen din. han kan også ha fått det før han møtte deg og dermed være den som smittet deg i utgangspunktet. Det betyr at han ikke må ha vært utro.

Men når du fikk en positiv test fro 4 år siden, testet ikke han seg også da? Eller fikk han bare medisiner?+

Skrevet

Sto ingenting i papirene mine heller, men jeg vet de tok testen siden jeg spurte hva han testa for, da svarte han at de alltid tar rutinetester for klamydia siden kvinner kan bære på det uten symptomer i årevis...de tok den testen i tredje svangerskap også, selv om jeg hadde fast partner ov venta barn nr 2 med ham.

Skrevet

Nei....leng fra, fulgte bare godt med på skolen og har god husk ;-)

Skrevet

Vi fikk medisiner begge to..

Jeg kan ikke huske at jeg tok gu med første mann, eller vises det på urin prøver og blod prøver?

Dette er jo snart 8 år siden, kan obligatoriske tester kommet de senere år? "håper,håper"....

Skrevet

Jeg har ikke tatt klamydiatest før eller under noen av mine svangerskap, og det vises ikke på urinprøver eller blodprøver. SÅ om du ikke tok gu da du var gravid med førstemann er det meget godt mulig at du har hatt sykdommen fra før første svangerskap.

Skrevet

Er det ikke på tide å ta vekk hjelmen og se hva som er mest sannsynlig? Selvfølgelig KAN ting være slik og slik, men SANNSYNLIGVIS er det ikke det. Jeg holder en knapp på samboeren. Jeg tror nemlig ikke at hun ikke har blitt testet for klamydia på gu-ene un har vært på i løpet av 8 år. Klamydia er SÅ vanlig at det blir gjort ved nesten hver GU (generelle sådane, ikke der de gjør GU for å ta en eksakt prøve).

Skrevet

Dette står det på Dr.online.no.....

Klamydia

Kan klamydia smitte på annen måte enn ved seksuell omgang?

–Zandt

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi svarer:

Teoretisk ja! Selv om den dominerende smittemåte er ved seksuell kontakt kan av og til overføres indirekte, via hender, etc. Det er derfor ikke mulig å bruke klamydia som bevis for at det har skjedd seksuell kontakt, f. eks. voldtekt, utroskap, overgrep på barn, etc. Men tross alt er disse indirekte veier er sjeldne.

Skrevet

Nok et poeng på at man må se på hva som er SANNSYNLIG og ikke hvordan det KAN være.. ;)

Skrevet

Klamydiatest tas alltid ved svangerskap? Pøh, gravid for andre gang og aldri tatt GU i forbindelse med svangerskap...

Skrevet

For det første, så vises det at man har klamydia ved urinprøve.

Og man skal ikke spørres om man kan ta en klam prøve av legen, det er HIV du får spm om.

Jeg ble sjekket for hele bøtteballetten da jeg ble gravid.

Det står ikke annet enn HIV og toxo og alt det vanlige der.

Ingenting om seksuelle overførbare sykdommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...